Avatar billede christian-petersen Nybegynder
03. april 2002 - 10:34 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Xerces/Xalan og Windows-1252

Er jeg den eneste der har problemer med subj.? Jeg har hentet de nyeste udgaver af alle mine "apache jars", men får stadigvæk følgende fejl:

The encoding "Windows-1252" is not supported. javax.xml.transform.TransformerException: The encoding "Windows-1252" is not supported. at org.apache.xalan.transformer.TransformerImpl.fatalError(TransformerImpl.java:705)...

Jeg henter mit xml fra et eksternt asp link, via en servlet der kører på tomcat-3.2.3. Hvis jeg gemmer en udgave af mit content, og manuelt ændrer encodingen til "ISO-8859-1" virker det hele perfekt. Desværre er det ikke en mulighed at ændrer i det leverede content, da jeg syndikerer fra en ekstern contentprovider.
Avatar billede tmo Nybegynder
05. november 2002 - 15:02 #1
Hej
Prøv måske at indlæse hele filen fra tomcat og parse den. Lav herefter en ny fil med korrekt encoding. Herefter skulle den kunne transformeres.

Document output = parser.parse(tomcatfil);
OutputFormat format = new OutputFormat("XML", "iso-8859-1", false);

format.setPreserveSpace(true);
format.setDoctype("test", "test");
format.setOmitDocumentType(true);

String outputFileName = SYSTEMURL + "test.xml";
OutputStream out = new FileOutputStream(outputFileName);
XMLSerializer serializer = new XMLSerializer(out, format);
serializer.serialize(output);

Transformer(outputFileName) osv....

Dette betyder selvfølgelig at du ændre i filen, men kun på din maskine. En skod løsning, men måske den ka´ bruges
Avatar billede christian-petersen Nybegynder
08. november 2002 - 12:42 #2
Har løst problemet, uden at ændre i kilden. Men du får da nogen point for at give et bud.
Avatar billede tmo Nybegynder
10. november 2002 - 13:52 #3
Hej Christian

Hils folket på ipeople(intermax) fra mig. Håber i har det godt og at det svinger med firmaet. Fed hjemmeside i har fået lavet.

PS. Live! ligner et super cool produkt!!

Thomas
Avatar billede christian-petersen Nybegynder
10. november 2002 - 14:03 #4
Hey Thomas

Havde godt luret på om det mon var dig der gemte sig bag det skumle nick... Jeg skal nok hilse dem. Du kan jo evt. kigge forbi kontoret en dag. Det kunne jo være hyggeligt. Evt send mig en mail på christian@ipeople.dk

Vi ses