Avatar billede sjc Nybegynder
26. marts 2002 - 17:46 Der er 5 kommentarer

Øverføring af variabel via hyberlink

Jeg benytter Frontpage 2002
På en asp web side har jeg vist en Access
DB med variablen:
Product_ID

Udenfor Access DBén - altså direkte på Web siden
har jeg en link menu hvorfra jeg skal hoppe
til forskellige web sider samtidig med jeg
overføre variablen: Product_ID

Her i slutningen af dette Script ligger:
<p><a href="NoteBook.asp?Product_ID=<%=FP_FieldLink(fp_rs,"Product_ID")%>">
NoteBook</a></p>

Altså et link hop til NoteBook.asp med variablen
Product_ID men det virker ikke. Hvad er galt!!!!

------------------Fuld Script--------------------

<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>Article</title>
<meta name="Microsoft Theme" content="chip-lerred 001, default">
</head>

<body>

<table width="731" border="1">
  <thead>
    <tr>
      <td width="127"><b>Article_No</b></td>
      <td width="300"><b>Title</b></td>
      <td width="311"><b>Application</b></td>
      <td width="176"><b>SJC_Establish_Date</b></td>
    </tr>
  </thead>
  <tbody>
    <!--webbot bot="DatabaseRegionStart" s-columnnames="Kunden_ID,Product_ID,Article_No,Title,Application,SJC_Establish_Date" s-columntypes="3,3,202,202,202,135" s-dataconnection="SJC-web" b-tableformat="TRUE" b-menuformat="FALSE" s-menuchoice s-menuvalue b-tableborder="TRUE" b-tableexpand="TRUE" b-tableheader="TRUE" b-listlabels="TRUE" b-listseparator="TRUE" i-listformat="0" b-makeform="FALSE" s-recordsource="Produkt" s-displaycolumns="Article_No,Title,Application,SJC_Establish_Date" s-criteria="{Product_ID} EQ {Product_ID} +" s-order s-sql="SELECT * FROM Produkt WHERE (Product_ID =  ::Product_ID::)" b-procedure="FALSE" clientside suggestedext="asp" s-defaultfields="Product_ID=" s-norecordsfound="Der er ikke blevet returneret nogen poster." i-maxrecords="256" i-groupsize="0" botid="0" u-dblib="_fpclass/fpdblib.inc" u-dbrgn1="_fpclass/fpdbrgn1.inc" u-dbrgn2="_fpclass/fpdbrgn2.inc" tag="TBODY" preview="&lt;tr&gt;&lt;td colspan=64 bgcolor=&quot;#FFFF00&quot; align=&quot;left&quot; width=&quot;100%&quot;&gt;&lt;font color=&quot;#000000&quot;&gt;Dette er begyndelsen af området med databaseresultater. Denne side kan kun vises korrekt, hvis den hentes fra en Web-server med en Web-browser. Det aktuelle Web-sted er gemt på din harddisk eller på det lokale netværk.&lt;/font&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;" startspan --><!--#include file="_fpclass/fpdblib.inc"-->
<% if 0 then %>
<SCRIPT Language="JavaScript">
document.write("<div style='background: yellow; color: black;'>Komponenten Databaseresultater på denne side kan ikke vise databaseindhold. Siden skal have et filnavn, der slutter med '.asp', og Webstedet skal findes på en server, der understøtter Active Server Pages.</div>");
</SCRIPT>
<% end if %>
<%
fp_sQry="SELECT * FROM Produkt WHERE (Product_ID =  ::Product_ID::)"
fp_sDefault="Product_ID="
fp_sNoRecords="<tr><td colspan=4 align=left width=""100%"">Der er ikke blevet returneret nogen poster.</td></tr>"
fp_sDataConn="SJC-web"
fp_iMaxRecords=256
fp_iCommandType=1
fp_iPageSize=0
fp_fTableFormat=True
fp_fMenuFormat=False
fp_sMenuChoice=""
fp_sMenuValue=""
fp_iDisplayCols=4
fp_fCustomQuery=False
BOTID=0
fp_iRegion=BOTID
%>
<!--#include file="_fpclass/fpdbrgn1.inc"-->
<!--webbot bot="DatabaseRegionStart" endspan i-checksum="57609" --><tr>
      <td width="127">
      <!--webbot bot="DatabaseResultColumn" s-columnnames="Kunden_ID,Product_ID,Article_No,Title,Application,SJC_Establish_Date" s-column="Article_No" b-tableformat="TRUE" b-hashtml="FALSE" b-makelink="FALSE" clientside b-MenuFormat preview="&lt;font size=&quot;-1&quot;&gt;&amp;lt;&amp;lt;&lt;/font&gt;Article_No&lt;font size=&quot;-1&quot;&gt;&amp;gt;&amp;gt;&lt;/font&gt;" startspan --><%=FP_FieldVal(fp_rs,"Article_No")%><!--webbot bot="DatabaseResultColumn" endspan i-checksum="28095" --></td>
      <td width="300">
      <!--webbot bot="DatabaseResultColumn" s-columnnames="Kunden_ID,Product_ID,Article_No,Title,Application,SJC_Establish_Date" s-column="Title" b-tableformat="TRUE" b-hashtml="FALSE" b-makelink="FALSE" clientside b-MenuFormat preview="&lt;font size=&quot;-1&quot;&gt;&amp;lt;&amp;lt;&lt;/font&gt;Title&lt;font size=&quot;-1&quot;&gt;&amp;gt;&amp;gt;&lt;/font&gt;" startspan --><%=FP_FieldVal(fp_rs,"Title")%><!--webbot bot="DatabaseResultColumn" endspan i-checksum="8773" --></td>
      <td width="311">
      <!--webbot bot="DatabaseResultColumn" s-columnnames="Kunden_ID,Product_ID,Article_No,Title,Application,SJC_Establish_Date" s-column="Application" b-tableformat="TRUE" b-hashtml="FALSE" b-makelink="FALSE" clientside b-MenuFormat preview="&lt;font size=&quot;-1&quot;&gt;&amp;lt;&amp;lt;&lt;/font&gt;Application&lt;font size=&quot;-1&quot;&gt;&amp;gt;&amp;gt;&lt;/font&gt;" startspan --><%=FP_FieldVal(fp_rs,"Application")%><!--webbot bot="DatabaseResultColumn" endspan i-checksum="30999" --></td>
      <td width="176">
      <!--webbot bot="DatabaseResultColumn" s-columnnames="Kunden_ID,Product_ID,Article_No,Title,Application,SJC_Establish_Date" s-column="SJC_Establish_Date" b-tableformat="TRUE" b-hashtml="FALSE" b-makelink="FALSE" clientside b-MenuFormat preview="&lt;font size=&quot;-1&quot;&gt;&amp;lt;&amp;lt;&lt;/font&gt;SJC_Establish_Date&lt;font size=&quot;-1&quot;&gt;&amp;gt;&amp;gt;&lt;/font&gt;" startspan --><%=FP_FieldVal(fp_rs,"SJC_Establish_Date")%><!--webbot bot="DatabaseResultColumn" endspan i-checksum="51249" --></td>
    </tr>
    <!--webbot bot="DatabaseRegionEnd" b-tableformat="TRUE" b-menuformat="FALSE" u-dbrgn2="_fpclass/fpdbrgn2.inc" i-groupsize="0" clientside tag="TBODY" preview="&lt;tr&gt;&lt;td colspan=64 bgcolor=&quot;#FFFF00&quot; align=&quot;left&quot; width=&quot;100%&quot;&gt;&lt;font color=&quot;#000000&quot;&gt;Dette er slutningen af området med databaseresultater.&lt;/font&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;" startspan --><!--#include file="_fpclass/fpdbrgn2.inc"-->
<!--webbot bot="DatabaseRegionEnd" endspan i-checksum="62730" --></tbody>
</table>

