Avatar billede aneez Nybegynder
23. juni 2000 - 16:37 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Text link farve skift?

Er der nogen der har det script der skifter farve på ens links når man holder musen hen over? Hvis i har det så må det også gerne fjerne strejerne under linksne.

På forhånd mange tak

/@neez
Avatar billede morten_b_n Nybegynder
23. juni 2000 - 16:43 #1
<style>
a:hover    { text-decoration: none; color: 00ffff; }
Avatar billede morten_b_n Nybegynder
23. juni 2000 - 16:44 #2
ups...og så
</style>
til slut...
Avatar billede aneez Nybegynder
23. juni 2000 - 16:45 #3
Hmmm... kan du ikke sige mig hvordan jeg bruger det, jeg er ikke over drevet godt til html.
Avatar billede lp Nybegynder
23. juni 2000 - 16:54 #4
<style type="text/css">
<!--
A { text-decoration: underline }
A { color: #000000 }
A:hover    { text-decoration: underline overline}
A:hover {color: #000000;}
-->
</style>

A { text-decoration: underline } -->betyder at et link er understreget
A { color: #000000 } --> er farven på et link
A:hover    { text-decoration: underline overline} -->betyder at den både er overstreget og understreget når musen er over linket
A:hover {color: #000000;}--> er farven som linket får når musen er over linket

stylen skal indsættes imellem <HEAD> og </HEAD> i dit dokument....

/LP
Avatar billede lp Nybegynder
23. juni 2000 - 16:56 #5
er det ikke godt nok....?

du kan selvfølgelig rette det til som det passer dig....dette var et eksempel hvor farven er sort og understreget på alle links. når musen er over bliver der både en streg over og under teksten (linket) og farven forbliver sort...

håber det hjalp :-)

/LP
Avatar billede lp Nybegynder
23. juni 2000 - 16:58 #6
her er den udgave du gerne vil have..du kan selv rette farverne som er sorte pt.

<style type="text/css">
<!--
A { text-decoration: underline }
A { color: #000000 }
A:hover    { text-decoration: none}
A:hover {color: #FFFF00;}
-->
</style>

den bliver gul når musen er over og fjerner stregen under linket.....

så er den vist skåret nok ud i pap!!

/LP
Avatar billede aneez Nybegynder
23. juni 2000 - 17:12 #7
hvordan aktivere jeg scriptet på et link?
Avatar billede lp Nybegynder
23. juni 2000 - 17:14 #8
det kommer helt af sig selv.....du indsætter bare den kode i toppen imellem <head> og </head> også du nogle links på din side og så bliver de farverne helt af sig selv......hvis du bruger Internet Explorer eller Netscape version 6.0+

/LP
Avatar billede aneez Nybegynder
23. juni 2000 - 17:20 #9
Mange Tak for hjælpen :))
Avatar billede lp Nybegynder
23. juni 2000 - 17:22 #10
selvtak :-)
Avatar billede rfogh Nybegynder
25. juni 2000 - 12:56 #11
BTW aneez: Det er ikke et script... :o)