Avatar billede gosche Nybegynder
22. juni 2000 - 02:33 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Omskrivning fra CGI til HTML... Gæstebog.

Hejsa Jeg sidder med en gæstebog som er kørt i CGI, kan det lade sig gøre at omskrive den til at køre som HTML.... Og i så fald.. hvad skal der gøres for at få den til at virke..

Jeg har en guestbook.cgi og en guestbook-add.cgi

I kan godt få koderne at se hvis i vil, men det kommer jo an på om den kan skrives om eller ej....
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. juni 2000 - 07:44 #1
Jamen, det kan du da ikke. En gæstebog skal køre på serveren, som skal gemme data.
Og den kan køre i CGI/Perl, PHP, ASP etc.

Men HTML afvikles alene på klienten.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. juni 2000 - 07:45 #2
(For det svar skal jeg kun have 10 point - hehe)
Avatar billede steffen Nybegynder
22. juni 2000 - 12:21 #3
Du kan alternativt vælge at benytte dig af et af de steder der tilbyder gratis gæstebøger - men så må du jo ofre dit nuværende design etc og klare dig med hvad de tilbyder.

Men hvis det er fordi du ikke længere har mulighed for at køre CGI - og kun HTML, er det nok en af de mere oplagte løsninger.
Avatar billede gosche Nybegynder
22. juni 2000 - 21:48 #4
Jeg kan ikke køre CGI på min server, og derfor ville jeg have lavet den CGI gæstebog om til enten HTML eller (kommer lige i tanke om det) til ASP.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. juni 2000 - 22:34 #5
ASP må være nemt. Men lad være med at lave den om. Brug i stedet for
http://www.activeserverpages.dk til at finde der allerede er lavet.
Avatar billede gosche Nybegynder
22. juni 2000 - 23:01 #6
jamen kan CGI'en laves om.... det var jo det der var spørgsmålet.....
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. juni 2000 - 23:08 #7
Ja, den kan laves om. CGI/Perl, ASP og PHP kan fundamentalt set det samme. Er der
noget du er specielt glad ved i den gæstebog? Hvor mange linier er den på?
Avatar billede gosche Nybegynder
22. juni 2000 - 23:36 #8
Har du en E-mail adresse så kan du se den..
Avatar billede morten_b_n Nybegynder
24. juni 2000 - 12:49 #9
du kan ikke lave den om i php det er det beste og hvis du ikke kan finde af det
så er min e-mali m12@sol.dk så kan se på den

MVH morten_b_n
Avatar billede gosche Nybegynder
24. juni 2000 - 21:33 #10
Morten_b_n: Den skal heller ikke laves om til PHP... den skal bare ændres fra CGI til ASP eller HTML... Det er jo kun hvis det kan lade sig gøre...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. juni 2000 - 22:39 #11
Gider du ikke lige svare på de 2 spørgsmål jeg stillede kl. 22-06-00 23:08:50 ? Jo, jeg
har da en email, men hvorfor ikke klare det her, det der nu engang kan klares.
Avatar billede gosche Nybegynder
25. juni 2000 - 02:45 #12
Her har du hele coden, som den ser ud i CGI scriptet... Guestbook.cgi (nr.1) nr.2 kommer i næste afd.

<!================================ BEGIN CONTENT ================================>

<p align="center"><font face="Verdana" size="2"  color="#000099">
Complete the form to sign our guestbook
</font></p>

    <center>
    <table border="0">
    <form action="http://www.completelyfreesoftware.com/cgi-bin/guestbook/guestbook.cgi" method="post">
    <input type="hidden" name="action" value="add_guest">
        <tr>
        <td valign="top" bgcolor="#000099">
        <font size="2" color="#FFFFCC" face="Verdana">
        Name
        </font>
        </td>
        <td valign="top" bgcolor="#E7E7DE">
        <input type="text" name="Name" size="40">
        </td>
        </tr>

