Avatar billede acw Nybegynder
18. april 2002 - 15:08 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ugenummer

Hvilken parameter skal man bruge for at få den til at skrive ugenummeret når man trykker på en knap?
Avatar billede askims Nybegynder
18. april 2002 - 15:21 #1
Du skal have tilføjelsesprogrammet analysis toolpack installeret. Så hedder funktionen UGE.NR(), se hjælpen i excel!

ASKIMS
Avatar billede acw Nybegynder
18. april 2002 - 15:28 #2
Sorry, glemte at skrive at det var i visual basic editor...koden kommer her (når man trykker, sker der nada):

Private Sub CommandButton1_Click()

  Dim sti As String, Navn As String, uge As String

  sti = ActiveWorkbook.Path
  uge = "| Uge " & Cells(4, 4).Value
  Navn = "Timeregistrering " & Cells(2, 4).Value & " " & uge

  If Cells(2, 4).Value = "" Then
    MsgBox "Der er ikke angivet et navn!", vbCritical
    Exit Sub
    End If

    If Cells(4, 4).Value = "" Then
        MsgBox "Du har ikke angivet hvilken uge timeseddelen gælder for!", vbCritical
        Exit Sub
        End If

            Exit Sub
                ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=sti & "\" & Navn
                MsgBox "Fil gemt som " & Navn & " i mappen " & sti
Application.Quit
End Sub
Avatar billede askims Nybegynder
18. april 2002 - 15:32 #3
Hvad står der i celle "D4"?
Avatar billede acw Nybegynder
18. april 2002 - 15:34 #4
ugenummeret, for det var det eneste alternativ jeg lige kunne finde på, i D2 står navnet
Avatar billede askims Nybegynder
18. april 2002 - 15:36 #5
Knappen hedder "CommandButton1", ikke?

Kører du sub'en fra editoren, hvad sker der så?
Avatar billede askims Nybegynder
18. april 2002 - 15:37 #6
Kan jeg få lov at se arket?

ar_svendsen@yahoo.com
Avatar billede acw Nybegynder
18. april 2002 - 15:39 #7
ja, jeg sender det til dig om 10 min, da jeg lige skal have pillet nogle fortrolige oplysinger ud...og der sker heller ingen ting, hvis jeg kører det fra editoren
Avatar billede askims Nybegynder
19. april 2002 - 22:15 #8
Hej acw

Beklager at jeg først svare nu.
Der, hvor "problemet" ligger i koden, er lige efter, der er checket for, om der står et ugenr i celle D4. Her går du ud af sub'en med "Exit Sub", det er lige inden den skal gemme derfor har du oplevelsen af at der ikke sker noget, men det den reelt gør er at checke om feltet med navnet på personen er udfyldt, derefter checker den om der er et ugenr, og efter dette skal sub'en exit'tes. Hvis du sletter Exit Sub lige over Activeworkbook.saveas filname..., så virker den!

ASKIMS
Avatar billede acw Nybegynder
20. april 2002 - 16:42 #9
tak for hjælpen