Avatar billede hexo Nybegynder
16. april 2002 - 21:06 Der er 15 kommentarer

hjælp til sms-sender!

kan du hjælpe mig??

det her script sender sms meget godt
<html>
<head>
<title>www.cade.dk - sms sender :)</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<style>
<!--
a:link {color:#000000; text-decoration:none}
a:visited {color:#000000; text-decoration:none}
a:hover {color:#000000; text-decoration:none}
-->
<!--
body {cursor:default}
-->
</style>
<script language="JavaScript">
  function co(element,mode) {
    if (mode=="in") {
      cursortype = 'hand'
      colorval = '#e9e9e9'
    } else if (mode=="out") {
      cursortype = ''
      colorval = '#B7C6D6'
    }
  element.style.background=colorval;
  element.style.cursor=cursortype;
}
</script>
<SCRIPT LANGUAGE="javascript">
<!--
//Script by Mathias Hagensen
//Find more at www.script.dk

function setcookie(name,value) {
  today = new Date;
  expires = new Date(today.getTime() + 30 * 24 * 60 * 60 * 1000);
  document.cookie=name + "=" + escape(value) + "; expires=" + expires
}
function getcookie(name) {
  cookielist=document.cookie.split("; ");
  for ( count = 0 ; count < cookielist.length ; count++ ) {
    if ( cookielist[count].split("=")[0] == name )
      return unescape(cookielist[count].split("=")[1])
  }
  return null;
}
function showvisits() {
  visits = getcookie("visits")
  if ( visits == null ) visits = 0;
  visits++;
  document.write(visits);
  setcookie("visits",visits);
}
//-->
</SCRIPT>
</head>

        <table border="0" width="350" height="235" cellspacing="0" align="center">
          <tr>
            <td height="226" valign="top">
              <form action="<? echo $PHP_SELF; ?>?mode=sms" method="post" name="SMS" id="
">
                <br>
                <table align="CENTER" width="250">
                  <tr>
                    <td width="96"><font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="1">Mobil
                      nummer:</font></td>
                    <td width="125">
                      <input type="text" class="but" name="nr" size="10" maxlength="9" value="<? echo $nr ?>">
                    </td>
                  </tr>
                  <tr>
                    <td width="96"><font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="1">Dit
                      navn:</font></td>
                    <td width="125">
                      <input type="text" class="but" name="fra" size="12" maxlength="20" value="<? echo $fra ?>">
                    </td>
                  </tr>
                  <tr>
                    <td width="96"><font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="1">Din
                      besked:</font></td>
                    <td width="125">
                      <textarea cols="20" rows="7" class="but" name="besked" onKeyUp="tilbage()" onChange="check()"><? echo $besked ?></textarea>
                    </td>
                  </tr>
                  <tr>
                    <?
    if($anslag == ""){
        $anslag = "120";
    }
    ?>
                    <td width="96"><font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="1">Anslag
                      tilbage:</font></td>
                    <td width="125">
                      <input type="text" class="but" name="anslag" value="<? echo $anslag ?>" size="3" readonly>
                    </td>
                  </tr>
                  <tr>
                    <td colspan="2" height="33">
                      <div align="center"><font face="Verdana" size="1" color="#FFFFFF">-<br>
                        </font>
                        <input type="Submit" class="but" value=" Send SMS " name="Submit">
                        <font color="#FFFFFF">_</font>
                        <input type="Reset" class="but" value=" Slet " name="Reset">
                      </div>
                    </td>
                  </tr>
                </table>
              </form>
              <div align="center">
                <script language="JavaScript">
<!--
function tilbage() {
document.SMS.charleft.value = <? echo $lang; ?> - document.SMS.message.value.length;
}
//-->
</script>
                <? if($mode == "sms"){
    $nr = (($nr+1)-1);
    $lang = strlen($besked);
    if ($lang > 120) {
        $fejl = "Beskeden er for lang";
        $mode = "";
    }
    elseif($nr == 0) {
        $fejl = "Afsender mangler";
        $mode = "";
    }
    elseif ($fra == "") {
        $fejl = "Dit navn mangler";
        $mode = "";
    }
    elseif($besked == "") {
        $fejl = "Der mangler en besked";
        $mode = "";
    }
    else {
        if ((20100000<=$nr) and ($nr<=20169999)) { $end = "sms.tdm.dk"; }
        elseif ((20190000<=$nr) and ($nr<=20339999)) { $end = "sms.tdm.dk"; }
        elseif ((20400000<=$nr) and ($nr<=20409999)) { $end = "sms.tdm.dk"; }
        elseif ((20600000<=$nr) and ($nr<=20999999)) { $end = "note.sonofon.dk"; }
        elseif ((21200000<=$nr) and ($nr<=21299999)) { $end = "sms.tdm.dk"; }
        elseif ((21400000<=$nr) and ($nr<=21499999)) { $end = "sms.tdm.dk"; }
        elseif ((21600000<=$nr) and ($nr<=21999999)) { $end = "sms.tdm.dk"; }
        elseif ((22100000<=$nr) and ($nr<=22999999)) { $end = "note.sonofon.dk"; }
        elseif ((23200000<=$nr) and ($nr<=23999999)) { $end = "sms.tdm.dk"; }
        elseif ((24100000<=$nr) and ($nr<=24999999)) { $end = "sms.tdm.dk"; }
        elseif ((25100000<=$nr) and ($nr<=25399999)) { $end = "note.sonofon.dk"; }
        elseif ((25500000<=$nr) and ($nr<=25599999)) {
            $fejl = "Det er en Tele1 Europa nummer. Og vi kender ikke emailen";
            $mode = "";
        }
        elseif ((25700000<=$nr) and ($nr<=25799999)) { $end = "sms.tele2.dk"; }
        elseif ((25910000<=$nr) and ($nr<=25929999)) { $end = "sms.tdm.dk"; } //tele passat
        elseif ((26100000<=$nr) and ($nr<=26999999)) { $end = "sms.mobilix.dk"; }
        elseif ((27100000<=$nr) and ($nr<=27399999)) { $end = "sms.mobilix.dk"; }
        elseif ((28100000<=$nr) and ($nr<=28899999)) { $end = "sm1800.telia.dk"; }
        elseif ((29100000<=$nr) and ($nr<=29999999)) { $end = "sms.tdm.dk"; }
        elseif ((40100000<=$nr) and ($nr<=40119999)) { $end = "sms.tdm.dk"; }
        elseif ((40130000<=$nr) and ($nr<=40219999)) { $end = "sms.tdm.dk"; }
        elseif ((40250000<=$nr) and ($nr<=40469999)) { $end = "sms.tdm.dk"; }
        elseif ((40500000<=$nr) and ($nr<=40999999)) { $end = "note.sonofon.dk"; }
        elseif ((51100000<=$nr) and ($nr<=51399999)) { $end = "sms.tdm.dk"; }
        elseif ((51600000<=$nr) and ($nr<=51999999)) { $end = "sms.tdm.dk"; }
        elseif ((52200000<=$nr) and ($nr<=52299999)) {
            $fejl = "Det er en Sense Communications nummer. Og vi kender ikke emailen";
            $mode = "";
        }
        else {
            $fejl = "Ukendt mobil type";
            $mode = "";
        }
        if (!$end=="") {
            $smsemail = $nr."@".$end;
            mail("$smsemail", "", "Fra: $fra - $besked", "From: $afsender");