        <tr>
        <td valign="top" bgcolor="#000099">
        <font size="2" color="#FFFFCC" face="Verdana">
        Email
        </font>
        </td>
        <td valign="top" bgcolor="#E7E7DE">
        <input type="text" name="Email" size="40">
        </td>
        </tr>

        <tr>
        <td valign="top" bgcolor="#000099">
        <font size="2" color="#FFFFCC" face="Verdana">
        Location
        </font>
        </td>
        <td valign="top" bgcolor="#E7E7DE">
        <input type="text" name="Location" size="40">
        </td>
        </tr>

        <tr>
        <td valign="top" bgcolor="#000099">
        <font size="2" color="#FFFFCC" face="Verdana">
        Country
        </font>
        </td>
        <td valign="top" bgcolor="#E7E7DE">
        <input type="text" name="Country" size="40">
        </td>
        </tr>

        <tr>
        <td valign="top" bgcolor="#000099">
        <font size="2" color="#FFFFCC" face="Verdana">
        Homepage
        </font>
        </td>
        <td valign="top" bgcolor="#E7E7DE">
        <input type="text" name="Homepage" size="40">
        </td>
        </tr>

        <tr>
        <td valign="top" bgcolor="#000099">
        <font size="2" color="#FFFFCC" face="Verdana">
        Comment
        </font>
        </td>
        <td valign="top" bgcolor="#E7E7DE">
        <textarea name="Comment" rows="6" cols="40" wrap="physical"></textarea>
        </td>
        </tr>

    <tr>
    <td colspan="2" align="center">
    <input type="submit" value="Submit My Comments!">
    <input type="reset">
    </form>
    </table>
    </center>

<!================================= END CONTENT =================================>
Avatar billede gosche Nybegynder
25. juni 2000 - 02:47 #13
Her har du kode nummer 2, den skal bare rettes op sådan at den er renset og at der ikke står alt det som andre har skrevet før, men stadig virke.

<!================================ BEGIN CONTENT ================================>

<p align="center">
<font face="Verdana" size="2"  color="#000099">
[ <a href="http://www.completelyfreesoftware.com/cgi-bin/guestbook/guestbook.cgi?action=add_form">Sign Our Guestbook</a> ]
</font></p>

        <FONT SIZE="2" FACE="Verdana">
        <P align="center">
        Viewing Guests 1-10
        (130 Guests have signed this book)
        <P align="center">
    [1] [<a href="http://www.completelyfreesoftware.com/cgi-bin/guestbook/guestbook.cgi?marker=11">2</a>] [<a href="http://www.completelyfreesoftware.com/cgi-bin/guestbook/guestbook.cgi?marker=21">3</a>] [<a href="http://www.completelyfreesoftware.com/cgi-bin/guestbook/guestbook.cgi?marker=31">4</a>] [<a href="http://www.completelyfreesoftware.com/cgi-bin/guestbook/guestbook.cgi?marker=41">5</a>] [<a href="http://www.completelyfreesoftware.com/cgi-bin/guestbook/guestbook.cgi?marker=51">6</a>] [<a href="http://www.completelyfreesoftware.com/cgi-bin/guestbook/guestbook.cgi?marker=61">7</a>] [<a href="http://www.completelyfreesoftware.com/cgi-bin/guestbook/guestbook.cgi?marker=71">8</a>] [<a href="http://www.completelyfreesoftware.com/cgi-bin/guestbook/guestbook.cgi?marker=81">9</a>] [<a href="http://www.completelyfreesoftware.com/cgi-bin/guestbook/guestbook.cgi?marker=91">10</a>] [<a href="http://www.completelyfreesoftware.com/cgi-bin/guestbook/guestbook.cgi?marker=101">11</a>] [<a href="http://www.completelyfreesoftware.com/cgi-bin/guestbook/guestbook.cgi?marker=111">12</a>] [<a href="http://www.completelyfreesoftware.com/cgi-bin/guestbook/guestbook.cgi?marker=121">13</a>]
    </font><p>
<table border="0" cellpadding="5" cellspacing="0" width="100%">
    <tr>
    <th valign="top" align="left" bgcolor="#000099">
    <font size="2" color="#FFFFCC" face="Verdana">
    Lew Rodd
    </font></th><td align="right" bgcolor="#000099">
    <font size="2" color="#FFFFCC" face="Verdana">
    15:07:56 6/14/100 </font></td></tr>
    <tr>
    <td valign="top" align="left" bgcolor="#E7E7DE" colspan="2">
    <br>
    <blockquote>
    <font size="2" color="#000099" face="Verdana">
  <b>It's a CLEAN Machine.......</b>
    <p>
    Lew Rodd
    From Gloucester, UK
    <br><a href="mailto:lew@rodd.fsnet.co.uk">lew@rodd.fsnet.co.uk</a>
    <br><a href="http://www.lewrodd.redhotant.com/interest.htm">http://www.lewrodd.redhotant.com/interest.htm</a>
    </blockquote>
    </font></td></tr>
</table>
<p>

