Avatar billede binow Nybegynder
06. april 2002 - 20:52 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Egne fejlsider htacces og brugeradgang

Hejsa jeg bøvler med htaccess og fejlsider.

Jeg har en htaccess i roden af mit bib. Her er defineret nogle fejlsider og det virker fint.

Så har jeg en anden mappe i samme bib. der også indeholder en htaccess fil. I denne er der også en bruger andgangs kontrol, her ville jeg så gerne have den til at finde nogle andre fejlsider, der vedrører indholdet i denne mappe.
Men men jeg kan ikke får det til at virke.

Hvis jeg skriver fejlmeddelelsen i httaccess filen vil den godt vise meddelsen, men når jeg så beder den om at finde en fil går det galt.

Sådan ser min htaccess fil ud.
ErrorDocument 401 /fejl/401.html
ErrorDocument 403 /fejl/403.html
ErrorDocument 404 /fejl/404.html
AuthType basic
AuthName "Velkommen til Sø-02 tilmeldingen"
AuthUserFile /noget/mit.domaine.dk/priv/.htaccess.pwd
<limit GET POST>
require valid-user
</limit>

mappen fejl ligger i den mappe hvor htaccess filen ligger.

Jeg får følgende svar hvis jeg taster et forkert password.

Authorization Required
This server could not verify that you are authorized to access the document requested. Either you supplied the wrong credentials (e.g., bad password), or your browser doesn't understand how to supply the credentials required.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

Er der nogen der kan hjælpe?

Mvh Binow
Avatar billede pornholmer Nybegynder
06. april 2002 - 20:54 #1
tænker
Avatar billede skg Nybegynder
06. april 2002 - 21:10 #2
der står jo hvad der er galt... ?

Du har indtastet et forkert password, og så kan den ikke finde de der fejlsider du har lagt op !
Avatar billede skg Nybegynder
06. april 2002 - 21:11 #3
Svar, endda....
Avatar billede binow Nybegynder
06. april 2002 - 21:21 #4
Det er jo netop lige det, fejlsiderne er placeret det rigitge sted, henvisningerne dertil burde også være rigtige.

Det virker med passwordet, grunden til at der står at der er tastet forkert password er jo netop fordi jeg vil have den til at vise en anden fejlside i dette tilfælde.

Jeg har en htaccess fil i mappen udenfor som kun indeholder henvisninger til nogle andre fejlsider. Altså når man ikke er inde i den beskyttede del.
Og de virker fint.

Hvis jeg fjerner fejlmeddelelserne i den føromtalte fil kan den godt finde dem i den forrige. Men jeg vil jo gerne have to forskellige fejlmeddelelser alt efter om man er inde i den beskyttede del eller uden for.

Jeg har forsøgt mig med den fuldstændige sti til fejlsiderne, men det hjælper heller ikke.
Avatar billede geffen Nybegynder
06. april 2002 - 22:28 #5
Jeg ved ikke htaccess, men i alle andre former for henførelse til kataloger bruger man enten ./ eller ../ eller igen ting foran sigene katalosti, så prøv at fjerne den første "/" eller tilføj et "." foran
Avatar billede binow Nybegynder
06. april 2002 - 23:58 #6
Nej desværre det hjælper heller ikk.

iflg. brugsanvisningerne skal der stå "/" foran stien.

Det sjove er at når jeg ikke har nogen fejlsider i mappe 2, så kalder den login 2 gange før den viser fejlsiderne i mappe 1.
Avatar billede dava Nybegynder
07. april 2002 - 01:07 #7
Hmm... sådan som jeg forstår det, så kan den ikke vise fejl siderne fordi de ligger i et password beskyttet dir -nemlig det dir som du prøver at loade dem fra...så det er jo egentlig ikke en fejl, Apache gør det eneste rigtige, nemlig forbyder adgang til alt -selv dine fejl-docs - når password er forkert... :)
Avatar billede binow Nybegynder
07. april 2002 - 01:17 #8
Ja det lyder jo egentlig rigemeligt fornuftigt, men i følge brugsanvisningerne rundt omkring skulle de kunne ligge i det samme dir.
Jeg har prøvet på at flytte dem en gang, men det skal da lige prøves igen
Avatar billede binow Nybegynder
07. april 2002 - 01:28 #9
Nej desværre ikke den vil stadig ikke finde fejlsiden.

Får stadig denne meddelelse når jeg med vilje taster et forkert password 3 gange.
Authorization Required
This server could not verify that you are authorized to access the document requested. Either you supplied the wrong credentials (e.g., bad password), or your browser doesn't understand how to supply the credentials required.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

Af en eller anden grund vil den ikke finde filerne, selv om de er defineret fuldstændig som i mappe 1. men med stien i mappe 2.
Det virker i mappe 1, men ikke i mappe 2. Der er ingen bruger kontrol i mappe 1.
Avatar billede binow Nybegynder
07. april 2002 - 01:58 #10
Har kigget på http://httpd.apache.org/docs/mod/core.html#errordocument

Men kan ikke rigtig få noget hjælp ud af det.
Avatar billede sukos Juniormester
07. april 2002 - 04:22 #11
/fejl ligger jo i roden dit webhotel?

Så jeg forstår ikke dette:

"mappen fejl ligger i den mappe hvor htaccess filen ligger"
Avatar billede binow Nybegynder
07. april 2002 - 04:28 #12
Avatar billede sukos Juniormester
07. april 2002 - 09:02 #13
Har du prøvet så'n:

ErrorDocument 401 /beskyttetmappeNavn/fejl/401.html
ErrorDocument 403 /beskyttetmappeNavn/fejl/403.html
ErrorDocument 404 /beskyttetmappeNavn/fejl/404.html
Avatar billede cyberdude Nybegynder
07. april 2002 - 11:49 #14
Hmm hvis du nu eks. laver en mappe i roden af dit site der hedder "error"
heri placere du så dine fejl sider......

Så laver du det her
ErrorDocument 401 /DEN/TOTALE/SERVER/STI/TIL/DIN/WWW/MAPPE/ERROR/401.html

Dvs. at du skal have fat i den totale server sti helt fra roden af maskinen du er på og op til hvor fejl siderne er...

eks. ville den totale sti på min egen server være i tilfældet her være
/home/domæne.dk/www/error
Prøv det...
Avatar billede binow Nybegynder
07. april 2002 - 12:14 #15
sukos og cyberdude

Jeg har prøvet begge ting, og den vil stadig ikke finde filerne, jeg får de samme fejlmeddelelse. Jeg har tjekket stien vhja,  echo "<html>$DOCUMENT_ROOT</html>";

Men den kan altså stadig ik' hit u'aet :-(
Avatar billede binow Nybegynder
17. marts 2003 - 01:25 #16
Lukker spm