Avatar billede webwally Nybegynder
14. april 2002 - 11:00 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Åbne fil i Windows Media Player...

Hey

Hvordan får jeg åbnet en bestemt AVI-fil i Media Player med Visual Basic 6.0 installeret på Windows XP?

Jeg har prøvet med flgn. linje:

Shell ("C:\Programmer\Windows Media Player\wmplayer.exe D:\filnavn.avi

Men det åbner blot Windows Media Player. Jeg vil have den til at få filen med ;-) Hvordan gør jeg det?
Avatar billede webwally Nybegynder
14. april 2002 - 11:01 #1
Øhm, ja i den linje jeg havde skrevet med var stien selvfølgelig adskilt af skråstreger.
14. april 2002 - 11:06 #2
Hmmm lige en test (" \ / ").

Der er et Component (hvis du trykker CTRL+T) der hedder Windows Media Player. Har ikke leget så meget med det, men prøv.
14. april 2002 - 11:08 #3
Avatar billede answermaster Nybegynder
14. april 2002 - 11:11 #4
Det som xzxzx-kan-ikke-logge skriver er rigtigt!

Du bruger den på denne måde:

Find Windows Media Player i component menuen. Sæt mediaplayeren ind på formen. Du kan bare skjule den hvis du ikke vil have at den skal ses.

Skriv denne kode i en commandbutton:

Private Sub Command1_Click()
    MediaPlayer1.Open "D:\Dokumenter\Animationer\Animatet Gif\3D Star2.gif"
End Sub

/Answer
Avatar billede answermaster Nybegynder
14. april 2002 - 11:12 #5
På min måde åbner du oven i købet filmen på formen, så du er fri for at åbne selve mediaplayeren, men hvis det var det du ville have, så duer det ikke på den måde...
Avatar billede answermaster Nybegynder
14. april 2002 - 11:15 #6
Xzxzx-kan-ikke-logge's link er ca. det samme som mit.
Avatar billede webwally Nybegynder
14. april 2002 - 11:15 #7
Det jeg skal bruge er sådan at den åbner Media Player i et nyt vindue for sig selv... altså den skal ikke spille filen i selve controlen på formen. Hvordan gør jeg så?
Avatar billede answermaster Nybegynder
14. april 2002 - 11:19 #8
Lav en ny form med Media Player på?
Avatar billede webwally Nybegynder
14. april 2002 - 11:24 #9
Næh, ville gerne have selve programmet åbnet... men hva' jeg finder nok på noget andet. I skal i hvert fald have point alligevel ;-)
Avatar billede answermaster Nybegynder
14. april 2002 - 11:28 #10
Tak skal du have!

Jeg ved desværre ikke hvordan man åbner filen i Media Player, men det er også smartere at bruge den indbyggede aktive X.

/Answer
Avatar billede iqbe Nybegynder
14. april 2002 - 11:30 #11
Det virker fint hos mig således....

x = Shell("C:\Programmer\Windows Media Player\wmplayer.exe /prefetch:1 G:\f810.avi", vbMaximizedFocus)