Avatar billede ball Nybegynder
07. marts 1999 - 00:00 Der er 3 kommentarer

CGI - HTML

Jeg ønsker at kunne loade f.eks. en .htm fil, men den skal kunne indeholde variable f.eks. $minvariable som scriptet der henter og printer den så skal indsætte.

Er der nogen der har en funktion der gør det ?

Formålet er at en ikke cgi kyndig skal kunne side i frontpage og lave htm siderne og derefter bare indsætte $variable hvor han ønsker data fra scriptet.
Avatar billede martin Nybegynder
07. marts 1999 - 16:35 #1
$html_temp="design.htm";
    open (TEMP, "$html_temp");
    @temp_lines = <TEMP>;
    close (TEMP);

      foreach $temp_line(@temp_lines) {
        if($temp_line =~ /<<resultater>>/) {
            print "$` $resultater $'";
        }
        elsif($temp_line =~ /<<soegeord>>/) {
            print "$`$Soegeord$'";
        }
        elsif($temp_line =~ /<<navigation>>/) {
            print "$`$navigation$'";
        }
        elsif($temp_line =~ /<<resultaterialt>>/) {
            print "$`$resialt$'";
        }
        else {
            print "$temp_line";
        }

Denne kode vil åbne design.htm og f.eks. ændre <<resultater>> (fra html filen) til $resultater (fra dit script)
Avatar billede martin Nybegynder
07. marts 1999 - 16:37 #2
Husk at <<resultater>>, <<soegeord>> osv. skal være på en linie for sig. Der må IKKE være to i samme linie!
Avatar billede ball Nybegynder
07. marts 1999 - 17:12 #3
Hej Martin

Jeg har imellem tiden fundet dette:
$entry =~ s/\$(\w+)/${$1}/g;

Dit kan såmænd godt bruges, men er ikke vildt fleksibelt da det hele skal hardcodes, ovenstående gør at du kan vælge en tilfældig variable, jeg har enda udvidet det så det kan kalde en subrutine eller et array, ja endda en associative array (det sidste er dog ikke testet endnu).
Det gør også at man slipper for at splitte f.eks. en <INPUT> tag over tre linier.