Avatar billede jemt Nybegynder
21. april 2002 - 12:40 Der er 46 kommentarer

Fejl i mit shoppingsystem

Hej.

Jeg har fundet et dejligt lille shoppingsystem, men kan desværre ikke få det til at virke.

Det kan hentes her:

http://www.webscriptworld.com/scripts/wsm.phtml

Når jeg har smidt lortet på min server, og sat de nødvendige CHMOD's, så ser det ud til at køre fint - Lige indtil man logger ind på sin admin-side og fx. sætter et navn for sin shop. Så går det helt galt.

Jeg har lagt lortet op her:
http://80.62.90.154/webshop/

Prøv at trykke på :  Check Out

Adminsiden ligger her:
http://80.62.90.154/webshop/admin/index.php
Password: test123

Håber i kan hjælpe !
Avatar billede jemt Nybegynder
21. april 2002 - 13:29 #1
Ingen der tør ? ^_^
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2002 - 14:03 #2
Hvad er problemet? Jeg har lige lagt en hamster til salg men fik følg. fejl da jeg ville registrere en ny bruger.

Warning: fopen("customers/el_barto.php","w+") - No such file or directory in /home/e-smith/files/primary/html/webshop/register.php on line 169

Warning: Supplied argument is not a valid File-Handle resource in /home/e-smith/files/primary/html/webshop/register.php on line 170

Warning: Supplied argument is not a valid File-Handle resource in /home/e-smith/files/primary/html/webshop/register.php on line 171
Thank you, your registration was successful.

Det lader til at du ikke får oprettet filen rigtigt på linie 169 i register.php
Avatar billede jemt Nybegynder
21. april 2002 - 14:07 #3
Ups, det havde jeg glemt.. Men det er ikke der problemet ligger.. Jeg laver det lige..
Avatar billede cms Nybegynder
21. april 2002 - 16:18 #4
går galt? jeg syns da det virker fint
Avatar billede jakobgt Nybegynder
21. april 2002 - 16:19 #5
Snakker du om de javascript fejl der kommer?
Avatar billede jemt Nybegynder
21. april 2002 - 17:17 #6
ja, det er de fejl..
Avatar billede jemt Nybegynder
21. april 2002 - 17:17 #7
Hvis der er nogen der har forsøgt at komme ind på siden for nylig (min egen), så har den lige været nede, da jeg lige blev nød til at ændre i min servers opsætning..
Avatar billede cms Nybegynder
21. april 2002 - 17:19 #8
det er sguda svært at gætte at du snakker om clientside fejl når du stiller spørgsmålet i en serverside kategori :)
Avatar billede jakobgt Nybegynder
21. april 2002 - 17:26 #9
Så var det måske en idé at stille spørgsmålet i javascript, der er nok større chance for at de rigtige eksperter kan svare på det... ;-)
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2002 - 17:39 #10
Jeg havde heller ikke et clue om at det var JavaScript fejlen du snakkede om. Løsningen på et problem er som regel nemmere at nå når man forklarer hvad problemet er ;)
Avatar billede jemt Nybegynder
21. april 2002 - 17:53 #11
Jamen det er PHP... Prøv selv at downloade lortet og sæt det op (Tager 5-10 min..)
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2002 - 18:00 #12
jemt> Det er muligt at det er PHP, men hvis fejlen er i JavaScript er det jo ligegyldigt om det er PHP, ASP, ColdFusion eller Visual Basic :P
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2002 - 18:03 #13
Fejlen ligger i de linier hvor følg. står:

freight_am = ;

og

totprice = totprice + ;

Og det er jo en ærlig sag.

