Avatar billede crelle Nybegynder
11. april 2002 - 18:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opdatering af ASP sider uden bruger...

Jeg tænkte på om det var muligt at få en ASP side til at blive udført, f.eks. hver time, uden at nogen bruger gik ind på den. Eller måske at "konstant" at checke om der var gået et bestemt tidsrum siden den sidst udførte en bestemt handling (f.eks. om der var gået en måned siden sidst den udsendte nyhedsbrev, og derefter udsende et nyt et). Håber I forstår hvad jeg mener og kan hjælpe mig.
Avatar billede keysersoze Guru
11. april 2002 - 19:01 #1
det er ikke muligt... med en MSsql server tror jeg der er muligheder for et eller andet, men ikke direkte i asp.

Hvis du kører din egen server kan du dog lave et job der udføres fx hver ½ time... men igen - det kræver egen server!
Avatar billede crelle Nybegynder
11. april 2002 - 19:03 #2
Er du 100% sikker?? For det ville sq være nærigt hvis man ikke kunne det. Jeg skal nemlig bruge det til noget ala Utopia... :(
Avatar billede keysersoze Guru
11. april 2002 - 19:19 #3
det er jeg rimelig sikker på - dog kan det være du kan være heldig at finde nogle sider der tilbyder en eller anden form for service der kan hjælpe... men jeg kan ikke lige huske nogle

men der findes højst sandsynlig også en anden (men måske mere besværlig) måde det kan gøres på...
Avatar billede doc404 Novice
11. april 2002 - 19:20 #4
Du kan ikke få en asp side til at køre af sig selv, men har du en browser i overskud kan du jo lave en side, der opdaterer en gang i timen ;-)

<html>
<head>
<meta http-equiv="Refresh" content="3600;url=http://www.whereever.com/dinaspside.asp">
</head>
<body>
Just waiting...
</body>
Avatar billede stoney96 Nybegynder
12. april 2002 - 04:26 #5
Du kan faktisk lade en intetanende bruger til at tricke den ønskede opdatering. I toppen af en hyppigt anvendt asp-side kan du indsætte et stykke kode som kan gøre et-eller-andet med f.eks. shell-kommandoen. Når kommandoen er udført sættes en application-variabel med et tidspunkt for næste "kørsel", f.eks. én uge frem. Dette tidspunkt testes der for i toppen af det førnævnte stykke kode i toppen af siden om nuværende tid er større end tidsstemplet gemt i applikations-variablen. Hvis det er tilfældet udføres kommandoen og der sættes et nyt tidsstempel i applikations-variablen.

Jeg har desværre ikke lige den rigtige kode ved hånden da jeg ikke er ved min hjemme-pc. Men skriv hvis du ikke kan finde ud af det ved ovenstående beskrivelse. Så finder jeg noget rigtigt kode frem.
Avatar billede crelle Nybegynder
13. april 2002 - 19:58 #6
Hmmmm, det er en meget god ide stoney96, men den er alligevel ikke 100% sikker, især ikke hvis jeg skal have den til at opdatere 1 gang i timen... Er der nogen der ved om det er muligt i ASP.net, for så kunne jeg jo bare lave den side i ASP.net og resten i alm. ASP. Måske med SSI?...