Avatar billede wonsild Nybegynder
17. april 2002 - 10:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

ændre baggrundsfarven i et table

Jeg har lavet en masse tables med navne og informationer. Er det muligt at man kan ændre baggrundsfarven i et table (det skal ikke være et link). Det skal være sådan at når man holder musen hen over et navn skal baggrunden skifte farve for hele rækken vandret.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
17. april 2002 - 10:10 #1
Jeg gør som regel sådan her:

/* Styles for the Hover cells */
.holderTbl {
  background-color: #666666
}

.contentTbl {
  font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
  color: #FFFFFF;
  font-size: 11px;
  background-color: #C0C0C0;
  border-color: #FFFFFF black black;
  border-style: solid;
  border-top-width: 1px;
  border-right-width: 0px;
  border-bottom-width: 0px;
  border-left-width: 0px
}

.contentTbl a {
  position: relative;
  display: block;
  text-decoration: none;
  padding-top: 2px;
  padding-bottom: 2px;
  padding-left: 6px;
  color: #666666
}

.contentTbl a:hover {
  background-color: #A9C2AA;
  text-decoration: none;
  color: #FFFFFF
}

/* Netscape 6 Fixes */
td img {
  display: block
}

p {
  margin-top: 0px
}

---------------------------------------

<table width="200" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tr>
<td class="holderTbl">
<table width="200" border="0" cellspacing="1" cellpadding="2">
<tr>
<td class="contentTbl"><a href="linkone.html">Link One</a></td>
</tr>
<tr>
<td class="contentTbl"><a href="linktwo.html">Link Two</a></td>
</tr>
</table>
</td>
</tr>
</table>
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
17. april 2002 - 10:15 #2
En anden metode (ikke helt så raffineret synes jeg), måske lettere at overskue:

<html>
<head>
<title></title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<script type="text/javascript">
<!--
function HoverCell(obj, CellColor) {
    obj.style.backgroundColor=CellColor
}
//-->
</script>
</head>

<body>
<table width="200" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tr>
<td bgcolor="#CCCCCC" onMouseOver="HoverCell(this, '#00FF00')" onMouseOut="HoverCell(this, '')">&nbsp;</td>
</tr>
<tr>
<td bgcolor="#CCCCCC" onMouseOver="HoverCell(this, '#00FF00')" onMouseOut="HoverCell(this, '')">&nbsp;</td>
</tr>
<tr>
<td bgcolor="#CCCCCC" onMouseOver="HoverCell(this, '#00FF00')" onMouseOut="HoverCell(this, '')">&nbsp;</td>
</tr>
</table>

</body>
</html>
Avatar billede wonsild Nybegynder
17. april 2002 - 13:26 #3
Jeg tænke mere på om man kunne bruge en behavior som ændrede baggrundsfarven da det ikke er noget link. Jeg har været inde og kigge på macromedia's extenstions men kunne ikke rigtig finde en der kunne bruges. Jeg har også været inde og kigge på javascripts men der var heller ikke noget der kunne bruges.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
17. april 2002 - 13:31 #4
Hvad tror du sidste jeg har postet er? :o)

http://www.projectseven.com/extensions/downloads/DW3W3CbgChanger.mxp
Denne her gør det samme, men knap så kønt.
Avatar billede wonsild Nybegynder
17. april 2002 - 14:29 #5
Tak det var lige den (DW3W3CbgChanger.mxp) jeg havde brug for.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
17. april 2002 - 14:32 #6
Fint. Husk at lukke sp :)