Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2000 - 21:44 Der er 20 kommentarer og
8 løsninger

asdl hvem har det bedste og billigste

jeg kunne godt tænke mig at få asdl eller hvad det nu heddere nu da det er blevet så billigt, hvem har det bedste og billigste?
hvad for hardware skal/kan man bruge?
hvis jeg har flere computere(i et netværk uden server) der skal på nettet,
skal man så have en server af en eller anden slags?(linux, unix, winnt, win2k)
eller hvad hvor godt er det i det hele taget?
er det det værd?

uhh... det var mange spm. er der nogen der har svaret?
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
15. juni 2000 - 22:03 #1
Well...

Der er forskellige tilbud, og det er svært at finde den bedste løsning.

Men her er nogle retningslinier :

256/256 Kbit linier er nok for de fleste til alm. brug. dvs. spil på battlenet, surfning, download, etc.
Jo flere der bruger forbindelsen jo sløvere føles den. Jeg vil mene at 10 personer vil kunne udnytte denne type.

Hvis det er 1 Mbit modem, netkort så skal du have en ekstra maskine som deler forbindelsen. (dvs. krav: maskine med 2 netkort, OS er ligegyldigt, men W95 er ok, med Winroute.)

Hvis der medfølger en router, så kan der normalt sættes flere maskiner til.
- og der er ikke brug for en server umiddelbart.

Sørg for at det er Flatrate, så er det fast pris. Og det er nemmere at styre.
Avatar billede retep Nybegynder
15. juni 2000 - 22:15 #2
x4all_dk>>
Hmmm, han kan da også bare bruge en af maskinerne som server, hvis han ikke har en ekstra maskine... Men en seperat maskine, der ikke skal lave andet end at dele linien er selvfølgelig at foretrække(men også en noget dyr løsning).

Der er pt. tre forskellige udbydere du bør checke priser hos:
TeleDK, CyberCity og WorldOnline.
Men da de hele tiden ændre priser er det svært at sige hvilken der er billigst. Du skal huske at se efter hvad de kræver i oprettelse(leje af modem mm.).

Mvh
Retep
Avatar billede lcc Nybegynder
15. juni 2000 - 22:24 #3
Jeg vil også mene at en 256/256 kbit linie er tilstrækkeligt hvis det er til et lille hjemme netværk (kommer selvfølgelig an på så meget). Jeg vil anbefale WorldOnline. Der kan du få en 256/256 kbit linie til 395,- inkl. fri trafik og gratis oprettelse. WOL stiller gratis en Cisco router til rådighed. Det eneste du selv skal anskaffe er et 10/100 Mbit netkort, som kan fås til ca. 200,-
Avatar billede brian258 Nybegynder
15. juni 2000 - 22:25 #4
til x4all_dk. En router kan lavet med 2 netkort. Det ka nvære på samme maskine du sidder og arbejder på, det behøver ikke være en server installation eller en ekstra maskine. Routing kræver intet af en computer (dem vi har idag) så den løsning er god nok. Jeg sidder på en P II 266 og har Router sat op på den, og det er den samme maskine jeg arbejder på, og den køre ganske udemærket, også når det spilles over nettet.
Avatar billede retep Nybegynder
15. juni 2000 - 22:40 #5
Priser ved TeleDk(http://www.teledanmark.dk/menu/sm1207.htm):

Priser (dkr.) Inkl. moms:

Oprettelse af NetExpres 995,00
NetExpres abonnement pr. måned:
NetExpres 256
NetExpres 512

NetExpres 1024
399,00
599,00

NetExpres Modem 995,00
  ATM-netkort 950,00
Fri Trafik
Priserne er inkl. moms og gældende fra 16. maj 2000. Der tages forbehold for prisændringer og fejl.

Så det er lige 1000,- kr dyrere end WorldOnline.
Avatar billede manon Nybegynder
15. juni 2000 - 22:42 #6
Jeg vil til enhver til anbefale WOL.

Fordi de bruger en Cisco 677 Router og sammen med en HUB som købes billigt i bla. Datacentrum kan du komme på nettet uafhængig af hvilken pc der er tændt eller slukket.

Det tog mig ca. 5 min. at få netværket op at kører og jeg er absolut tilfreds med WOL.

Desuden vil du sikkert, med tiden og når priser og hastighed er til det, blive opdateret til en større hastighed og med en router fra WOL er det ikke noget du behøver at spekulere på, det sker automatisk.