Du må have et sted hvor der mangler nogle variabler.
Avatar billede jemt Nybegynder
21. april 2002 - 18:09 #14
hm.. jamen jeg er ikke stærk i PHP. Kan du finde fejlen for mig ??
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2002 - 18:10 #15
Jeg gider jo ligesom ikke downloade og installere et helt shoppingsystem...
Avatar billede jakobgt Nybegynder
21. april 2002 - 18:18 #16
Mht. freight_am = ;, så er det fordi du ikke har indtastet nogen fragtpris (Det her jeg gjort nu.).
Fejlen der kommer ved oprettelse af ny bruger ('Warning: fopen("customers/cool.php","w+") - No such file or directory in /home/e-smith/files/primary/html/webshop/register.php on line'), så må der mangle en fil eller sådan noget, for jeg har lige lagt det hele ind på min maskine, og der kommer fejlen ikke.
Avatar billede jakobgt Nybegynder
21. april 2002 - 18:21 #17
Desuden, hvis du skal bruge systemet til noget kommercielt, så vil jeg personligt ikke bruge det, da det lagrer alle kunderne i filer som alle kan finde og downloade, og så har vi jo problemet med "Beskyttelse af personlige dataer"...
Avatar billede jakobgt Nybegynder
21. april 2002 - 18:26 #18
Så vidt jeg kan se har du ikke oprettet mappen customers.
Avatar billede jemt Nybegynder
21. april 2002 - 19:59 #19
jeg tjekker lige fejlen med mappen..
Avatar billede jemt Nybegynder
21. april 2002 - 20:00 #20
Hvem er den idiot, der har ændret password ??
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2002 - 20:22 #21
*LOL*

Ikke mig...
Avatar billede jemt Nybegynder
21. april 2002 - 22:16 #22
jakobgt  >> Heh, du havde ski ret.. De felter SKULLE udfyldes.. Sejt, nu virker det !
Mange tak !

Men lige en anden ting: MÅ man ikke bruge dette shopping system, når det ikke er 99 % sikkert ?
Avatar billede jemt Nybegynder
21. april 2002 - 22:27 #23
Kan man evt. ændre det, så det bliver sikkert ??
Avatar billede jakobgt Nybegynder
21. april 2002 - 23:12 #24
Altså, jeg tror ikke der er noget galt med at anvende det, men det skal jo gerne være sådan at kunderne føler sig sikre med det de taster ind. Det kan de selvfølgelig også, men det er jo en falsk sikkerhed de får.
Hvis det så er noget stort kommercielt, kan du jo også få besøg af Data-tilsynet og jeg tror ikke de vil blive glad for at se at filerne med de personlige data'er ligger (næsten) til offentligt skue.
Mht. sikkerheden kunne man som det første, ligge filerne med de personlige data'er i en undermappe, som man ikke kan få adgang til fra Internettet.
Personligt ville jeg selv nok lade alle data'er ligge i en DB (evt. MySQL), det gør det nemmere at udvide.
Det næste skridt man kunne tage, var at lade hjemmesiden kører på en sikker HTTP-forbindelse (altså SSL) i stedet for den normale ukrypterede forbindelse. Dette skulle gøre så andre nysgerrige personer ikke kan opsnuse hvad folk indtaster (her tænkes mest på f.eks. password), men også andre ting ville være rart at få krypteret.
Hvis du vil have at folk skal kunne bruge kreditkort, skal du lave en aftale med f.eks. http://www.dibs.dk/ (er dog ret dyrt).
Avatar billede jemt Nybegynder
21. april 2002 - 23:32 #25
ok. Lyder jo meget smart.. Men som sagt er jeg ikke hård til PHP, SQL og stuff. Så hvad er den letteste løsning ?? Kan jeg ikke sætte en anden CHMOD? Jeg har forsøgt lidt frem og tilbage, men uden held.. Eller kunne man gemme i en anden filtype ?
Avatar billede jakobgt Nybegynder
21. april 2002 - 23:57 #26
Hmmm, jeg tror du (desværre :-)) bliver nødt til at ændre i koden til shop-systemet, så kunde-filerne ligger i en mappe som ikke kan nås fra Internettet.
Avatar billede jemt Nybegynder
22. april 2002 - 00:02 #27
dvs. at lortet er lige til at smide ud :o/

