Avatar billede krylle Nybegynder
31. marts 2002 - 14:55 Der er 35 kommentarer og
1 løsning

Idioter på eksperten

Er møg træt af dem der forlanger flere point for at besvare et spm som fx nu http://www.eksperten.dk/spm/192027 kan admin ikke gøre noget ved fx en starf med at nedsætte deres point
Avatar billede krylle Nybegynder
31. marts 2002 - 14:57 #1
hvis idioterne vil have flere point bør de blive væk fra de spm
Avatar billede NanoQ Nybegynder
31. marts 2002 - 14:58 #2
Der er ikke andet at gøre end at ignorere dem. Der er altid nogle der skal råbe op over sådan nogle ting. Det hører dog til petitesserne, så jeg ser ingen grund til at involvere coadmins/admin. De har rigeligt at se til i forvejen.

Til deres forsvar skal dog siges, at 5 point ikke ER meget når der forventes svar. Default for et NEMT spørgsmål er jo 15 point. Holder du dig til de anbefalede pointsummer, slipper du for den slags kommentarer.

NanoQ
Avatar billede hojben Novice
31. marts 2002 - 14:59 #3
han vælger jo selv om han vil svare på dit sp. og hvis han ikke synes at 5 point er nok tjaa å kan du jo ik gøre så meget..

og en straf ... hvor vil du hen med det`??? du tror da vel ik det er en politistat vi lever i vel?`

man kunne jo så også vende den om... skal du så straffes for at oprette et spørgsmål til kun 5 point?

nej vel...
Avatar billede krylle Nybegynder
31. marts 2002 - 14:59 #4
jeg havede kun 5 point
Avatar billede hojben Novice
31. marts 2002 - 15:00 #5
så må du jo vente og få svaret på nogle spørgsmål.. ;)
Avatar billede tommyf Nybegynder
31. marts 2002 - 15:01 #6
Det der er da ikke specielt grel. Jeg så engang en som forlangte 500 points for at udleverer et link som han havde, og han ville have dem på forskud - det er latterligt. Det resulterede bare i at han ikke fik nogen point, og spørgeren måske endte med en dårliger løsning. (hans opførsel mindede om noget som normalt er forbehold N.dk)

Lykkedes faktisk at finde spørgsmålet :o)
http://www.eksperten.dk/spm/67670
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2002 - 15:02 #7
Hvis du kun har 5 point, skulle du måske vente med at stille spørgsmålet eller selv svare på nogle, så du kan tjene flere points.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
31. marts 2002 - 15:03 #8
krylle> Måske skulle du vente på dem, som gerne vil svare for 5 point.
For der er helt sikker nogen, der har lyst.

/per
Avatar billede krylle Nybegynder
31. marts 2002 - 15:04 #9
mine siste 5 point gav jeg til det spm men nu står der at jeg har -4 point why???
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
31. marts 2002 - 15:06 #10
Vil bare lige sige, at hvis man gør sådan på eksperten, at man mindst skal uddele et bestemt antal point, så kan det få brugere med få point til at oprette nye brugere... og hvem kan være tjent med det..?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
31. marts 2002 - 15:08 #11
Oprettelsesdato tirsdag 12. marts 2002 18:31
Point ved oprettelse 300,00
Point opsparet (19 dage * 5 point) 95,00
Point tjent 18,57
Point brugt 418,00
Point ude 0,00
Banner point 0,00
I alt -4,43

Eksperten er ikke en gavebod... du har kun tjent 18,57 point.

Meningen med Eksperten er hjælp til selvhjælp. Dvs. du skal hjælpe andre for selv at kunne få hjælp.
Avatar billede krylle Nybegynder
31. marts 2002 - 15:10 #12
k
Avatar billede toasteren Nybegynder
31. marts 2002 - 15:11 #13
Sejt, kan man lave overtræk på sin konto ?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
31. marts 2002 - 15:12 #14
yeah... til en 35% rente... betaler man ikke gælden tilbage inden en uge, får man besøg af Golden Incasso (flinke drenge i læder med farvestrålende rygmærker) :)
Avatar billede toasteren Nybegynder
31. marts 2002 - 15:13 #15
nanoq> hvad hvis man er på eksperten for at lære, og ikke ved en skid selv.
Er det så ulovligt at være her `?

//Toast
Avatar billede NanoQ Nybegynder
31. marts 2002 - 15:14 #16
toasteren, der er altid NOGET man kan tilbyde... der oprettes jo mange spørgsmål i feks. sitevurdering. Dem kan enhver svare på.
Avatar billede toasteren Nybegynder
31. marts 2002 - 15:15 #17
Jeg vil sige eksperten i bund og grund er lavet for at hjælpe andre, og de points er til for ikke at spamme den ned..
Avatar billede toasteren Nybegynder
31. marts 2002 - 15:16 #18
Ja, men spørgsmålet er om man får pointsne..
Avatar billede NanoQ Nybegynder
31. marts 2002 - 15:16 #19
Netop... den er lavet for at hjælpe andre. Herved optjener man point, så man selv kan stille spørgsmål.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
31. marts 2002 - 15:17 #20
man får point, hvis man gør lidt ud af at give gode svar.
Avatar billede toasteren Nybegynder
31. marts 2002 - 15:17 #21
Der er jo altid nogle nasse-røve der svarer på lige præcis "site-vudering" for at få nogle billige points..