\manon
Avatar billede manon Nybegynder
15. juni 2000 - 22:53 #7
Avatar billede retep Nybegynder
15. juni 2000 - 22:57 #8
Hvor elendigt !!! Ikke nok med at TeleDK ALTID er de dyreste... Men når de så ikke engang kan få deres teknologi til at fungere ordenligt... phew!

Nå, jeg opretter også et svar, da jeg efterhånden har brugt meget tid på dette spørgsmål *s*

Retep
Avatar billede manon Nybegynder
15. juni 2000 - 22:58 #9
Avatar billede manon Nybegynder
15. juni 2000 - 23:03 #10
Desuden -

Hvorfor købe noget udstyr hos teledk som om 1 år bliver total forældet ?

Hvorfor et modem hos CC ? Så kan det jo ikke opgraderes og netværket, dvs deling af webforb. er efter jeg har hørt, ikke nemt.

Så er der kun WOL - en skide god router - RJ 45 kabler direkte fra netkort, evt. igenne en hub og vupti, så er du online.

Minuser !!!

Du ejer ikke udstyret!(CC+WOL)

Det kan tage op til 2/3 måneder før du får forbindelsen oprettet. Det gælder både for TDI,CC og WOL ( Men det er det værd at vente på *s*)

\manon
Avatar billede lcc Nybegynder
15. juni 2000 - 23:05 #11
Tror vi er enige om at WOL er den bedste løsning :-)
Avatar billede manon Nybegynder
15. juni 2000 - 23:16 #12
IOC > Behøver du flere svar ?

Avatar billede mora Nybegynder
16. juni 2000 - 07:39 #13
WOL er efter min mening også den bedste løsning men deres kunde service sucks!

Jeg fik min linje oprettet for snart 3 uger siden, og venter stadig på router, jeg blev lovet(for 3. gang) at jeg ville have den senest i går, men...
Avatar billede michaels Nybegynder
16. juni 2000 - 08:12 #14
TeleDk har lige sat priserne ned!

Oprettelse 0,- (før 995,-)
Udstyr 950;- (før 950 + 995 = 1945,-)

Abb.: Det samme som før
Avatar billede denniss Nybegynder
16. juni 2000 - 12:04 #15
Jaaa.. WOL. er de bedste... MEN... jeg har installeret adsl hos en kunde... der gik 1,5 måned før tingene kom... det er så i orden... men yderligere 2 måneder !!! med fejlfinding... så var der det ene galt og så er der det andet galt... selvfølgelig kører det bare når, det først er kommet på plads... men jeg har faktureret min kunde for 10 timer. a 700 kr. (7000 !!!) fordi WOL... ikke har kunne finde ud af hvad fejlen er!.

ved ikke hvem jeg skal anbefale... men er der problemmer.. sååå
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2000 - 13:23 #16
tja....
nu er det spørgsmålet om det nu er asdl jeg vil ha´.
den forbindelse jeg vil have skal være always on og hurtigere end isdn.
er det så adsl jeg skal have??
foresten må man have en web og/eller ftp server kørende ved adsl?
Avatar billede lcc Nybegynder
16. juni 2000 - 14:30 #17
Ja så er det helt klart ADSL du skal have og ja du må godt have web og ftp server kørende.
Avatar billede jalle Nybegynder
16. juni 2000 - 17:06 #18
Cybercity har ændret sine up- og download, således at man uploader med 128kbit og downloader med ca. 318 kbit til 395,- kr. pr. måned.
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2000 - 21:26 #19
er der nogen der ved om priserne falder meget inden for de næste par dage??
Avatar billede manon Nybegynder
16. juni 2000 - 22:25 #20
jeg tør næsten sige med sikkerhed at priser ikke ændrer sig, men højst at hastigheden bliver hurtigere.
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2000 - 23:24 #21
ok
øhh hvem skal have points??????
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2000 - 23:26 #22
hvad kan man download med(i mb) isek.??
fra en god server hvor man downloader med 8-12 kb/s med isdn
Avatar billede manon Nybegynder
17. juni 2000 - 00:22 #23
Men min 256 + en accelrator svinger det fra 24 til 50 (ca.)
Avatar billede manon Nybegynder
17. juni 2000 - 00:22 #24
Fordel dem immellem os ;-)
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2000 - 13:45 #25
accelarator???
Avatar billede manon Nybegynder
17. juni 2000 - 14:56 #26
http://www.downloadaccelerator.com/

Men hvor meget den gør, er jeg usikker på.
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2000 - 17:13 #27
ok  tak
nu har jeg send en bestilling til wol
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2000 - 17:15 #28
kan man få halve point her??
60/8=7,5??