Avatar billede berg Nybegynder
14. april 2002 - 16:02 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Indeks over mappe.

Jeg søger et script (ikke NØDVENDIGVIS php, men helst), der kan indeksere den mappe den ligger i, og så linke til filerne. Jeg bruger en server hvor den ikke gør sådan noget automatisk. Jeg håber I forstår, jeg vil putte en bunke billeder i en mappe, og så index.php i samme, når man åbner den skal filnavnene stå, og være links til det pågældende billede, sådan at når man klikker på eks. img01.jpg åbnes dette i et nyt eller samme vindue, sådanset ligegyldigt.

.:Berg:.
Avatar billede razor Nybegynder
14. april 2002 - 16:04 #1
Kig på directory-klassen dir() - der er fine eksempler i manualen.
Avatar billede berg Nybegynder
14. april 2002 - 16:06 #2
Hey razor, din sessions manual på razor.dk er sq fin! jeg leder lige efter det andet der på php.net, det er der du mener, ikk'?
Avatar billede berg Nybegynder
14. april 2002 - 16:08 #3
Der kan jeg ikke lige finde noget brugbart, jeg søger videre, med mindre du har et brugbart eksempel jeg kan arbejde videre med?
Avatar billede snigermunken Nybegynder
14. april 2002 - 16:09 #4
<?php

    if ($dh = opendir("Sti til mappe")) {

        while ($file = readdir($dh)) {

                if ($file == "." || $file == ".." || is_dir($file)) continue;

            if (eregi(".(jpg|png|bmp|gif)$", $file)) {
echo "
    <a href=\"sti til mappe/$file\">$file</a><br>
";
            }
?>
Avatar billede berg Nybegynder
14. april 2002 - 16:14 #5
Okay, det var sq fedt, det virker jo :)..svarer du lige munki-boy? med mindre I er samme person ;-).
Avatar billede fxfever Nybegynder
14. april 2002 - 16:15 #6
Her er et script i asp. Det linker til alle filer, bortset fra filer med endelsen '.asp'

<%
Dim strPath
Set MyDirectory=Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
strPath= "./"
Set MyFiles=MyDirectory.GetFolder(Server.MapPath(strPath))
set fso = createobject("scripting.filesystemobject")
Count = MyFiles.Files.Count
Response.Write("Directory contains " & Count & " files: <br><br>")
%>

<%
For each filefound in MyFiles.files
%>

<%
FileNoExt=Split(filefound.Name,".")
if(MyDirectory.getExtensionName(filefound.Name)<>"asp") Then Response.Write("<a href=""" & fileFound.Name & """" &

"target=""_new"">" & FileNoExt(0) & "</a><br>") %>

<%
Next
%>
Avatar billede snigermunken Nybegynder
14. april 2002 - 16:16 #7
vi er en og samme person.

Ej gu vi ej, men jeg vil ikke havde point.
Avatar billede snigermunken Nybegynder
14. april 2002 - 16:17 #8
fxfever-> jeg går ud fra dit skript gør det samme som mit?

Hvis så skal det godt nok stå en del i asp for at gøre det.
Avatar billede berg Nybegynder
14. april 2002 - 16:20 #9
Sniger-boy->Hvorfor ikke?
Avatar billede berg Nybegynder
14. april 2002 - 16:20 #10
Det gør alt det jeg bad om!
Avatar billede berg Nybegynder
14. april 2002 - 16:21 #11
Er det ikke dig der har skrevet det, har du fundet det på nettet et sted eller....?
Avatar billede razor Nybegynder
14. april 2002 - 16:22 #12
fxfever: Næste gang bør du nok lige tjecke hvilken kategori du befinder dig i.

Bare lige for at vise hvor let det kan gøre i php:

<?php
  $d = dir("/home/razor");
  while ($entry = $d->read()) echo $entry."<br>\n";
  $d->close();
?>

Giver anledning til lidt forundring hvorfor ASP er så ulogisk :)
Avatar billede snigermunken Nybegynder
14. april 2002 - 16:22 #13
Fordi jeg ikke tager imod point :)
Avatar billede berg Nybegynder
14. april 2002 - 16:24 #14
Nånå, en rigtig munk, så synger jeg bare en stille salme, og donerer pointene til et tredjeverdensland. Spørgsmåler er nu bare om det skal være Razor eller Fxfever :-).
Avatar billede berg Nybegynder
14. april 2002 - 16:24 #15
Spørgsmålet sq!
Avatar billede razor Nybegynder
14. april 2002 - 16:25 #16
fxfever, undskyld - jeg læste ikke spørgsmålet rigtigt igennem. Dit svar er 100% berettiget.
Avatar billede snigermunken Nybegynder
14. april 2002 - 16:25 #17
Godt nok men jeg må videre jeg skal ud og be :)
Avatar billede berg Nybegynder
14. april 2002 - 16:27 #18
Sådan, tak til jer alle :).