Avatar billede i11uzion Nybegynder
02. april 2002 - 12:40 Der er 7 kommentarer og
5 løsninger

Fjerne bars fra IE vindue. Hvordan ?

Hejsa.
Ja, undskyld mig hvis det er et dumt spørgsmål, som er besvaret talløse gange før (og det er jeg bange for at det er), men jeg er i tidsnød, så jeg har ikke tid til at kigge efter det andetsteds.

Nå, men som overskriften antyder, leder jeg efter et script som kan fjerne alle bars og skrammel i et vindue ?

Det er til mit Portefølje, hvor jeg har nogle links til hjemmelavede billeder, og når man åbner et billede, i et nyt vindue, skal det gerne være uden alt det overflødige skrammel i browseren...

Nogen der kan hjælpe ?
Avatar billede sthen Nybegynder
02. april 2002 - 12:42 #1
Øjeblik
Avatar billede sthen Nybegynder
02. april 2002 - 12:44 #2
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
02. april 2002 - 12:44 #3
index filen:

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript1.2"
        SRC="popup.js"
        TYPE="text/javascript">
</script>

Linket:
<a href="skema.html" onclick="note(this.href);return false;">Interview Skema</a>

Filen popup.js:
var popup;
function note(page) {
var x = 20;
var y = 60;
popup = window.open(page,'popup','width=900,height=520,scrollbars=1,top='+y+',screenY='+y+',left='+x+',screenX='+x);}

MC
Avatar billede proboss Nybegynder
02. april 2002 - 13:09 #4
Der ligger en popup ting på dette site prøv den http://www.solutions2all.dk/tools.asp
Avatar billede aceofspair Nybegynder
02. april 2002 - 13:17 #5
Du kan eventuelt bruge:

--Kode
<style>
body{overflow:hidden;}
</style>
--Kode

Det fjerner scrollbars i det aktuelle vindue
Avatar billede i11uzion Nybegynder
03. april 2002 - 10:18 #6
Well, jeg vil ikke dele point ud endnu, for jeg kan ikke helt få skidtet til at virke...

Hmmmm proboss, dit link virker interessant og simpelt, og let at finde ud af, men resultatet er bare 2 linjers kode, og der står ikke nogen steder hvor jeg skal gøre af dem ?

Hmmm, jeg har i forvejen et mouseover javascript på de knapper der skal aktivere de nye vinduer, kan det give problemer ?
Avatar billede =maddog= Nybegynder
03. april 2002 - 19:08 #7
http://msdn.microsoft.com/workshop/author/dhtml/reference/methods/open_0.asp?frame=true
Du skal sætte parametrene i din window.open(URL,'_blank','resizable=no,scrollbars=no,titlebar=no,status=no,toolbar=no')
Avatar billede i11uzion Nybegynder
10. april 2002 - 10:04 #8
Hej igen. Undskyld forsinkelsen.
Hmmm, nu har jeg prøvet alle jeres forskellige forslag, men har ikke kunnet få et eneste af dem til at virke i den sammenhæng jeg skal bruge dem i (altså i det/de html dokumenter jeg skal bruge det dem i). Det er ganske sikkert bare min uvidenhed, så jeg ville høre om jeg kunne sende en af html filerne til en af jer, og få jer til at sætte koden ind for mig ?

Det ville være en kæmpe hjælp i hvert fald...

På forhånd tak
Avatar billede =maddog= Nybegynder
10. april 2002 - 16:55 #9
Prøv det her engang. Bare paste det ind i et blankt document.
<html><head>
<script>
function popup(URL) {
        window.open(URL,'_blank','height=200,width=200,resizable=no,scrollbars=no,titlebar=no,status=no,toolbar=no');
}
</script>
</head><body>
<a href="java script:void(0);" onclick="popup('http://www.yahoo.com/');">TEST HER!</a>
</body></html>
MVH maddog
Avatar billede =maddog= Nybegynder
10. april 2002 - 16:56 #10
der skal IKKE være linebreak ved ...window.open(URL,.....
Avatar billede i11uzion Nybegynder
11. april 2002 - 09:25 #11
Mange tak for hjælpen alle sammen, men det var maddogs sidste kommentar der fik skidtet til at virke, eller som fik mig til at forstå, så han får flest point. Håber det er i orden.

Endnu en gang tak =D
Avatar billede =maddog= Nybegynder
12. april 2002 - 16:45 #12
takker :-)