Avatar billede mr_zecan Nybegynder
10. april 2002 - 18:40 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til PHP

Hej exp... jeg kunne godt tænke mig, at når man er inde i rum 4, så bliver man først auto kicket efter 2 timer... her er min kode åber i kan hjælpe

$idle_kick = "600"; // 900=15min. Tid i sek. før den auto-kick'er en bruger.
$time = date("H:i:s");
$internet = date("B");
// Cubes
$cubes_min = "10"; // (pr. 10 minut) Hvor ofte skal der gives cubes?
$cubes_interval = "5"; // Hvor mange skal der gives ?

// -- Vigtige ting --
MySql_Query("UPDATE chat_users SET check_online='".time()."',online_rum='$rum_id' WHERE id='$user_id'");
$on_query = mysql_query("SELECT id,check_online,kickban FROM chat_users");
While ($on_row = @mysql_fetch_array($on_query)) {
  $uid = $on_row[id];
  $ontime = $on_row[check_online];
  if (($ontime+$timeout)<time()) {
    MySql_Query("UPDATE chat_users SET check_online='".(time()-($timeout_sek*2))."',online_rum='0' WHERE id='$uid'");
  }
// tjekker om brugeren er blevet kicked eller banned
$kickban_query = mysql_query("SELECT kickban  FROM chat_users WHERE id='$user_id'");
While ($kickban_row = @mysql_fetch_array($kickban_query)) {
  $kickban = $kickban_row[kickban];
}
SetCookie("user_id", $user_id, time()+(60*60*12)); // Opdaterer user_id
SetCookie("rum_id", $rum_id, time()+(60*60*12));  // Opdaterer rum_id
// -- slut --
$query = mysql_query("SELECT login_time,online_sek FROM chat_users WHERE id='$user_id'") or die(mysql_error());
while ($row = mysql_fetch_array($query)) {
  extract($row);
}
$online = (time()-$login_time)+$online_sek; // Udregning af onlinetid
$online1 = timestamp($online); // Resultatet
SetCookie("online_sek_gem", $online, time()+(60*60*24)); // Gemmer online-tid til når brugeren logger ud
$cubes = floor((($online/60)/$cubes_min)*$cubes_interval);

// Idletid
$idle_sek = $idle_kick-(time()-$idle)."&nbsp;Sec";
// if ($idle_sek < "1") { $idle_sek=0; }
$idle_sek1 = timestamp($idle_sek);

$query = mysql_query("SELECT rum,topic FROM chat_rum WHERE id='$rum_id'") or die(mysql_error());
while ($row = mysql_fetch_array($query)) {
  extract($row);
  $topic = stripslashes($topic);
}
// Mysql_Close();
?>
Avatar billede well_r Nybegynder
10. april 2002 - 18:48 #1
lav sådan her :)

$idle_kick = "600";
if ($rum == 4){
$idle_kick = "7200";
}
Avatar billede hmm10 Nybegynder
10. april 2002 - 18:48 #2
900 sek. er 15 min.
3600 sek. er 2 timer :)
Avatar billede hmm10 Nybegynder
10. april 2002 - 18:49 #3
HOVSA!!!!
Avatar billede hmm10 Nybegynder
10. april 2002 - 18:49 #4
7200 sek er 2 timer :)
Avatar billede mr_zecan Nybegynder
10. april 2002 - 18:55 #5
Det virker ikke.... hvordan skal den vide at den er i rum 4?
Avatar billede jakoba Nybegynder
10. april 2002 - 18:58 #6
mon ikke det står i din variabel $rum_id ?
Avatar billede mr_zecan Nybegynder
10. april 2002 - 19:13 #7
Jo men det står længere nede på siden
Avatar billede mr_zecan Nybegynder
10. april 2002 - 19:18 #8
YES NU FUNKER DET HER HAR DU DINE POINT well
Avatar billede jakoba Nybegynder
10. april 2002 - 19:21 #9
ja da, og også på en linie allernederst. Det væsentlige er hvornår får den variabel sin værdi.

Den bliver ikke sat nogen steder i det script du viser, så jeg gætter på det er en brugeren sender med i chatformen hver gang han skriver en linie. (kik i formen efter et  type='hidden'  felt med  name='rum_id' )

mvh JakobA
Avatar billede mr_zecan Nybegynder
10. april 2002 - 19:22 #10
Vil du have 15 point jakoba... du har også julpet lidt :)