Avatar billede pingo Nybegynder
23. juni 2000 - 16:18 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Hente filer med FileSystemObject på netværksforbindelser.

Hejsa.

Jeg står og skal kopiere nogle filer ned på klient maskinen (og jeg har adgang til det, da klienten selv logger på serveren, og er logget på domænet).

Men umiddelbart som jeg kan læse i specifikationen om FileSystem object skulle den godt kunne finde ud af dette - men jeg bliver ved med at få en "Path not found".

Jeg har følgende der giver fejlen:

Set fs = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set objDriveC = fs.GetDrive("\\" & Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR") & "\C$")

Og jeg HAR prøvet at sætte computernavnet ind i stedet for servervariables, og jeg har prøvet at sætte ip nummeret ind, virker heller ikke. Jeg har også prøvet at oprette et svare der ikke er skjult - det virker heller ikke.

Hvordan får jeg det til at virke? - jeg skal kunne kopiere et dir over på klient computeren fra serveren (folk er logget ind som sig selv på serveren, for at komme til websiden).

Der er 500 point!

Avatar billede baunsgaard Nybegynder
23. juni 2000 - 16:58 #1
...& "\C$")

C$ er et administrativt share og kan kun benyttes af brugere med administrative rettigheder! Har dine brugere administrative rettigheder på deres egne maskiner?

Avatar billede baunsgaard Nybegynder
23. juni 2000 - 17:00 #2
På hvilken måde logger de sig på dine sider - med Basic/Clear Text eller NTCR?

Du bliver nødt til at benytte Basic/Clear Text da NT ikke understøtter delegation (findes som option i W2K)...
Avatar billede pingo Nybegynder
23. juni 2000 - 17:19 #3
Brugerne er administratorere på deres egen maskine - ja.

De logger på med Integrated Windows Authention, eller hvad det hedder.
Avatar billede pingo Nybegynder
23. juni 2000 - 17:27 #4
baunsgaard: jeg afviser lige - ellers kommer der ikke så mange ind og kigger (og det var jo faktisk ikke et svar)
Avatar billede pingo Nybegynder
23. juni 2000 - 17:38 #5
Det der er det sjove ved det er at jeg har delt en mappe wwwroot til everyone - fra domænelisten.

Forsøger jeg at hente den fra serveren får jeg samme fejl - path not found - men forsøger at hente den fra min webserver på den lokale maskine virker det ok..:

Set fs = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set WWWRoot = fs.GetDrive("\\NOTE-BRIAN\WWWROOT\")

Resultat:

\\NOTE-BRIAN\WWWROOT
Avatar billede baunsgaard Nybegynder
23. juni 2000 - 19:52 #6
Prøv lige at fjerne Integrated Windows Authentication og vælg Basic/Clear Text! Virker det med den opsætning er du kommet væsentlig længere...

Kører dine klienter NT eller W2K?
Avatar billede pingo Nybegynder
23. juni 2000 - 20:30 #7
baunsgaard: det syntes jeg da ikke er nogen god ide? - så er det jo usikkert...

både klient og server kører windows 2000...

Avatar billede pingo Nybegynder
23. juni 2000 - 21:21 #8
baunsgaard: efter jeg ville prøve det med basic/clear text, fandt jeg ud af at det kan jeg ikke pga. vi kører NTFS sikkerhed...
Avatar billede baunsgaard Nybegynder
24. juni 2000 - 11:52 #9
NTFS sikkerhed har ikke noget med authentication at gøre! NTFS er blot et filsystem med indbygget sikkerhed etc.

Basic/Clear Text er mere usikkert end IWA/NTCR, men jeg tror stadig at det er på grund af IWA at du ikke kan få det til at virke! Hvis det er derfor har jeg måske en løsning, men den må du vente med.