<table border="0" cellpadding="5" cellspacing="0" width="100%">
    <tr>
    <th valign="top" align="left" bgcolor="#000099">
    <font size="2" color="#FFFFCC" face="Verdana">
    gary  sturrock
    </font></th><td align="right" bgcolor="#000099">
    <font size="2" color="#FFFFCC" face="Verdana">
    10:23:19 6/14/100 </font></td></tr>
    <tr>
    <td valign="top" align="left" bgcolor="#E7E7DE" colspan="2">
    <br>
    <blockquote>
    <font size="2" color="#000099" face="Verdana">
  <b>THANK YOU FOR YOUR GREAT SITE!!!!  </b>
    <p>
    gary  sturrock
    From grottoes,va., AMERICIA
    <br><a href="mailto:gary123@intelos.net">gary123@intelos.net</a>

    </blockquote>
    </font></td></tr>
</table>
<p>

<table border="0" cellpadding="5" cellspacing="0" width="100%">
    <tr>
    <th valign="top" align="left" bgcolor="#000099">
    <font size="2" color="#FFFFCC" face="Verdana">
    HenK
    </font></th><td align="right" bgcolor="#000099">
    <font size="2" color="#FFFFCC" face="Verdana">
    12:19:06 6/10/100 </font></td></tr>
    <tr>
    <td valign="top" align="left" bgcolor="#E7E7DE" colspan="2">
    <br>
    <blockquote>
    <font size="2" color="#000099" face="Verdana">
  <b>Your're site almost doubled thr hours I am on line....and I love it. :-))<br>Thank's for all the goodies...<br>HenK</b>
    <p>
    HenK
    From Rotterdam, The Netherlands
    <br><a href="mailto:Heraclitus7@hotmail.com">Heraclitus7@hotmail.com</a>

    </blockquote>
    </font></td></tr>
</table>
<p>

<table border="0" cellpadding="5" cellspacing="0" width="100%">
    <tr>
    <th valign="top" align="left" bgcolor="#000099">
    <font size="2" color="#FFFFCC" face="Verdana">
    Thanh Nguyen
    </font></th><td align="right" bgcolor="#000099">
    <font size="2" color="#FFFFCC" face="Verdana">
    16:08:21 6/09/100 </font></td></tr>
    <tr>
    <td valign="top" align="left" bgcolor="#E7E7DE" colspan="2">
    <br>
    <blockquote>
    <font size="2" color="#000099" face="Verdana">
  <b>Have been visiting here for a long time, greatly appreciate your work, lots of FREE LUNCHes. Thanxxx</b>
    <p>
    Thanh Nguyen
    From New York, US
    <br><a href="mailto:tn141@columbia.edu">tn141@columbia.edu</a>

