Avatar billede lars2205 Nybegynder
23. april 2002 - 14:33 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Member rollover på cursor

Hvordan for man sin bitmapcursor til at lave en rollover til en anden bitmap, når man flytter den hen over en sprite.
Avatar billede Himbear Nybegynder
23. april 2002 - 14:46 #1
Altså til en anden cursor?

Der nogle behaviors i Library-paletten til den slags. Prøv at rode med Rollover Cursor og Member Change

Window - Library Palette
Animation - Interactive
Avatar billede lars2205 Nybegynder
23. april 2002 - 14:55 #2
Ja, men det gælder kun standard cursor

Jeg har selv lavet to bitmaps, som skal fungere som rollover cursor

En som altid er der når man flytter rundt med musen, og en når cursoren fiser over en sprite
Avatar billede Himbear Nybegynder
23. april 2002 - 15:12 #3
og du har fået den første til at fungere?
Avatar billede Himbear Nybegynder
23. april 2002 - 15:14 #4
Du kan bruge:

sprite(1).cursor = "dincursor"
Avatar billede lars2205 Nybegynder
24. april 2002 - 19:14 #5
Det virker ikke !!!!!

Den skifter ikke billedet ud.

Du skal huske på at vi snakker ikke om 16x16 eller 32x32 pixel billeder, men de to billeder jeg skal bruge i min cursorrollover er 100x100 pixel.
Avatar billede Himbear Nybegynder
25. april 2002 - 09:20 #6
Men det er stadig en cursor du snakker om ik?

Har du lavet dem om til en cursor i Inser - Media Element - Cursor
Avatar billede lars2205 Nybegynder
25. april 2002 - 12:15 #7
Det jeg snakker om er at :

Jeg har lavet to billeder i photoshop, lad os bare sige det er jpeg.

Disse to billeder er ca. 100 x 100 pixel, det er ikke så vigtigt.

Det ene billede har jeg sat til at følge min cursor...no problem.

Det jeg gerne vil have, er at når min cursor flyttes hen over f.eks. en knap, så skiftes billedet på cursor ud med et andet billed.

Det skal kunne lade sig gøre uden at billederne skal converteres til 16x16 pixel eller 32x32 pixel. Jeg har set det før !!!!!
Avatar billede Himbear Nybegynder
25. april 2002 - 13:45 #8
Jeg ved ikke hvordan man gør det med cursoren. Men jeg har prøvet at lave en anden løsning på det.

Sæt det her ind på din sprite:

global gSprite
on mouseEnter
  cursor 200
  sprite(gSprite).visible = 1
end
on mouseLeave
  cursor 0
  sprite(gSprite).visible = 0
end

Og det her i et framescript:

global gSprite
on beginSprite
  gSprite = 2
  member(gSprite).regPoint = point((member(gSprite).width /2), (member(gSprite).height /2))
end
on exitFrame me
  go to the frame
  sprite(gSprite).loc = the mouseLoc
end

Så skal også ligge din bitmapcursor ud i en sprite. Der sker det at standardcursor'en bliver usynlig, når du er over din knap og så bliver member'et synligt.

Du skal lige ændre 2-tallet i  gSprite = 2 til det spritenr. din bitmapcursor ligger i. Du skal også ligge din bitmapcursor i samme cast nr. som sprite, for at det virker. Dvs. at hvis den ligger i sprite 2 så skal den også være member nr. 2 i cast'en.