Avatar billede ssb Nybegynder
15. juni 2000 - 22:54 Der er 11 kommentarer

Hvad er DivX

Ja jeg ved ikke hvor jeg skal oprette dette spørgsmål, da der ikke er nogen gruppe der omhandler video!!

Men hvad er DivX egentlig ??
Avatar billede phylox2 Nybegynder
15. juni 2000 - 23:03 #1
Det er en nyere version af mpeg komprimeringen af video ...

du kan se informationer om DivX på :

http://www.unik.no/~robert/hifi/dvd/divx.html
http://www.techadvice.com/tech/D/DivxInfo.htm
http://www.hom.net/~wayneb/nodivx.htm
Avatar billede retep Nybegynder
15. juni 2000 - 23:04 #2
DivX er et nyt komprimerings format. Og det sparker r**! Tilgengæld stiller det også ret store krav til maskinen det skal afvikles på.

D.v.s. svaret er et nyt format. Ligesom mpg, avi, realplayer... osv. bare med suveren kvalitet på lille plads.

Mvh
Retep
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
16. juni 2000 - 00:30 #3
Jeg har f.eks. Stigmata i DivX format på CD. Den fylder ca. 580 MB og kvaliteten er KANON!!

Men som retep siger kræver det MEGET af computeren.
Jeg har en AMD K6-2 366 med 64 MB ram og Win2K prof. og der får jeg en "Actual Frame Rate" på 0.04 til 0.10 og det er med ALLE unødvendige programmer og services lukket/deaktiveret.

Så medmindre man har en MONSTER computer (sikkert en >450 MHz) tror jeg ikke man skal holde forventningerne for højt i vejret.
Avatar billede stigc Nybegynder
16. juni 2000 - 14:53 #4
Skægt i siger det er helt nyt, se her:

No longer sold, Divx (Digital Video Express) was a video movie rental system for DVD-formatted disks. For about $300-500 U.S., the user purchased a DVD player that was also equipped for Divx. The special Divx equipment included a modem, a decryption microchip, and a proprietary flash memory. The user could then purchase Divx disks (essentially DVD-formatted disks that contained encrypted data) at a Circuit City or other store. Each disk allowed the user the right to play the disk within 48 hours of hitting the Play button on the player. (Users could elect to pay more for unlimited play any time.) At home, the user established a Divx account at the Divx Web site using a major credit card. The player automatically contacted the billing office once a month to update the account. (This is the only time Internet access was required. The movie was then actually played offline from the DVD-with-Divx disk.)

Divx was developed and owned by a partnership between Ziffren, Brittenham, Banca & Fischer, an entertainment law firm in Los Angeles, California, and Circuit City, one of the largest retail stores for consumer electronics in the U.S. A number of consumer groups were opposed to Divx, arguing that its system would encourage a pay-per-play mindset among content owners rather than selling the disk and letting the consumer play it as frequently as desired. In any event, as DVD disks became widely available, it was clear that consumers would prefer to own rather than rent, and Circuit City Stores withdrew the service and wrote off the investment.

Avatar billede retep Nybegynder
16. juni 2000 - 15:59 #5
Stigc>> Øhhh??? Hvad er det lige dit argument er? Jeg kan ikke se en eneste dato i ovenstående uddrag. Uddraget fortæller noget om hvorfor og hvem der udviklede DivX formatet... Pointe??? :-)

Mvh
Retep
Avatar billede stigc Nybegynder
16. juni 2000 - 17:24 #6
Der står bare "no longer sold" Ergo jeg tænker at det ikke kan være hely nyt.....
Avatar billede retep Nybegynder
16. juni 2000 - 20:18 #7
Prøv at se disse to sites:

http://www.digital-digest.com/dvd/support/mpeg4.html

http://www.ultimateresourcesite.com/divx/main.htm

De forklarer hvad det er, og de skriver begge at DivX er ny teknologi... (Også kaldet MPEG4).

Tror at det, der står i din artikel, er at den specielle form for video udlejning ikke længere eksisterer (No longer is sold).

Mvh
Retep
Avatar billede stivert.dk Nybegynder
18. juni 2000 - 19:08 #8
tdaugaard...

Hva taler du om?
en monster computer ?!?!

en 366mhz er da også halvt gammelt nu..

Så alle computere inden for det sidste år kan da sagtens kører divx...

Hvis du kalder en pentium 450mhz en monster computer, så følger du vist ikke med...

Standard computeren lige nu er en pentium III 500mhz..
Dvs. en monster computer er en 1300mhz, (Vil jeg da mene)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
18. juni 2000 - 19:33 #9
<< stivert.dk >>

Bare lige for informationens skyld så er min comp kun ca. 8 måneder gammel (en bærbar)!!

Jeg ved ikke om du lagde mærke til > i 450 .. >450 betyder 450 og DEROVER!!

1,3GHz ?? Okay .. så fortæl mig lige om du kender nogle der har lyst og råd til at købe den, nej vel ?

Standard computeren lige nu er en 500-600 MHz ... hvad enten det er Intel PIII eller AMD Athlon. (personligt ville jeg fortrække Athlon'en)
Avatar billede i11uzion Nybegynder
25. juni 2000 - 23:38 #10
stivert>>> Hvor er det lige du vil få fat i en 1300MHz puter ?
Avatar billede phylox2 Nybegynder
21. september 2000 - 15:45 #11
Kan vi få en afslutning på dette spørgsmål?