Og hvis man som sagt "ikke ved en skid", kan det være svært at formulere sig godt nok til at score nogle points
Avatar billede NanoQ Nybegynder
31. marts 2002 - 15:18 #22
En anden god måde at opnå point på er at bruge en times tid på at sætte sig ind i diverse søgemaskiner. Har man lært at bruge dem, kan man svare på en meget stor del af de spørgsmål der stilles herinde.
Avatar billede toasteren Nybegynder
31. marts 2002 - 15:19 #23
Ja, det ved jeg! Men når man som sagt "ikke ved en skid", kan man jo netop ikke give gode svar
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2002 - 15:19 #24
ookay, undskyld Krylle at jeg ikke gad at svare det må du sku undskylde! HMF!

Men at du starter en ny tråd det er sku da laaaaaangt ude. og at du vil have mig bannet.. seriøst når vi nu snakker om idioter på eksperten....

latterligt
Avatar billede NanoQ Nybegynder
31. marts 2002 - 15:20 #25
Et spørgsmål som "hvor downloader jeg winamp" (som udgangspunkt kender man måske ikke www.winamp.com) ville være let at svare på efter en simpel søgning på feks. www.alltheweb.com. Søg på "+winamp +download" og du har svaret.

Man er nødt til at gøre en lille indsats for at bruge Eksperten. Som sagt er den ikke ment som en gavebod.
Avatar billede toasteren Nybegynder
31. marts 2002 - 15:21 #26
Jeg tænker mere på, hvis man er her for at få hjælp til fx. word, som jeg ved er et emne der indgår i PC-kørekortet.

Det tar' min mor f.eks., og hvis hun ikke havde mig som har har ret let ved det, ville hun jo simåelthen spamme den her side ned, uden selv at kunne bidrage med noget..
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2002 - 15:21 #27
Seriøst... skulle man ikke bare fjerne points?
Avatar billede toasteren Nybegynder
31. marts 2002 - 15:23 #28
"hvor downloader jeg winamp".
Det er jo et spørgsmål som en på begynder-stadiet ville spørge om, og hvis man ikke ved de, er det jo heller ikke sikkert man kan bruge en søge-maskine. Også er man jo lige vidt
Avatar billede toasteren Nybegynder
31. marts 2002 - 15:23 #29
nowoe, hvad mener du ?
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2002 - 15:26 #30
Toasteren:
altså, jeg ved fra builder.dk at en community om computer (og lignede), som ikke køre med points går meget bedre, man slipper for diskutioner om det, og man slipper for at banne folk..

Men istedet bare har lidt næstekærlighed :) hehe
Avatar billede toasteren Nybegynder
31. marts 2002 - 15:31 #31
Nååh, på den måde!
Det kunne måske kører, men det giver dig ingen ret til at nasse ekstra points fra krylle.

//Toast
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2002 - 15:34 #32
nej nej det har du ret i.. og jeg jeg siger undskyld...
Avatar billede mat Nybegynder
31. marts 2002 - 15:35 #33
Hvis ideen med point er at afholde morons fra at skrive lamme indlæg, hvorfor kan man så oprette spg. til 0 point...Det synes jeg er temmeligt fjollet...

nowoe > Hvordan var det nu lige det gik med builder?
Avatar billede toasteren Nybegynder
31. marts 2002 - 15:35 #34
nowoe>

"Taget fra builder.dk"

HVorfor ?

Den primære årsag skyldes at der den seneste tid har skulle bruges mere og mere tid på at sørge for at diverse teenagere ikke hærgede debatforumet og lignende. Det krævede efterhånden så meget opmærksomhed at der ikke længere var tid til at udbygge og forbedre indholdet og sitet, hvilket ikke var det vi ønskede med sitet da vi gik igang med det.

Det forhindre point systemet.
Fordi: ingen vil spamme så meget, for at spare på points'ne!
..smart!
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2002 - 15:57 #35
Jeg ved hvorfor Builder.dk lukkede.. og jeg hader de teenagere!

Men altså man må jo vælge:

Points
eller
No Points

Altså, måske skulle Fri Debat fx. slette indlæg der var over 100 dage gamle?
Avatar billede tommyf Nybegynder
31. marts 2002 - 17:07 #36
Hvorvidt pointsystemet bør fjernes har været gennemdiskuteret hundrede gange, og om der så blev gennemdiskuteret endnu hundrede gange ville Admin ikke fjerne pointsystemet - det er det som adskiller Eksperten fra så mange andre forumer (hvoraf en del nu har taget ideen til sig).

http://www.eksperten.dk/spm/48402
http://www.eksperten.dk/spm/47523
http://www.eksperten.dk/spm/42039
http://www.eksperten.dk/spm/41984
http://www.eksperten.dk/spm/38490