Avatar billede pekr Nybegynder
18. april 2002 - 14:50 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

HTML mail

Att: Brock

I den kode du skrev ang. dB udtræk, er der nogle ting jeg er i tvilv om.

Her er den kode jeg ville bruge:

<%
strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=D:\test.mdb"

set objconn = server.createobject("ADODB.connection")
objconn.open strDSN , 3, 1

set oMail = Server.CreateObject("JMail.Message")

    oMail.FromName = "Events"
    oMail.From = "events@test.com"
    oMail.Loggin = true
    oMail.silent = false
set mailrs=objconn.execute ("select username from DB where active=true;")
while not mailrs.eof
    oMail.AddRecipient mailrs("username")
mailrs.movenext
wend
mailrs.close
    oMail.Subject = "test!!!"
    oMail.Body = "Body tekst"
    oMail.GetMessageBodyFromURL varSelect ' værdien er fra en variable jeg har defineret og den virker fint
    oMail.Send("smtp.webpartner.dk")
%>

Der hvor der står: Select username from db skulle db ikke være en tabel i den db jeg har defineret i starten eller???

Og jeg forstår ikke helt: oMail.AddRecipient mailrs("username")

Kan den finde ud af at Username er det username jeg har selected i sql statementet??

Jeg kan ikke få det til at virke:-(

Håber du kan hjælpe

Avatar billede brock Nybegynder
18. april 2002 - 14:51 #1
off course

prøv at sende din DB til mig, bare tøm dem for poster, så skal jeg lige se på den

sbrock@mail.tele.dk

mvh
Brock
Avatar billede brock Nybegynder
18. april 2002 - 14:58 #2
db er navnet på den tabel i din database, som indeholder username

mvh
Brock
Avatar billede brock Nybegynder
18. april 2002 - 15:01 #3
strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("test.mdb")

hvis test.mdb ligger i en folder ex database er strengen

strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("/database/test.mdb")

---
Kan den finde ud af at Username er det username jeg har selected i sql statementet??

JA

mvh
Brock
Avatar billede brock Nybegynder
18. april 2002 - 15:03 #4
<%

strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("/test.mdb")

set objconn = server.createobject("ADODB.connection")
objconn.open strDSN , 3, 1

set oMail = Server.CreateObject("JMail.Message")

    oMail.FromName = "Events"
    oMail.From = "events@test.com"
    oMail.Loggin = true
    oMail.silent = false
set mailrs=objconn.execute ("select email from BoarderX where tilmeld=true;")
while not mailrs.eof
    oMail.AddRecipient mailrs("email")
mailrs.movenext
wend
mailrs.close
    oMail.Subject = "test!!!"
    oMail.Body = "Body tekst"
    oMail.GetMessageBodyFromURL varSelect ' værdien er fra en variable jeg har defineret og den virker fint
    oMail.Send("smtp.webpartner.dk")
%>
Avatar billede pekr Nybegynder
18. april 2002 - 15:10 #5
Det virker stadig ikke (jeg får en intern server fejl)

skal jeg have en linie der fortæller at jeg bruge VB script?
Avatar billede pekr Nybegynder
18. april 2002 - 15:14 #6
Jeg har prøvet at angive VB script, det virkede helere ikke, jeg mener at vi har den nyeste ver. af Jmail på serveren, jeg forstår det simpelthen ikke.
Avatar billede brock Nybegynder
18. april 2002 - 15:16 #7
for prins knud

- når du ikke kører databasen, så kører alt det andet altså inde i

<%  %>  (asp tagget)
Avatar billede pekr Nybegynder
18. april 2002 - 15:17 #8
Jeg prøvede at fjerne loggin, og nu kommer der ikke fejl mere, nu må jeg lige se om der kommer mails!
Avatar billede brock Nybegynder
18. april 2002 - 15:31 #9
venter spændt ;)
Avatar billede pekr Nybegynder
18. april 2002 - 15:35 #10
Det virker, jeg kunne ikke have gjort det uden din hjælp.

Jeg er dybt taknemlig, så kan jeg sove roligt i nat:-)
Avatar billede brock Nybegynder
18. april 2002 - 15:35 #11
np :)

cu

Brock
Avatar billede pekr Nybegynder
18. april 2002 - 15:41 #12
Der er lige en ting i småtings afdellingen.

Når jeg modtager mailen, kan jeg se alle de andre den også er sendt til (bruger Outlook)

Kan jeg lave at modtageren hedder fx kunde eller at den kun vise den relevante adresse??
Avatar billede brock Nybegynder
18. april 2002 - 15:56 #13
<%

strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("/test.mdb")

set objconn = server.createobject("ADODB.connection")
objconn.open strDSN , 3, 1

set oMail = Server.CreateObject("JMail.Message")

    oMail.FromName = "Events"
    oMail.From = "events@test.com"
    oMail.Loggin = true
    oMail.silent = false
    oMail.Subject = "test!!!"
    oMail.Body = "Body tekst"
    oMail.GetMessageBodyFromURL varSelect ' værdien er fra en variable jeg har defineret og den virker fint

set mailrs=objconn.execute ("select email from BoarderX where tilmeld=true;")
while not mailrs.eof
    oMail.AddRecipient mailrs("email")
    oMail.Send("smtp.webpartner.dk")
    oMail.ClearRecipients()
mailrs.movenext
wend
mailrs.close

%>

med denne jmail bliver den dog lidt tung
Avatar billede brock Nybegynder
18. april 2002 - 16:33 #14
Kunne det bruges ?
Avatar billede pekr Nybegynder
19. april 2002 - 08:27 #15
Det ser ud til at virke.

Lige et sidste spørgmål, på min side kan man vælge hvilken gruppe der skal modtage mailen (jeg har flere db på sitet) Det gør jeg med et Menu/list objekt, hver linie har fået tildelt deres egen connectionstring som value. Så vil jeg nemlig på den side der sende mailen lave en variable der får værdien fra Menu/List opbjektet.
Variablen har jeg så sat ind "strDSN = varTilhvem" men det virker ikke, har du et forslag?