Avatar billede greasy Nybegynder
08. april 2002 - 13:45 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

refresh en included fil

hej

jeg har en indexside hvor jeg i min højre menu har en included fil der indeholder bl.a. tid og dato og seneste nyheder... jeg vil gerne have at denne fil(hoejre_menu.php) skal refreshe hvert minut, og har fundet et javascript der gør det, men når filen refreshes skifter den fra at vise indexsiden og viser istedet kun min includede fil hoejre_menu.php... hvad skal jeg gøre for at min icludede fil refreshes, men samtidig viser min indexside igen??

<script language = "javascript">
setTimeout("window.location = 'http://localhost/koreajapan/hoejre_menu.php'",60000);
</script>

//greasy
Avatar billede milo Nybegynder
08. april 2002 - 13:48 #1
bare opdater din index.php ?  du er (så viidt jeg ved) nødt til at opdatere hele siden....og da du includer bliver hoejre_menu en del af selve siden..ikke en selvstændig side...
Avatar billede greasy Nybegynder
08. april 2002 - 13:51 #2
men min inc fil findes på alle undersider... det vil sige at når en bruger har klikket på en masse links og er på fx. resultatsiden, så vil den jo også blive refreshet hvert minut, og så mistes de variable brugeren har klikket sig frem til....
Avatar billede pingeling1000 Nybegynder
08. april 2002 - 14:03 #3
Man kan ikke umiddelbart refreshe en del af en side.
Hvis du splitter op i frames, kan du nøjes med at refreshe de ene frame.
Avatar billede krasmulu Nybegynder
08. april 2002 - 14:05 #4
du kan da bare lave en iframe hvor du loader hoejre_menu.php, så kan den jo refreshes uafhængigt af alt andet...
Avatar billede greasy Nybegynder
08. april 2002 - 14:07 #5
men iframe er jeg ikke interesret i. og frames er jeg overhovedet ikke interesseret i... findes der virkelig ikke en lille fiks måde at fikse det prob på uden frames eller iframes??
Avatar billede jakoba Nybegynder
08. april 2002 - 14:08 #6
Det var ærgeligt.
Har du evt mulighed for at gemme de variable som sessionvariable?
Det er et ekstremt mas at opdatere "en del af en side". i mange browsere er det totalt umuligt.
Avatar billede greasy Nybegynder
08. april 2002 - 14:11 #7
det kan godt ske at det bliver løsningen, jeg er bare ikke psykopat til at programmere, så jeg var bare interesseret i om man kunne opdatere den inc fil.... men ellers må jeg jo gøre det sådan og oprette et spørgsmål når jeg får lavet nogen af de andre sider
Avatar billede greasy Nybegynder
08. april 2002 - 14:42 #8
krasmulu >> hvis nu jeg lavede en iframe, hvordan ville det så se ud??
Avatar billede krasmulu Nybegynder
08. april 2002 - 14:57 #9
<iframe src="hoejre_menu.php" name="menu" width="xx"
        height="xx" frameborder="0" border="0" marginheight="0"
        marginwidth="0" leftmargin="0" topmargin="0"
        scrolling="no">
<ilayer src="hoejre_menu.php" name="menu" width="xx"
        height="xx" frameborder="0" border="0" marginheight="0"
        marginwidth="0" leftmargin="0" topmargin="0"
        scrolling="no">
</ilayer>
</iframe>
Så skulle den virke i både IE og NN