Avatar billede techno-boy Nybegynder
21. april 2002 - 19:49 Der er 8 kommentarer

Sende filer mellem to eller flere PC'er

Hej.
Jeg skal lave et program som kan sende filer mellem to eller flere PC'er.
Avatar billede techno-boy Nybegynder
21. april 2002 - 19:55 #1
Kan nogen give mig noget kode som kan sende filer mellem to eller flere PC'er..
Bække PC'er køre XP prof.
Avatar billede answer Nybegynder
21. april 2002 - 20:54 #2
Jo da.

Lige et øjeblik!
Avatar billede answer Nybegynder
21. april 2002 - 20:57 #3
Hej... (jeg er en slags ghost af mig selv, da jeg faktisk er Answermaster, men er af en ukendt årsag blevet slettet og forsøger lige nu at blive oprettet igen!)...

Du kan ikke sende en fil til den andet computer, men du kan modtage en fil fra den anden computer. Dvs. at du skal hente filen fra den anden computer..

Kode:

Private Sub Form_Load()
FileCopy "\\Anden computer\c\Programmer\En fil.txt", "C:\En fil.txt"

End Sub

Sådan kunne det se ud!

Håber at det kunne hjælpe!
/Answer
Avatar billede techno-boy Nybegynder
22. april 2002 - 12:09 #4
Øv :(
Nå, jeg prøver din kode...
Avatar billede sion Nybegynder
22. april 2002 - 13:57 #5
answer>> Man kan sagens sende til en anden computer. Det kræver bare at den placering man sender til, er fuldt delt - dvs. ikke skrivebeskyttet.
Lige et spørgsmål - hvordan kan man sende eller modtage en hel mappe og ikke bare en fil?

-Sion
www.VBweb.tk
22. april 2002 - 14:00 #6
Kand du ikke bruge Winsock?

se her:
http://www.vbip.com/winsock/index.asp

Det er muligt at overføre ting og sager over http (må det være?).
Avatar billede answer Nybegynder
22. april 2002 - 18:57 #7
>> Sion.

Du skal bare gøre sådan her:

Private Sub Command1_Click()
Dim MappeNavn As String
Dim Fra, Til As String

MappeNavn = Dir1.List(Dir1.ListIndex)
File1.Path = MappeNavn
Fra = MappeNavn

MappeNavn = MappeNavn & " Kopi"
Til = MappeNavn

Dim S As String
S = MsgBox("Fra " & Fra & "  til  " & Til & "  ?", vbInformation + vbYesNo)
If S = vbNo Then: Exit Sub

MousePointer = 11

MkDir MappeNavn

If Right(Fra, 1) <> "\" Then: Fra = Fra & "\"
If Right(Til, 1) <> "\" Then: Til = Til & "\"

For n = 0 To File1.ListCount - 1
    FileCopy Fra & File1.List(n), Til & File1.List(n)
Next n

MousePointer = 1
End Sub

/Answer
Avatar billede slet_mig_ikke Nybegynder
22. april 2002 - 20:11 #8
Tjaaa. nu er Answer også blevet slettet, men her er jeg igen, og forsøger stadig at blive oprettet igen!

Kig med her og beskyt mig!! Jeg HAR RET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
http://www.eksperten.dk/spm/201772