Avatar billede risras Nybegynder
16. april 2002 - 22:10 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Vil overføre input fra intranet til SQL-script på UNIX......

Vil bede brugeren om, at svare på spm. via vores intranet, Svarene ønsker, at anvende som afgrænsninger eller udvælgelser:

select <CustNr>, FeltA. bla.,bla.
from abc
  where OrderDate between <DateFrom> and <DateTo>
osv. osv.

Brugeren giver input i form af værdierne < >, men hvordan "putter" jeg værdierne ind i "read" i scriptet, eftersom jeg ikke kan anvende C som i et shell-script ??

PS! Inden du fyrer 28 linier kode af - jeg er fuldstændig blank omkring, at skrive kode i HTML, XML osv. (men kan dog læse det(.

Lige til slut: Jeg spørger i en Informix (7.3), og alt vedr. connectivity er på plads og fungerer!.
Eksempler er også meget velkomne.
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
18. april 2002 - 16:04 #1
Hvordan fungerer dit read-script og hvad er det kodet i?
Hvordan skal brugeren svare? Er det en formular med et felt, hvor brugeren skriver en sætning eller er der nogle felter, brugeren skal sætte "flueben" i?
Er din SQL-sætning konstrueret ud fra brugerens svar eller er det den, der udtrækker data, der skal vises i spørgsmål?
Avatar billede risras Nybegynder
18. april 2002 - 16:31 #2
Scriptet er en kombination af select, insert, update osv. osv. i flere underscript. Jeg skriver det i Informix SQL. Brugeren skal som hovedregel svar med et kundenummer (eller anden fast værdi), samt Fra/Til-dato:

Angiv kundenummer....: <kundenummer>
Scriptet er fast og returnerer resultat ud fra de afgrænsninger som brugeren angiver i formularens felt.
Avatar billede risras Nybegynder
03. maj 2002 - 20:40 #3