Avatar billede peer Nybegynder
08. april 2002 - 12:19 Der er 1 kommentar og
1 løsning

select i XML-dokument via XSL

Jeg har et XML-dokument der indeholder en masse information. I mit XSL-dokument siger jeg

<xsl:for-each select="wenn/article[number(concat(substring(@gt,7,4),substring(@gt,4,2),substring(@gt,1,2),substring(@gt,12,2),substring(@gt,15,2),substring(@gt,18,2)))&gt;=$start and number(concat(substring(@gt,7,4),substring(@gt,4,2),substring(@gt,1,2),substring(@gt,12,2),substring(@gt,15,2),substring(@gt,18,2)))&lt;=$slut]">

dette gør at jeg ud fra to variabler start og slut kan lave en udvælgelse af data fra mit XML dokument.
Jeg har også en attribut i mit xml-dokument der heller language, nu ønsker jeg at lave det samme her. altså at jeg kan sætte language til fx. 1 og så viser den kun de poster i XML'en hvor language er 1 - lige som ved start og slut som er datoer.

Hvordan gør jeg det - jeg er lidt ny i XML men jeg tror ikke det er noget stort problem.
Avatar billede peer Nybegynder
08. april 2002 - 12:23 #1
jeg kunne forestille mig at det er noget i retning af ...<=$slut and @language=$sprog]

Dette virker dog ikke.
Avatar billede peer Nybegynder
08. april 2002 - 13:20 #2
Har fundet ud af det:
....and (@language)=$sprog]

Peer