    </blockquote>
    </font></td></tr>
</table>
<p>

<table border="0" cellpadding="5" cellspacing="0" width="100%">
    <tr>
    <th valign="top" align="left" bgcolor="#000099">
    <font size="2" color="#FFFFCC" face="Verdana">
    Yuppy
    </font></th><td align="right" bgcolor="#000099">
    <font size="2" color="#FFFFCC" face="Verdana">
    14:47:32 6/08/100 </font></td></tr>
    <tr>
    <td valign="top" align="left" bgcolor="#E7E7DE" colspan="2">
    <br>
    <blockquote>
    <font size="2" color="#000099" face="Verdana">
  <b>cool site, but more developer software is required, otherwise keep up the good work</b>
    <p>
    Yuppy
    From London, England
    <br><a href="mailto:webmaster@phillips2000.co.uk">webmaster@phillips2000.co.uk</a>
    <br><a href="http://www.phillips2000.co.uk">http://www.phillips2000.co.uk</a>
    </blockquote>
    </font></td></tr>
</table>
<p>

<table border="0" cellpadding="5" cellspacing="0" width="100%">
    <tr>
    <th valign="top" align="left" bgcolor="#000099">
    <font size="2" color="#FFFFCC" face="Verdana">
    Monica Ramirez
    </font></th><td align="right" bgcolor="#000099">
    <font size="2" color="#FFFFCC" face="Verdana">
    10:42:19 6/06/100 </font></td></tr>
    <tr>
    <td valign="top" align="left" bgcolor="#E7E7DE" colspan="2">
    <br>
    <blockquote>
    <font size="2" color="#000099" face="Verdana">
  <b>I really like this site, but I have one comment. I tried the spanish version and unfortunally it is very bad. I´m not an speciallist on computers, otherwise I´ll offer myself to do a better translation. I strongly recommend to do a better job with it. Thanks for the wonderful software.</b>
    <p>
    Monica Ramirez
    , Mexico
    <br><a href="mailto:moramire@yahoo.com">moramire@yahoo.com</a>

    </blockquote>
    </font></td></tr>
</table>
<p>

<table border="0" cellpadding="5" cellspacing="0" width="100%">
    <tr>
    <th valign="top" align="left" bgcolor="#000099">
    <font size="2" color="#FFFFCC" face="Verdana">
    William McCague
    </font></th><td align="right" bgcolor="#000099">
    <font size="2" color="#FFFFCC" face="Verdana">
    02:42:22 6/05/100 </font></td></tr>
    <tr>
    <td valign="top" align="left" bgcolor="#E7E7DE" colspan="2">
    <br>
    <blockquote>
    <font size="2" color="#000099" face="Verdana">
  <b>This is a nice site. It is very easy to navigate and I found many useful tools. Great site.</b>
    <p>
    William McCague
    From Cecil, Ohio, USA
    <br><a href="mailto:countryboybill@yahoo.com">countryboybill@yahoo.com</a>

    </blockquote>
    </font></td></tr>
</table>
<p>

<table border="0" cellpadding="5" cellspacing="0" width="100%">
    <tr>
    <th valign="top" align="left" bgcolor="#000099">
    <font size="2" color="#FFFFCC" face="Verdana">
    Einar Jonsson
    </font></th><td align="right" bgcolor="#000099">
    <font size="2" color="#FFFFCC" face="Verdana">
    02:19:01 6/04/100 </font></td></tr>
    <tr>
    <td valign="top" align="left" bgcolor="#E7E7DE" colspan="2">
    <br>
    <blockquote>
    <font size="2" color="#000099" face="Verdana">
  <b>Thank you for developing a way to download software, free of charge. </b>
    <p>
    Einar Jonsson
    From Skane, Sweden
    <br><a href="mailto:einar.joensson@swipnet.se">einar.joensson@swipnet.se</a>
    <br><a href="http://home6.swipnet.se/~w-64706/">http://home6.swipnet.se/~w-64706/</a>
    </blockquote>
    </font></td></tr>
</table>
<p>

