Avatar billede yakuza1987 Nybegynder
15. april 2002 - 15:59 Der er 3 kommentarer

HJÆLP!!!!!!!!!!!!!

1:
jeg har en button og når man holder musen over skal den blive enabled:= false; og når man holder musen væk fra den skal den blive true... hvordan?

2:
jeg har en progressbar som skal ´rykke et hak op for hvert sekund indtil den er på 100%... hvordan???

jeg er n00b så forklar detaljeret!
Avatar billede hreiff Nybegynder
16. april 2002 - 09:25 #1
2:
Brug en timer som sættes til 1000 (1sek) og brug eventen til at ændre på din progressbar:

procedure TForm1.Timer1Timer(Sender: TObject);
begin
  if gauge1.value < 90 then
    Gauge1.value := Gauge1.value+10
  else
    gauge1.value := 0;
end;

Her nulstilles værdien bare ved 100% men man kan sætte hvad som helst ind.
Avatar billede krab Praktikant
16. april 2002 - 11:18 #2
1:
under events for button, skal du trykke på onmouseenter (tror jeg nok det hedder) der skriver du
Button.enabled := false;
og i onmouseexit(tror jeg det hedder) skriver du
button.enabled := true;

//krab
Avatar billede michael-schou Novice
06. maj 2002 - 10:15 #3
Maker Button1 og under Events dobbelt click på MouseOver og skriv :

Button1.Enabled := False;

Maker Form1 og under Events dobbelt click på MouseOver og skriv :

Button1.Enabled := True;

/Michael S