            $fejl = "Sms beskeden er sendt afsted";
            $mode = "";
        }

} ?>
                <? if($mode == ""){?>
                <script language="JavaScript">
<!--
function tilbage() {
document.SMS.anslag.value = 120 - document.SMS.besked.value.length;
}
//-->
</script>
                <font color="Red" FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="1">
                <? echo $fejl; ?>
                <? } ?>
                </font> </div>
            </td>
          </tr>
        </table>

      </div>
    </td>

</body>
</html>

men ville være fedt vis mit site navn kunne komme til at stå i bunden kan du hjælpe?
prøv at send en sms fra www.cade.dk og se hvad jeg mener..."i stedet for ;"
Avatar billede disky Nybegynder
16. april 2002 - 21:13 #1
luk spørgsmål og stil det i javascript afdelingen
Avatar billede aggemammen Nybegynder
16. april 2002 - 21:13 #2
Sæt denne extra linie ind før mail:

$besked = $besked . "Din tilføjelse her!";

// herefter kommer mail så

            mail("$smsemail", "", "Fra: $fra - $besked", "From: $afsender");
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. april 2002 - 21:14 #3
enig m. disky!
Avatar billede aggemammen Nybegynder
16. april 2002 - 21:14 #4
Det er ikke kun js men også php
Avatar billede disky Nybegynder
16. april 2002 - 21:15 #5
agger:
Ja og ??

Så hører det endnu mindre hjemme i fri debat.
Avatar billede hexo Nybegynder
16. april 2002 - 21:29 #6
agger : jæsjæs , men når jeg sender sms virker det os fint , og den text kommer os..men der skal være et break i mellemen "afsenderens sms text" og min text som skal komme 1line nede under..!
Avatar billede chill_out Nybegynder
16. april 2002 - 21:29 #7
hvad har du at værktøj og bruge ??
Avatar billede hexo Nybegynder
16. april 2002 - 21:30 #8
hvordan gør jeg så det..?!
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
16. april 2002 - 21:32 #9
skriv et svar selv, og accepter det
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. april 2002 - 21:33 #10
Har bedt en coadmin om at flytte spørgsmålet til den rette kategori
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
16. april 2002 - 21:35 #11
ok
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
16. april 2002 - 21:36 #12
ellers kan du downloade en sms-sender her : www.brideonline.dk
Avatar billede binderup Nybegynder
17. april 2002 - 11:19 #13
om jeg fatter at folk stadig gider at bruge tid på at lave SMS sendere - med nummer portabilitet giver det ikke mening at sende e-mails til mobilnumre....
Avatar billede per-d Nybegynder
17. april 2002 - 15:27 #14
det der med nummer portabilitet har jeg faktisk testet på sms-sender
www.leweb.dk --> Mobil --> SMS
og har tag det cirka en halv time hvis man har skiftet udbyder men det samme nummer så altså kan sms senderne altså stadig virke. og derfor kan det stadigvæk betale sig at lave sms-sendere.

angående dette spørgsmål er det bar at lave enter altså sådan her.

$besked = "$besked

Leweb.dk <-- Your site on the net";

så vil (Leweb.dk....) altså automatisk stå en linje under eller to under resten af beskeden dog skal du huske at (Leweb.dk.....) også tæller med til det antal tegn man maximalt må bruge i sms beskeden.

håber i forstod det ellers er i velkommen til at kontakte mig på email per@dalbjerg.nu.
Avatar billede genx Nybegynder
25. maj 2002 - 11:35 #15
Fra den 1. maj 2002, er det ikke længere muligt at sende SMS via emails. Dette skyldes at TDC ikke længere er forpligtet til at yde gratis email gateway til alle mobilselskabers kunder.