Avatar billede askhoej Praktikant
22. april 2002 - 22:23 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

åben i IFRAME

Jeg har nedenstående form og når brugern trykker vis, skal der i iframen åbnes en side: test.htm?form_id=<indtastet formular id>&schema_id=<indtastet skabelon id>

hvordan gøres dette?

<form name="HTMLExample">
<table cellpadding="0" cellspacing="0" border="0">
    <tr>
        <td colspan="5"></td>
    </tr>
    <tr>
        <td class="pageText" width="100">Formular ID:</td>
        <td width="100"><input type="text" style="width:75px" value="50100"></td>
        <td width="100" class="pageText">Skabelon ID:</td>
        <td width="100"><input type="text" style="width:75px" value="50100"></td>
        <td width="100"><input type="submit" name="vis" value="Vis" class="SubmitButton"></td>
    </tr>
    <tr>
        <td colspan="5"><iframe name="SHOW" width="400" height="400"></iframe></td>
    </tr>
</table>
</form>
Avatar billede tower.dk Nybegynder
22. april 2002 - 22:24 #1
Du er her : Eksperten : Generelt : Site vurdering : Se min site og vurderet!!!!!! :

Se min site og vurderet!!!!!!    30 point fra tower.dk
HEJ EKSPERTEN!!!

Nu har tower [DOT] dk endelig en opdate klar (igen!!!).

JEG er stor fane af tower.dk og vil nu også gerne lave det.

Så nu har jeg nu fået taget mine sammen og lavet dette siden.

JEG HÅBER I VILLE VISE MIG JERES MENINGEN!

mvh.
Janus Kristensen AKA tower.dk
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. april 2002 - 22:26 #2
Tower - Næste gang du spammer lukker jeg din konto.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. april 2002 - 22:28 #3
Hmmm jeg kom på andre tanker og lukkede den bare efter at have set mindst 5 spørgsmål med spam....
Avatar billede snigermunken Nybegynder
22. april 2002 - 22:30 #4
<form action="fs.php" target="iframe">
Avatar billede atn Nybegynder
23. april 2002 - 00:47 #5
Heysa !

Du kan gøre noget i stil med dette...

Venligst

<ATN/>

************| CODE |****************

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
    <title>Untitled</title>
    <script language="javascript" type="text/javascript">
    function goThere(intSkabId,intFormId) {
        document.getElementById('SHOW').src = 'test.htm?form_id='+intFormId+'&schema_id='+intSkabId;
    }
    </script>
</head>
<body>
<form name="form1">
<table cellpadding="10" cellspacing="0" border="0">
    <tr>
        <td colspan="5"></td>
    </tr>
    <tr>
        <td class="pageText" width="100">Formular ID:</td>
        <td width="100"><input type="text" name="SkabId" style="width:75px" value="50100"></td>
        <td width="100" class="pageText">Skabelon ID:</td>
        <td width="100"><input type="text" name="FormId" style="width:75px" value="50100"></td>
        <td width="100"><input type="button" value=" vis " onclick="goThere(document.form1.SkabId.value,document.form1.FormId.value)"></td>
    </tr>
    <tr>
        <td colspan="5">
            <iframe name="SHOW" width="400" height="400" frameborder="0" style="border:1px solid black;"></iframe>
        </td>
    </tr>
</table>
</form>
</body>
</html>
Avatar billede gryn Nybegynder
23. april 2002 - 15:17 #6
Hvis du gerne vil have det lidt mere crossbrowser, så skift atn's script ud med dette:

    <script language="javascript" type="text/javascript">
    function goThere(intSkabId,intFormId) {
        if (document.all){document.getElementById('SHOW').src = 'test.htm?form_id='+intFormId+'&schema_id='+intSkabId;}
        else {document.layers["SHOW"].src = 'test.htm?form_id='+intFormId+'&schema_id='+intSkabId;}
    }
    </script>

Og iframen ud med dette

<ilayer name="SHOW" width="400" height="400" frameborder="0" style="border:1px solid black;"></iframe>
<iframe name="SHOW" width="400" height="400" frameborder="0" style="border:1px solid black;"></ilayer>
Avatar billede gryn Nybegynder
23. april 2002 - 15:20 #7
atn -> Er du stn's storebror?
Avatar billede gryn Nybegynder
23. april 2002 - 15:22 #8
Jeg så lige en fejltagelse fra min side... iframen skal skiftes ud med dette:
<ilayer name="SHOW" width="400" height="400" frameborder="0" style="border:1px solid black;">
<iframe name="SHOW" width="400" height="400" frameborder="0" style="border:1px solid black;"></iframe></ilayer>
Avatar billede atn Nybegynder
20. juni 2002 - 17:52 #9
Gryn >>
  Hmm...det tror jeg nu ikke...

  Husk din version ikke er komp. med NS6...

Venligst

<ATN/>
Avatar billede gryn Nybegynder
01. juli 2002 - 13:54 #10
atn -> Hvorfor er den ikke komp. med NS6? NS6 kender da godt getElementById.

Er det fordi den ikke kender getElementById('show').src ?