Hvis du ikke vil prøve at ændre det til Basic/Clear Text i et kort stykke tid for at undersøge om det hjælper har jeg vist ikke mere at gøre i dette spørgsmål.
Avatar billede andymax Nybegynder
24. juni 2000 - 12:26 #10
Hvilken version af din scripting engine bruger du?
Avatar billede pingo Nybegynder
24. juni 2000 - 13:49 #11
baunsgaard: well - nu har jeg ikke vildt meget styr på det med authentication modes, men jeg ved at når jeg forsøger at sætte basic/clear text på, så får jeg slet ikke lov til at logge ind - dvs. den accepterer slet ikke brugernavn og adgangskode.

jeg forhørte os via. vores leverandør om hvorfor dette ikke virkede, og han sagde det var pga. det sikkerhedsniveau vi kørte - og han kaldte det "NTFS Sikkerhed".

derfor - jeg vil gøre alt for at få dette til at virke - men jeg kan ikke sætte basic/clear text på..for så virker det slet ikke..

/Brian

Avatar billede pingo Nybegynder
24. juni 2000 - 13:50 #12
andymax: har ingen anelse - det er en standard Win2k Enterprise Server (Den med cluster) - med dens indbyggede IIS 5.

Der er ikke lavet nogle ændringer på den..
Avatar billede baunsgaard Nybegynder
24. juni 2000 - 15:22 #13
Grunden til at det ikke virker umiddelbart med Basic/Clear Text er at brugerne skal have hvad der svarer til Log in Locally og Log in from a Network for at kunne logge ind...

Vedr. delegation (som jeg tror er problemet) kan ses:

Delegation
We shall now highlight one security pitfall that IIS 4.0 Web site designers frequently encounter. When a Web user is authenticated using the NT Challenge/Response mechanism, IIS 4.0 does not actually receive a copy of the user's password in the clear—instead IIS 4.0 receives an encrypted copy of the password which it passes onto the domain controller for verification.

The problem that this can cause is if there is any ASP logic that requires access to a resource on another Windows NT machine. The remote machine will initially challenge IIS 4.0 for proof of identification—however IIS 4.0 will be unable to participate in this authentication protocol because it does not have a copy of the users password and so cannot generate the appropriate messages. Microsoft claims that a solution to this will be available with Windows NT 5.0.

Klippet fra denne side:
http://msdn.microsoft.com/library/partbook/asp20/internetserversecurity.htm

Det er rigtigt at man kan benytte en form for delegation i W2K, men den er ikke default tilgængelig... Hvis man benytter Basic/Clear Text kommer den en kopi af brugerens kodeord til webserveren som derefter kan gå videre til andre maskiner...
Avatar billede pingo Nybegynder
24. juni 2000 - 15:37 #14
Men dette er jo Windows NT 5.0/2000.....?

Hvad skal jeg så ændre i brugerprofilen for at basic/clear text virker?

Avatar billede super_g Nybegynder
30. juni 2000 - 02:41 #15
Kan du ikke lave en .dll fil, og kalde den fra siden???
Serveren er vel en PC, du har direkte adgang til? Så kan du jo regsvr32 en .dll og bruge den i din asp siden.
Funtion(Lokalfil, RemoteFil)

Sig til, hvis du mangler lidt hjælp til at lave dll-filen.
Avatar billede pingo Nybegynder
11. juli 2000 - 15:18 #16
super_g: det virker heller ikke.

Jeg har prøvet at lave en dll - og en windows scripting fil - de har samme problem - bruger også filesystem object.
Avatar billede ricardo Nybegynder
21. juli 2000 - 17:58 #17
Aha! Dette er et meget interessant problem som jeg selv stødt på for lidt siden da jeg skulle sende nogle DTS pakker gennem en firewall.

Det skyldes at det er IIS der forsøger at få adgang (og bliver valideret), ikke den enkelte bruger: og i den forbindelse er det i IWAM brugerens context det foregår, da det er sådan IIS indentificerer sig selv overfor den anden boks på netværket.

Giv IWAM de fornødne rettigheder, så skal det nok løse sig.
Avatar billede ricardo Nybegynder
28. juli 2000 - 13:19 #18
Fandt du ud af det ?