<table border="0" cellpadding="5" cellspacing="0" width="100%">
    <tr>
    <th valign="top" align="left" bgcolor="#000099">
    <font size="2" color="#FFFFCC" face="Verdana">
    John Green
    </font></th><td align="right" bgcolor="#000099">
    <font size="2" color="#FFFFCC" face="Verdana">
    18:51:31 5/31/100 </font></td></tr>
    <tr>
    <td valign="top" align="left" bgcolor="#E7E7DE" colspan="2">
    <br>
    <blockquote>
    <font size="2" color="#000099" face="Verdana">
  <b>GOOD GOOD site!!! the way software should be distributed!!! like my site!!! lol</b>
    <p>
    John Green
    From Bathgate, scotland
    <br><a href="mailto:john@greenie9.fsnet.co.uk">john@greenie9.fsnet.co.uk</a>
    <br><a href="http://www.geocities.com/greendogg_uk">http://www.geocities.com/greendogg_uk</a>
    </blockquote>
    </font></td></tr>
</table>
<p>

<table border="0" cellpadding="5" cellspacing="0" width="100%">
    <tr>
    <th valign="top" align="left" bgcolor="#000099">
    <font size="2" color="#FFFFCC" face="Verdana">
    Martin Holbrook
    </font></th><td align="right" bgcolor="#000099">
    <font size="2" color="#FFFFCC" face="Verdana">
    20:19:08 5/29/100 </font></td></tr>
    <tr>
    <td valign="top" align="left" bgcolor="#E7E7DE" colspan="2">
    <br>
    <blockquote>
    <font size="2" color="#000099" face="Verdana">
  <b>Excellent web site. <br>Thanks for the goodies.<br></b>
    <p>
    Martin Holbrook
    From Arkansas, U.S.A.
    <br><a href="mailto:raymondn@about.com">raymondn@about.com</a>
    <br><a href="http://none">http://none</a>
    </blockquote>
    </font></td></tr>
</table>
<p>

<!================================= END CONTENT =================================>
Avatar billede gosche Nybegynder
25. juni 2000 - 02:48 #14
Håber at du kan bruge det til noget...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. juni 2000 - 08:55 #15
Nå - prøv lige at læse: jeg ville bare have at vide hvad du så godt kunne lide
ved scriptet og hvor mange linier det var på. Det første ved jeg stadig ikke.
Det andet kan jeg jo så tælle mig til.
Avatar billede gosche Nybegynder
25. juni 2000 - 13:13 #16
erikjacobsen: Jeg kan godt lide denne gæstebog, da den er simpel, og at svarene ligger i bokse for sig selv...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. juni 2000 - 20:27 #17
Nå, så har jeg kigget. Det du har er ikke cgi-koden. Det er den genererede HTML-kode.
Der er ikke antydning af serversidescripts i den. Det du beder om, er at andre opfinder
hele strukturen bag ved. Skaf koden, så kan vi jo overveje at kigge på det.
Avatar billede gosche Nybegynder
26. juni 2000 - 00:14 #18
Erik: hvis du kigger her så kan du jo se at det er en CGI gæstebog... Så meget kan jeg da se....

http://www.completelyfreesoftware.com/cgi-bin/guestbook/guestbook.cgi
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. juni 2000 - 00:27 #19
Jamen, det kan da godt være, men hvor er kildeteksten til den ??????
(Forstår du overhovedet noget af det der med serverside-scripting ??)
Avatar billede gosche Nybegynder
26. juni 2000 - 00:41 #20
havde jeg gjort det havde jeg jo ikke spurgt vel.
Avatar billede gosche Nybegynder
02. august 2000 - 02:31 #21
gæstebogen blev ikke til noget da jeg ikke vil have den alligevel, ellers mange tak for de forslag der er kommet.