Avatar billede eksperten Nybegynder
19. juni 2000 - 16:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Api kald til Outlook Express ( haster)

Hejsa !

Jeg skal bruge et api kald i Outlook Express der kan modtage data fra variabler, og vha. disse oprette en e-mail konto i Outlook Express.

mvh. Troels Vognsen
Avatar billede xjaw Nybegynder
20. juni 2000 - 08:57 #1
nu har jeg ikke lige OE installeret, men jeg ved at næsten alle programmer fra MS er oprettet som COM-objekter.
Så hvis du tager en COM-browser, og finder dit OE, så kan du se hvilke metoder du kan kalde derpå, samt hvilke parametre der skal med.

Hvis du ikke har en COM-browser, findes der een i Visual Interdev, men der findes også flere gratis rundt om på nettet.
Avatar billede xjaw Nybegynder
20. juni 2000 - 08:59 #2
hvis du ikke kan finde en com-browser kan jeg da godt lige tage 5 minutter med at finde een til dig, men de burde være rimeligt nemme at finde.
Avatar billede eksperten Nybegynder
20. juni 2000 - 09:04 #3
Hejsa.

Du må egentlig gerne fortælle mig hvor jeg kan finde sån' en browser. Og hvis du også ville komme med en kodeeksempel eller adresse der fortæller om brugen af COM-objekter så ville jeg være mere end lykkelig. Så får du alle dine point.

mvh, Troels
Avatar billede xjaw Nybegynder
20. juni 2000 - 10:44 #4
http://download.cnet.com/downloads/0-14485-100-916732.html?tag=st.dl.14485_106_1.lst.td

her ligger 4Developers COM explorer, men den har een stor mangel.. den kan ikke se hvad for objekter/metoder man kan kalde på objekterne.

Jeg vil anbefale at du installerer Visual Interdev, og bruger den istedet. Den har en fantastisk com-browser, der endda kan lave den asp, der opretter objekterne osv.
jeg kunne forestille mig at den samme broser er med i VB udviklingsværktøjerne også.

her et lille eksempel på at får Word til at lave noget via ASP.
<%
Set objWordDoc = CreateObject("Word.Document")
ObjWordDoc.Application.Documents.Add theTemplate, False
ObjWordDoc.Application.Visible=True
%>

hvis du bruger Jscript bliver det noget mere besværligt, da du så skal bruge Server.CreateObject.. og dette kan man ikke få lov til før du har været inde i metabasen og rette på serveren. Det samme gælder egentligt for vbscript, men hvis man undlader 'Server.' så kan man få lov alligevel, men det har den ulempe at serveren kører programmet i samme memoryspace som iis kører i, så hvis com-objektet går ned, kan det tage iis med ned.
Dette kommer frem til: lad være med at lege med COM objekter på en produktionsmaskine, før det kører 100%
:D

hvis du skal betale for Visual Interdev, så kan jeg anbefale at du køber en gammel frontpage eller lign, og opgraderer derfra, derved kan man spare ca 50% -> http://msdn.microsoft.com/vinterdev/prodinfo/purchase/pricing.asp

håber det var til hjælp.
/Lars

ps. tryk på F2 i visual interdev for at få den omtalete browser frem
Avatar billede eksperten Nybegynder
20. juni 2000 - 10:51 #5
Ok, takker for det. Jeg må så se om jeg kan få fat i Interdev, men det er sgu så vidt jeg husker en dyr fornøjelse.
Jeg har Frontpage 98. Den kan man vel godt opgradere fra ik'??
Tak for hjælpen, pointene er dine.

mvh, Troels
Avatar billede xjaw Nybegynder
20. juni 2000 - 10:55 #6
hvis du 'kun' skal have visual interev, er den ikke så dyr, men skal du ha hele udviklingspakken, så er det DYRT.

hvis du læser om priserne på MS's hjemmeside, kan du se hvad du kan opgradere fra, og det er faktisk en del forskellige programmer.
Avatar billede xjaw Nybegynder
20. juni 2000 - 10:57 #7
hehehe.. du kan jo oxo bare installere Visual I. og så bruge den til den udvikling du skal bruge, og så afinstallere den igen, men så må du jo håbe på at BSA ikke kommer forbi i det tidsrum.

*G*
Avatar billede eksperten Nybegynder
20. juni 2000 - 11:05 #8
Ja, det kunne jeg selvfølgelig. Men sån' ganske officielt her, så kan man jo også lade være. By the way så er priserne faktisk ikke så stykke nej, og så vidt jeg ved udgav microsoft engang en beta af interdev 6.0. Den må da kunne fåes et eller andet sted endnu. Lovligt og gratis - med vold og magt.

mvh. Troels
Avatar billede xjaw Nybegynder
20. juni 2000 - 11:09 #9
well.. good luck .. whatever you do...

/Lars