Avatar billede qwertyuio Nybegynder
05. april 2002 - 00:22 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor virker dette ikke?

Hvorfor indsætter den ikke oplysninger ind i databsen?

Den side der indsætter oplysningerne ser sådan ud:

<?
mysql_connect("localhost","bruger","pass");
mysql_select_db("db");
$query = mysql_query("INSERT INTO anmeldelser (titel, referat, navn, vurdering)" . "VALUES ('$titel','$referat','$navn','$vurdering')");
header("Location: anmeld.php");
?>

Men den gider bare ikke indsætte. Den går tilbage til siden anmeld.php, men opretter ikke en ny film i tabellen "anmeldelser"
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. april 2002 - 00:24 #1
Prøv

$query = mysql_query("INSERT INTO anmeldelser (titel, referat, navn, vurdering)" . "VALUES  ('$titel','$referat','$navn','$vurdering')") or die(mysql_error());
Avatar billede qwertyuio Nybegynder
05. april 2002 - 00:34 #2
fik det løst :-)
Avatar billede qwertyuio Nybegynder
05. april 2002 - 00:34 #3
Tak
Avatar billede sthen Nybegynder
05. april 2002 - 00:34 #4
Skal der ikke bare stå:

$query = mysql_query("INSERT INTO anmeldelser (titel, referat, navn, vurdering) VALUES ('$titel','$referat','$navn','$vurdering')");
Avatar billede qwertyuio Nybegynder
05. april 2002 - 00:38 #5
erikjacobsen >> vil du ha pointene.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. april 2002 - 00:44 #6
Kun hvis du fortæller hvad der var galt, og at mit indlæg hjalp
dig til en løsning.
Avatar billede qwertyuio Nybegynder
05. april 2002 - 00:48 #7
Det var mig der dummede mig. Jeg havde kaldt et felt noget forkert, sådan at det ikke passede med navnet på det ene af tekstfelterne :-) Hvor dum har man lov at være.
Avatar billede qwertyuio Nybegynder
05. april 2002 - 00:48 #8
Og dit indlæg :-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. april 2002 - 00:51 #9
ok da