Avatar billede andpal75 Nybegynder
21. juni 1999 - 15:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Perl-script virker ikke

Jeg kan ikke få mine scripts til at virke når jeg uploader dem til min udbyder. De virker fint sålænge jeg kører dem på min egen computer (jeg har installeret Xitami som server).

Jeg får følgende meddelelse:

CGIWrap encountered an error while attempting to execute this script:

Error Message: No such file or directory
Error Number: 2

Er der nogen der ved hvad fejlen skyldes?

Det skal bemærkes, at 1) scriptet er uploadet i ASCII 2) CHMOD er 755 og 3) det er et meget simpelt script:

#!usr/bin/perl
print "Content-type: text/plain\n\n";
print "Dette er en test<br>";
print "Virker det?";
Avatar billede mukke Nybegynder
21. juni 1999 - 20:26 #1
Hvor har du Perl liggende henne? den første linie skal indeholde stien dertil.

Bruger du Windows eller Unix(/Linux) eller andet?

Hvis du bruger windows, så prøv at lave første linie om til:
#!perl
(bemærk, at dette kræver perl skal være i environment-variablen path.)

hvis ikke windows så prøv:
#!/usr/bin/perl
Avatar billede andpal75 Nybegynder
22. juni 1999 - 09:22 #2
Min udbyder (NETSite) siger, at jeg skal henvise til perl med linjen #!usr/bin/perl. Og det er en linux-server.
Avatar billede mukke Nybegynder
22. juni 1999 - 19:33 #3
Jeg tror jeg har det - når du uploader dine script til serveren, bruger du så auto, binary eller ascii?

Det er meget vigtigt at du uploader i ascii mode fordi teksten skal "oversættes" fra din computer (windows-system vil jeg gætte på) til serverens unix-system.

Hvis du er i tvivl om hvordan du gør dette, så sig til - og sig lige hvilket program du bruger til at uploade (ftp-program).
Avatar billede andpal75 Nybegynder
23. juni 1999 - 15:12 #4
Jeg har fået løst problemet, næsten uden at vide hvad der var galt. Jeg har dog en formodning om hvad problemet kan have været: Jeg har brugt AceFTP til at uploade mine scripts. Jeg har indstillet AceFTP til at uploade i ASCII-format, men jeg tror at AceFTP ikke uploader i ASCII, selvom den er indstillet til det, for da jeg skiftede ftp-program (jeg brugte CuteFTP i stedet) så virkede mine scripts pludselig. Derfor kan jeg kun advare alle mod at bruge AceFTP til at uploade i ASCII. Til alt mulig andet er AceFTP fint nok.