Avatar billede kolzie Nybegynder
11. april 2002 - 09:34 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Kontakt-formular i PHP?

Jeg er først ved at lære PHP.
Derfor forsøgte jeg dog også på at lave en formular uden held, men det jeg skal bruge er en eller anden tutorial, artikel, download el.lign. hvor det SKAL være i PHP, for så skal jeg nemlig til at sætte lidt af det jeg selv kan ind.
Jeg har søgt på www.activedeveloper.dk , www.html.dk , der var der kun lidt i ASP, hvilket jeg ikke ønsker det er i.
Avatar billede otis Nybegynder
11. april 2002 - 09:36 #1
http://o-piz.dk/php.php > mailsender :|
Avatar billede otis Nybegynder
11. april 2002 - 09:36 #2
noget jeg lavede for laaang tid siden, men det virker :)
Avatar billede kolzie Nybegynder
11. april 2002 - 09:51 #3
otis >
Hmm, jeg skal i skole nu :/ , jeg kan ikke nå at teste den færdig før jeg kommer tilbage :/
Avatar billede otis Nybegynder
11. april 2002 - 09:59 #4
fint nok :)
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
11. april 2002 - 12:00 #5
www.brideonline.dk -> masser af scripts, klar til download
Avatar billede kolzie Nybegynder
11. april 2002 - 15:20 #6
hmmm jeg har godt nok lidt problemer med at få dem til at virke, men det er måske også lidt svært når;

1. Når man laver dem, uden at uploade dem, går den i gang med at dloade PHP-filen
2. Det samme sker når jeg uploader på www.norrea-bordtennis.dk
3. der kommer bare den sædvanlige fejl "siden kan ikke vises" http://tbear.subnet.dk , men jeg må jo bare blive ved med at prøve :D
Avatar billede kolzie Nybegynder
11. april 2002 - 15:25 #7
tjek www.norrea-bordtennis.dk/order.html (tag jer ikke af designet, 1. det er ikke til den side, derfor virker billedet ikke, 2. det er blot "main" i et frameset)
det er med otis's forslag.
Avatar billede kolzie Nybegynder
11. april 2002 - 15:33 #8
ups, kom til at eksperimentere lidt for meget :/ nu går den over i PHP filen og nupper designet derfra, hmmm
Avatar billede kolzie Nybegynder
11. april 2002 - 15:58 #9
JEG SYRER AF!!!
Tjek http://www.norrea-bordtennis.dk/kontaktf.php
koden til den er;
<body>
<html>
<head>
</font></td>
  </tr>
</table>

</body>

</html>
</td>
  </center>
      <td width="596" valign="top" colspan="2">
        <div align="center">
          <table border="1" width="95%" cellspacing="0" bordercolorlight="#FFFFFF" bordercolordark="#FFFFFF" bordercolor="#FFFFFF">
            <tr>
              <td width="100%" bordercolor="#000000" bordercolorlight="#000000" bordercolordark="#000000" bgcolor="#9CAEBC">
                <p align="center"><font face="Verdana" size="1" color="#FFFFFF">Kontakt via formular</font></td>
            </tr>
            <tr>
              <td width="100%" bordercolor="#000000" bordercolorlight="#000000" bordercolordark="#000000" background="images/bag.gif"><p align="center"><font face="Verdana" size="1"><br>
              <form action="kontaktf.php" method="post">
Emne:<br>
<input type="text" name="emne" size=30><br>
Din email:<br>
<input type="text" name="fra" size=30><br><br>
Besked:<br>
<textarea name="indhold" rows="8" cols="40"></textarea><br>
<input type="submit" name="send" value="Send">
<input type="reset" value="Nulstil">
</form><br>
</font></html>
</html></head></body>
<?
if($emne && $indhold && $fra) {
mail("thunderbear@ofir.dk" , $emne , $indhold , "From: $fra\nReply-to: $fra");
echo ("<font face=Verdana size=1 color=#008000>Beskeden er sendt</font>");
} elseif ($send) {
echo("<font face=Verdana size=1 color=#FF0000>Alle felter skal udfyldes</font>");
}
?>

Uden at jeg har ændret den mindste smule i det. JEG SYRER AF!!
Avatar billede kolzie Nybegynder
11. april 2002 - 16:09 #10
Nu kunne jeg altså godt bruge lidt respons, lige meget fra hvem, I skal også nok få nogle points, og jeg kan godt give endnu flere hvis det skal være, hvor går den galt på www.norrea-bordtennis.dk/tjaz.html (der går den på siden kan ikke vises) og på www.norrea-bordtennis.dk/tja.php går den bare i gang med at dloade, det er til at gå helt amok over, det her!!
Avatar billede kolzie Nybegynder
11. april 2002 - 16:51 #11
hmm tror at nogle af problemerne med de sider var at de ikke understøttede PHP, så bare drop det... Jeg fandt oxo andre fejl i det der, forsøger lige noget nyt..
Avatar billede kolzie Nybegynder
12. april 2002 - 12:02 #12
Hmm Otis, der var sq en del fejl i den...
Har fået rettet lidt, men ikke det hele, derfor må jeg åbenbart foreløbig nøjes, med en lavt fungerende bestillings-formular, Bride's virkede overhovedet ikke :/, men 10 point til Otis og 5 til moi, da den ikke virker optimalt.
Avatar billede kolzie Nybegynder
12. april 2002 - 12:02 #13
Det var et svar