Admin-interfacet skal have adgang til at se,skrive og exec. filerne :(
Avatar billede jakobgt Nybegynder
22. april 2002 - 00:04 #28
Ja, nu vil jeg ikke direkte sige noget godt om systemet, men det kan da godt fikses, også så Admin-interfacet virker...
Avatar billede jemt Nybegynder
22. april 2002 - 00:07 #29
Hvem tror du kan klare det ? Og hvad vil det koste i kr/points ?
Avatar billede jakobgt Nybegynder
22. april 2002 - 00:10 #30
Jeg kan godt fikse det, men nu skal jeg i seng. Kan vi ikke snakke om det i morgen? (Godnat ;-)).
Avatar billede jemt Nybegynder
22. april 2002 - 00:22 #31
Ja, selvfølgelig.. Jeg vender tilbage til dig i morn :)
Nat nat :O)
Avatar billede jemt Nybegynder
22. april 2002 - 15:28 #32
Så er jeg tilbage :)
Hvad vil du have for det ? hvor lang tid vil det tage ? Kan vi undgå SQL ? (Det hader jeg :-)
Avatar billede jakobgt Nybegynder
22. april 2002 - 16:12 #33
Altså. Hvis jeg bare skal ændre i scriptet (så customers ligger i en mappe, der ikke er adgang til fra Internettet.), så skal jeg bare have nogle point - hvad med 100?
Mht. mappeplacering, regner du så med at Shop-systemet skal ligge i mappen http://80.62.90.154/webshop/? - eller skal den ligge i roden.
Spørgsmålet er nemlig om der skal tilføjes 2 "../" eller bare 1.
Avatar billede jemt Nybegynder
22. april 2002 - 16:22 #34
Kan du ikke gøre sådan, at systemet kan ligge over alt ??
eller evt. ligge en lille "note" der hvor jeg skal ændre, og derefter lave mig en Readme-fil, hvor der står, hvilke filer der er tale om ??

Er det muligt at gøre lortet kompatibelt med dankort ??
Avatar billede jemt Nybegynder
22. april 2002 - 16:25 #35
Men hvis det bliver sikrest når lortet ligger i roden af et hotel, så er det også fint.. Bare det virker på et hvert hotel - bare det ligger i roden :)
Avatar billede jemt Nybegynder
22. april 2002 - 16:25 #36
Men hvordan så med CHMOD osv ?
Avatar billede jakobgt Nybegynder
22. april 2002 - 16:57 #37
Nu har jeg siddet og leget lidt med. Jeg kan ikke få den til at vise Customers i admin-afdelingen - kan din det?
Avatar billede jakobgt Nybegynder
22. april 2002 - 16:58 #38
Mht. dankort det vil jeg helst ikke rodes ud i, da der er meget strenge krav ang. sikkerheden.
Avatar billede jemt Nybegynder
22. april 2002 - 19:14 #39
Ja, det har min ingen problemer med..
Avatar billede jemt Nybegynder
22. april 2002 - 19:15 #40
CHMOD's er måske angivet forkert ??
Avatar billede jemt Nybegynder
23. april 2002 - 14:36 #41
Får du det til at virke ?
Avatar billede jakobgt Nybegynder
23. april 2002 - 20:34 #42
Har du en E-mail, så jeg kan sende det til dig?
Avatar billede jemt Nybegynder
24. april 2002 - 20:45 #43
jimmy@den-rejsende.dk
:)
Avatar billede jemt Nybegynder
27. april 2002 - 14:12 #44
Jeg kigger på det ASAP :o)
Avatar billede jemt Nybegynder
17. maj 2002 - 21:45 #45
Jeg beklager den lange ventetid - men jeg har simpelthen ikke tid til det endnu. Håber du forstår. Jeg vender tilbage så snart som muligt..
Avatar billede capion Nybegynder
21. juli 2002 - 02:38 #46
*S* http://www.onlinesalg.dk

denne her er altså også flot..
http://www.oscommerce.com/downloads.php
og nem..og virker