Avatar billede nokiaguy Nybegynder
13. april 2002 - 01:17 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Bekræft via link

Hey!

Jeg søger et script som jeg har set mange andre steder. Scriptet går ud på at man skal oprette sig som bruger, også får man tilsendt et link til sin e-mail. Linket bruges så til at aktivere sin bruger.

Håber i forstår det og at i skulle ligge inde med det. (mySQL skal scriptet bruge som database)
Avatar billede bromer Nybegynder
13. april 2002 - 01:27 #1
Har ikke noget liggende.. Du kan sikkert finde det vha. Google...  Ellers kan jeg hjælpe dig, hvis du selv vil kode det :)

/Rune
Avatar billede nokiaguy Nybegynder
13. april 2002 - 01:41 #2
Vil gerne have hjælp :) - ved ikke helt hvordan man kan lave det
Avatar billede asger Nybegynder
13. april 2002 - 02:33 #3
du skal lave en db med min 4 felter:
id|brugernavn|password|status|

Når folk tilmelder sig skal du køre en
mysql_query der smider folk ind i db med status = midlertidig.

Så skal du i mailen der sendes ud generere et link til et script som opdaterer brugerens status til normal.

Jeg kan godt lave scriptet for dig, men det kræver lidt flere point.
Avatar billede nokiaguy Nybegynder
13. april 2002 - 02:35 #4
fint..100 oven i hatten okay?
Avatar billede vels Nybegynder
13. april 2002 - 09:34 #5
index.php
================
<html>
<body>
<form method="POST" action="flaf.php">
  Navn <input type="text" name="bruger" size="20"></p>
  <p>Kode <input type="password" name="kode" size="20"></p>
  <p>Email <input type="text" name="email" size="20"></p>
  <p><input type="submit" value="Send" name="B1"><input type="reset" value="Nulstil" name="B2"></p>
</form>
</body>
</html>

flaf.php
====================
<?

$regcode = md5(uniqid(rand(),2));
$del1 ="Hej\nBla bla bla";
$del2 =" http://www.ETDOMÆNE.dk/aktiver.php?regcode=$regcode";
$del3 ="\nMed Venlig hilsen\n\nHejhej";

$status = "off";
###################################################
## indsætter personen i databasen                ##
###################################################
$conn = mysql_connect("localhost", "root", "XXXXXX");
mysql_select_db("test");

$insertSQL = "insert into flaf (bruger,kode,email,regcode,status)
              values ('$bruger', '$kode', '$email', '$regcode', '$status')";
mysql_query($insertSQL);
mysql_close($conn);

mail("$email", "Oprettelse", $del1.$del2.$del3);
Echo"Der vil nu blive sendt en mail til dig";
echo"$email";
?>

aktiver.php
==================
<?php
$conn = mysql_connect("localhost", "root", "XXXXXXX");
mysql_select_db("test");

mysql_query("UPDATE flaf SET status = 'on' WHERE regcode = '$regcode' ");

mysql_close($conn);
Echo" din konto er nu aktiv";
?>

SQL DUMP
==============
CREATE TABLE flaf (
  id int(11) NOT NULL auto_increment,
  bruger text NOT NULL,
  kode text NOT NULL,
  email text NOT NULL,
  regcode text NOT NULL,
  status text NOT NULL,
  PRIMARY KEY  (id),
  KEY id (id)
)
Avatar billede vels Nybegynder
13. april 2002 - 09:36 #6
Det virker... men er meget simpel... det bør self. udbygges, sådan man tjekker om email adressen er reg. i databasen, sådan man ikke kan have dobbelt konto osv. Men det virker, det med at man opretter sig... den sender en mail... med et aktivering... og man kan aktivere sig...
Avatar billede vels Nybegynder
13. april 2002 - 09:56 #7
Det skulle have vært et svar :-)
Avatar billede nokiaguy Nybegynder
13. april 2002 - 10:12 #8
damn tak...prøv det lige :)
Avatar billede nokiaguy Nybegynder
13. april 2002 - 10:15 #9
har lige et spørgsmål omkring SQL DUMP´s.

Hvordan er det nemmest at oprette det?

Synes det er lidt provokerende at jeg heletiden skal lave et .php dokument som hedder mysql.php og indeholder mysql_query("SQL DUMP"); osvv..
Avatar billede vels Nybegynder
13. april 2002 - 10:30 #10
kender du phpmyadmin (http://phpwizard.net/projects/phpMyAdmin/)?
Det skal du bare smide op på din hjemmeside.
Der kan du bare copy past det over og tryk opret :-)