Avatar billede walla_fantomet Nybegynder
14. april 2002 - 12:47 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

IIS i win XP Pro.

Jeg har lige installeret Win XP Pro og har konstateret at der ikke er mulighed for at installere IIS webserver som Windows komponent. Er der nogen mulighed for at installere en en webserver som IIS i Windows XP Pro? Den skal selvfølgelig kunne udføre ASP scripts!
Avatar billede sukos Juniormester
14. april 2002 - 12:49 #1
IIS ligger da med i pro versionen?
Avatar billede resten Nybegynder
14. april 2002 - 12:50 #2
Avatar billede resten Nybegynder
14. april 2002 - 12:51 #3
Det er til win 2000 men det er det samme som til xp.
Avatar billede walla_fantomet Nybegynder
14. april 2002 - 12:52 #4
Resten>>> Ja ja, det kender jeg godt. Men IIS står ikke på listen over komponenter!
Avatar billede resten Nybegynder
14. april 2002 - 12:54 #5
Sådan installerer du IIS og tilføjer eller fjerner komponenter

Klik på Start, klik på Kontrolpanel, og dobbeltklik på Tilføj/fjern programmer. Programmet Tilføj/fjern programmer starter.
Klik på Tilføj/fjern Windows-komponenter i venstre kolonne i dialogboksen Tilføj/fjern programmer.
Klik på Næste, når guiden Windows-komponenter vises.
Vælg IIS på listen over Windows-komponenter.
Klik på Næste, og følg instruktionerne.
Avatar billede walla_fantomet Nybegynder
14. april 2002 - 12:55 #6
Jeg bruger Win 2000 Pro og er vandt til IIS. Derfor skuffer det mig meget at se den ikke ligger i XP pro, og søger eventuelle alternativer!
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2002 - 12:56 #7
Det gør den altså.
Avatar billede walla_fantomet Nybegynder
14. april 2002 - 12:56 #8
IIS står IKKE på listen over Windows komponenter!!!
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2002 - 12:56 #9
Er det en piratkopi du sidder med.....
Avatar billede walla_fantomet Nybegynder
14. april 2002 - 12:57 #10
Jeg er helt sikker på at jeg bruger XP Pro, det står der når jeg ser egenskaberne for denne computer.
Avatar billede no_doubt Nybegynder
14. april 2002 - 12:57 #11
walla, jeg har problemer med mit iis, vil du hjælpe mig, undskyld jeg sån springer ind.
Avatar billede resten Nybegynder
14. april 2002 - 12:58 #12
no doubt> opret dit eget spørgsmål.
Avatar billede walla_fantomet Nybegynder
14. april 2002 - 12:59 #13
no doubt>>> så opret et spørgsmål under webservere!
Avatar billede resten Nybegynder
14. april 2002 - 13:00 #14
walla fantomet> den version du har fremskaffet er en beta version af xp og du vil ikke kunne få IIS frem i den desvære,Jeg har haft en del bruger med samme problem som dig.
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2002 - 13:01 #15
Hvordan kan man være i tvivl om hvilket operativsystem man bruger. Kig på din Windows XP installations cd.
Avatar billede jakeman Nybegynder
14. april 2002 - 13:01 #16
Hvis det er en XP pro version tyder det på at du skal prøve at lave en reparations install. -Det kan måske hjælpe, men det lyder sq mærkligt hvis du ikke kan se den det har jeg aldrig hørt om før!

/Jakeman
Avatar billede resten Nybegynder
14. april 2002 - 13:02 #17
Jakemann> Det er nu 3 gang jeg har en bruger som ikke har den og en rep ville heller ikke hjælpe da den ligger på selve cdromen *GG*
Avatar billede walla_fantomet Nybegynder
14. april 2002 - 13:07 #18
Resten>>>> OK. Jeg må anskaffe mig en rigtig version!