Avatar billede echelon01 Nybegynder
07. april 2002 - 22:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Varekurv

Jeg er ved at lave en varekurv, men jeg kan ikke få den til at virke. Nedenunder ses den udsædvanligt simple udgave ;)

<?
if (isset($bestilid)) {
    $varekurv[] = $bestilid;
    for ($i=0; $i<count($varekurv); $i++) {
    echo $varekurv[$i]."<br>";
    }
?>
<a href="test.php?bestilid=1">Bestil nr. 1</a>
<a href="test.php?bestilid=2">Bestil nr. 2</a>

Men hvorfor virker den ikke? Den Skriver kun det id, som man lige har klikket på...
Avatar billede madd Nybegynder
07. april 2002 - 22:09 #1
Det er da klart at den kun gør det. Hvis $bestilid indeholder værdien '2' og dette bliver overførst til $varekurv, vil dette selvfølgelig også kun indeholde een værdi - nemlig '2'.

Det samme gælder hvis $bestilid = '1'
Avatar billede tipsen Nybegynder
07. april 2002 - 22:10 #2
når php-scriptet er udført, bliver alle variable slettet igen fra hukommelsen... - så hvis du kalder den igen, bliver variablen $varekurv endnu engang initialiseret, får tildelt en værdi, bliver udskrevet og slettet fra hukommelsen...
Avatar billede tipsen Nybegynder
07. april 2002 - 22:11 #3
-Hvis du gerne vil gemme oplysninger kan du evt. oprette en session og registrere en variabel til at gemme de oplysninger - så vil de blive gemt i en cookie hos brugeren!
Avatar billede echelon01 Nybegynder
07. april 2002 - 22:12 #4
Hvordan registrerer jeg så array'et i en session?
Avatar billede tipsen Nybegynder
07. april 2002 - 22:17 #5
Ved du hvordan sessions fungerer?
Avatar billede echelon01 Nybegynder
07. april 2002 - 22:19 #6
Tjoe

Er det noget med
session_start();
session_register('varekurv[]');

jeg skal bruge?
Avatar billede tipsen Nybegynder
07. april 2002 - 22:39 #7
Jeps.

Prøv at kigge nærmere på:

http://www.phpbuilder.com/columns/evert20000816.php3?page=4&print_mode=1

Den er ikke særlig lang - og jeg tror du vil opdage at de har taget højde for problemer du støder på senere!