Avatar billede stoneballs Nybegynder
21. april 2002 - 11:18 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Tagwall LOOP

Hey jeg har en tagwall på min hp www.rasmuslarsen.com/Tagwall/tagwall.asp jeg har bare det problem at de ældste beskeder ligger øverst og de nyeste nederst jeg skal bruge det omvendt her er koden:

<% response.buffer = true %>
<html>

<head>

<title>rL -  Tagwall</title>
<style>
BODY {
    SCROLLBAR-FACE-COLOR: #FF9900;
    SCROLLBAR-SHADOW-COLOR: #3399FF;
    SCROLLBAR-ARROW-COLOR: #3399FF;
}
</style>
<style>
A:link {
    COLOR: black;
    TEXT-DECORATION: none;
} A:visited {
    COLOR: black;
    TEXT-DECORATION: none;
} A:active {
    COLOR: black;
    TEXT-DECORATION: none;
    cursor: hand;
} A:hover {
    COLOR: #3399FF;
    TEXT-DECORATION: none;
    cursor: hand;
}

</style>
<style fprolloverstyle>A:hover {color: #3399FF; font-family: Verdana; font-size: 10 px; text-decoration: none}
</style>

</head>
<body bgcolor="#C0C0C0" background="bg3.jpg">

<p align="center"><% if Request.QueryString("mode")="" then %></p>
<div align="center"><center>

<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="100%">
    <tr>
        <td width="100%">
          <p align="center"><font color="black" face="Verdana" size="1"><a href="tagwall.asp?mode=add"><b>Tilføj Besked</b></a></font><font size="1"><font face="Arial Black"><br>
          <%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath ("Tagwall.mdb")
strSQL = "Select * From Tagwall"
set rs = Conn.execute(strSQL)

if rs.EOF then
Response.write "<font face=""Verdana"" size=""1""><i>Ingen Tags... endnu... ellers er de alle slettet.</i></font>"
else
Do Until rs.EOF%>
        </font></font><font
        size="1" face="Verdana">
          <br>
        </font></p>
        </td>
    </tr>
</table>
</center></div><div align="center"><center>

<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="100%">
    <tr>
        <td width="100%" align="center"><font color="black"><font face="Verdana" size="1">Den <%=RS("Dato")%>
          skrev:&nbsp;<%=RS("forfatter")%></font><font face="Verdana" size="1"><br>
          </font>
          <font size="1" face="Verdana"><b><%=RS("tekst")%></b></a></font></font></td>
    </tr>
</table>
</center></div>
<hr width="100%" color="Darkblue">
<p><%RS.MoveNext
Loop
end if

Conn.Close
Set Conn = Nothing%></p>

<p><% elseif Request.QueryString("mode")="add" then %></p>

<p align="center"><font face="Verdana" color="black" size="1">Indlæg:</font></p>

<form action="tagwall.asp?mode=save" method="POST">
    <div align="center"><center><table border="0" cellpadding="2"
    cellspacing="0" width="50%">
        <tr>
            <td align="right" width="20%"><font face="Verdana" color="black" size="1">Navn:</font></td>
            <td colspan="2" width="80%"><font size="1"
            face="Verdana"><input style="BACKGROUND-COLOR: #FF9900" type="text" size="30"
            name="Forfatter"></font></td>
        </tr>

        <tr>
            <td align="right" valign="top" width="20%"><font face="Verdana" color="black" size="1">Tekst:</font></td>
            <td valign="top" width="10%"><font size="2"
            face="Verdana"><textarea style="BACKGROUND-COLOR: #FF9900" name="Tekst" rows="4"
            cols="30"></textarea></font></td>
            <td valign="top" width="90%"><font size="1"
            face="Verdana"></font></td>
        </tr>
    </table>
    </center></div><p align="center"><input style="BACKGROUND-COLOR: #FF9900"  type="submit"
    name="B1" value="Add"></p>
</form>

<p><% elseif Request.QueryString("mode")="save" then %> <%
response.buffer = true

Const adOpenKeyset = 1
Const adLockOptimistic = 3

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "PROVIDER=MSDASQL;DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("Tagwall.mdb") & ";UID=admin;PWD=;"

    Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
    strSQL = "Select * From Tagwall"
    rs.Open strSQL, Conn, adOpenKeyset, adLockOptimistic

      rs.AddNew
      rs("Forfatter") = Request.form("Forfatter")
      rs("Tekst") = Request.form("Tekst")
    rs("Dato") = date()
      rs.Update

    rs.Close
    Set rs = Nothing

Conn.Close
set Conn = Nothing
response.redirect "tagwall.asp"
%><%end if%></p>
</body>
</html>
Avatar billede arriva Nybegynder
21. april 2002 - 11:33 #1
strSQL = "Select * From Tagwall order by Id"
Avatar billede arriva Nybegynder
21. april 2002 - 11:34 #2
...eller også bliver det til strSQL = "Select * From Tagwall order by Id desc" lidt tidligt lige nu, prøv begge dele :o)
Avatar billede stoneballs Nybegynder
21. april 2002 - 12:02 #3
Tak