Avatar billede thb Nybegynder
30. marts 2002 - 20:25 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Upload

Hej alle.

Jeg skal lave et en billed uploader... det skal være sådan at man kan vælge et billed på harddisken, og så skal den putte billedet ind i en bestemt mappe, og ind skrive fil navnet i en db...

Er der nogle der kan hjælpe...????

Thomas
Avatar billede cms Nybegynder
30. marts 2002 - 23:48 #1
hvilken db?
Avatar billede cms Nybegynder
31. marts 2002 - 00:37 #2
hvis det er access burde dette virke:

<%

Set upl = Server.CreateObject("ASPSimpleUpload.Upload")

If Len(upl.Form("File1")) > 0 Then

FilNavn = upl.ExtractFileName(upl.Form("File1"))
NewFileName = "/Images/" & FilNavn
If upl.SaveToWeb("File1", NewFileName) Then
  Response.Write("File successfully written to disk.")
Else
  Response.Write("There was an error saving the file to disk.")
End If

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath ("images.mdb")
Conn.Open DSN

function AddSlashes(S)
dim i, r, c
r = ""
for i=1 to len(s)
  c = Mid(s, i, 1)
  if c="""" then
    r = r & "\" & """"
  elseif c="'" then
    r = r & "\" & "'"
  elseif c=Chr(0) then
    r = r & "\0"
  else
    r = r & c
  end if
next
AddSlashes = r
end function

Set rs = Conn.Execute("INSERT INTO images (FilNavn) VALUES (" & FilNavn & ")")

response.end

End If

%>

<html><head><title>ASP Simple Upload Example #1</title></head></title>
<body>
<form method="POST" enctype="multipart/form-data">

Select a file to upload: <input type="file" name="File1" size="30">
<input type="submit" name="submit" value="Upload Now">
</form>
</body>
</html>
Avatar billede thb Nybegynder
31. marts 2002 - 01:04 #3
jeg bruger access.. men jeg synes ikke at kunne se, en knap der åbner sådan et Open vindue med ens harddisk... er det noget du kan klare...???

Thomas
Avatar billede cms Nybegynder
31. marts 2002 - 01:08 #4
er det sådan du vil have det?

<html><head><title>ASP Simple Upload Example #1</title></head></title>
<body>
<form method="POST" enctype="multipart/form-data">

<input style="visibility:hidden;display:none" type="file" name="File1" size="30">
<input type="button" value="Harddisk!" onClick="document.forms[0].File1.click()"><br>
<input type="submit" name="submit" value="Upload Now">
</form>
</body>
</html>
Avatar billede cms Nybegynder
31. marts 2002 - 01:08 #5
(skal sættes ind istedet for den sidste del af det første script
Avatar billede thb Nybegynder
31. marts 2002 - 01:21 #6
den er ved at være der... :) Der mangler bare at filnavnet kommer til at stå i et input felt vedsiden af harddisk knappen...

Lidt ala.. <input type="file" name="File1" size="30"> her skriver den bare hele stien og jeg ved ikke hvordan jeg kan skille den det ad... så hvis man kunne få den til at bare skrive billed.jpg istedet for c:/billeder/billed.jpg

Thomas
Avatar billede cms Nybegynder
31. marts 2002 - 01:23 #7
du er dejligt krævende :)
øjeblik
Avatar billede 2-maz_temp Nybegynder
31. marts 2002 - 01:26 #8
Avatar billede thb Nybegynder
31. marts 2002 - 01:28 #9
:)

Jeg ved det godt... og det er ikke engang fordi at jeg ikke kan finde ud af ASP, det er bare ikke noget jeg har prøvet...

Det jeg er i gang med at lave er et film arkiv, med beskrivelser og covers (det er der upload, scriptet kommer ind...)
Brugere skal så kunne skrive sine film ind... DivX, DVD, VHS...
Avatar billede cms Nybegynder
31. marts 2002 - 01:32 #10
<html><head><title>ASP Simple Upload Example #1</title></head></title>
<body>
<script language="javascript1.2">
  function updatefname(){
    s = new String(document.forms[0].File1.value);
    s = s.substring(s.lastIndexOf('\\')+1, s.length);
    document.forms[0].fname.value = s;
  }
</script>
<form method="POST" enctype="multipart/form-data">
<input style="visibility:hidden;display:none" type="file" name="File1" size="30" />
<input type="text" name="fname" value="" />
<input type="button" value="Harddisk!" onClick="document.forms[0].File1.click();updatefname();" /><br />
<input type="submit" name="submit" value="Upload Now" />
</form>
</body>
</html>
Avatar billede thb Nybegynder
31. marts 2002 - 01:39 #11
nu bliver jeg rigtig besværlig... men kan du finde ud af at skille en hel sti i vbscript... ??? for så vil jeg helst bruge: <input type="file" name="File1" size="30"> og så en submit knap... det virker i alle browsere... og så vil jeg splitte det efter submit...

Thomas
Avatar billede thb Nybegynder
31. marts 2002 - 01:55 #12
Hvis du lige har et svar, så er du velkommen til at komme med det, eller er det okay, og så prøver at klare det sidste selv... eller stiller et nyt spm...

Mange tak for hjælpen...

Thomas
Avatar billede cms Nybegynder
31. marts 2002 - 01:59 #13
ja da. øjeblik
Avatar billede cms Nybegynder
31. marts 2002 - 03:01 #14
men jeg kan ikke teste det...
prøv:

KortFilnavn = Mid(Filnavn, InStrRev(Filnavn, "\")+1)
Avatar billede thb Nybegynder
31. marts 2002 - 03:07 #15
Its super...

Mange tak for hjælpen... så skal jeg bare lige finde ud af hvordan jeg fjerne " i enden hvis folk bruger Opera... :) den laver mærkelig nok gåseøjne om stien i input feltet..

Thomas
Avatar billede cms Nybegynder
31. marts 2002 - 03:09 #16
If Left(Filnavn, 1)="""" then Filnavn = Mid(Filnavn, 2)
if Right(Filnavn, 1)="""" then Filnavn = Left(Filnavn, Len(Filnavn)-1)
Avatar billede thb Nybegynder
31. marts 2002 - 03:11 #17
okay... tak igen.. :)

Thomas
Avatar billede cms Nybegynder
31. marts 2002 - 03:12 #18
:-)
og kan I så se at komme i seng!!!
Avatar billede cms Nybegynder
31. marts 2002 - 03:13 #19
I = vi
Avatar billede thb Nybegynder
31. marts 2002 - 03:21 #20
det er skam en god ide... klokken er jo lige pludselig blevet en time mere... :) ØV
Avatar billede cms Nybegynder
31. marts 2002 - 03:23 #21
ja det' noget møg. godnat :)