Avatar billede peterterkildsen Nybegynder
23. april 2002 - 14:05 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Importering af Word-dokumenter via ASP

Findes der et eller andet komponent, som gør det muligt at importere simple Word-dokumenter via ASP? Forstået på den måde, at ASP-scriptet/komponenten skal være i stand til at tage indholdet fra Word-dokumentet og hælde i en database.
Avatar billede pfp Nybegynder
23. april 2002 - 14:16 #1
Hvis du importere word data ind i f.eks. en Access database, tror jeg ikke det skal gøres igennem ASP...kig omkring i Word eller Acces for en løsning til det...

Men hvis du derimod mener at du vil anvende et word dokument, som "database", altså læse fra word filen og udskrive det så kan det godt gøres i ASP, men det kræver vist nok at brugeren har Word installeret lokalt.

Hvis det var det sidste du var interesseret i, skal jeg nok lige finde et eksempel til dig.

/pfp
Avatar billede peterterkildsen Nybegynder
23. april 2002 - 14:22 #2
hhmm....det kan godt være, at det er det sidste, som jeg mener :-)

Jeg har en ordenlig flok Word-filer, som jeg gerne vil have lagt online, men de skal ikke ligge som Word-filer på nettet. Derimod skal de præsenteres som almindelig HTML, og derfor kunne det være smart, hvis man kunne lave en slags formular, hvor man kunne uploade word-dokumentet igennem. Derefter skulle et ASP-script træde i kraft, og dette script skulle så sørge for at hele dokumentet kunne gemmes som f.eks. HTML....
Avatar billede pfp Nybegynder
23. april 2002 - 14:26 #3
ja ok så var det det sidste du mente :-)

Øjeblik, så skal jeg lige se hvad jeg kan finde
Avatar billede pfp Nybegynder
23. april 2002 - 14:30 #4
Hej igen,

<%
dim objWord,objDoc

Set objWord = CreateObject("Word.Application")
Set objDoc = ObjWord.Documents.Open("C:my.doc")

str = objDoc.range
objDoc.Close false
set objDoc = nothing
objWord.quit false
set objWord = nothing
response.write str
%>

Men det kræver at Word er installeret på serveren. Jeg mener ikke det kan gøres uden.

/pfp
Avatar billede peterterkildsen Nybegynder
23. april 2002 - 15:02 #5
Jeg har lige afprøvet dit forslag, og der sker da også ting og sager. Men jeg får desværre følgende fejl:

Could not open macro storage.

Er det fordi, at jeg forsøger at afvikle scriptet fra PWS?
Avatar billede pfp Nybegynder
23. april 2002 - 15:11 #6
øh bø, det ved jeg sgu ikk? Lad os lige se, om vi ikke kan få nogle andre til at deltage i spørgsmålet.
Avatar billede pfp Nybegynder
23. april 2002 - 15:14 #7
Er Word installeret på serveren?
Avatar billede peterterkildsen Nybegynder
23. april 2002 - 15:15 #8
jep, Word er installeret ...
Avatar billede online-help.dk Nybegynder
23. april 2002 - 16:16 #9
<%
response.ContentType = "application/msword"
response.Expires = 0
%>
denne tekst bliver vist i word....