<p><a href="NoteBook.asp?Product_ID=<%=FP_FieldLink(fp_rs,"Product_ID")%>">

NoteBook</a></p>

</body>

</html>

Avatar billede dnz Nybegynder
26. marts 2002 - 20:10 #1
prøv:
<p>
<%Response.Write("<a href=""NoteBook.asp?Product_ID=")%>
<%=FP_FieldLink(fp_rs,"Product_ID")%>
<%Response.Write(""">")%>
NoteBook</a></p>
Avatar billede teamdev Novice
27. marts 2002 - 08:05 #2
I filen NoteBook.asp skal du kalde variablen,
Prøv at sætte følgende ind i toppen af siden:

<%
Dim Product_ID
Product_ID = Request.Querystring("Product_ID")
%>

Hvis du vil se hvad Product_ID der blev sendt med kan du teste ved at sætte følgende ind på siden

<%="Product ID =" & Product_ID %>
Avatar billede sjc Nybegynder
27. marts 2002 - 12:11 #3
Det virker ikke. Jeg ønsker der står teksten NoteBook med en streg
under så den virker som hyberlink. Jeg har taget en stump ud af
scripted. Det se sådan ud. Kan i hjælpe mig. jeg er på herrens mark!

<p><b><font size="2">Delivery&nbsp;&nbsp;&nbsp; </font></b></p>
<p><b><font size="2">Q Level / Faults</font></b></p>
<p><b><font size="2">Paymen</font></b></p>

<p>
<%Response.Write("<a href=""NoteBook.asp?Product_ID=")%>
<%=FP_FieldLink(fp_rs,"Product_ID")%>
<%Response.Write(""">")%>
NoteBook</a></p>

<p>&nbsp;</p>

</body>

</html>
Avatar billede teamdev Novice
28. april 2002 - 02:50 #4
Prøv at se om ikke det her virker ;-)

<%=("<a href="'NoteBook.asp?Product_ID=")%>
<%=FP_FieldLink(fp_rs,"Product_ID")%>
<%=("'>NoteBook</a>")%>
</p>
Avatar billede teamdev Novice
28. april 2002 - 15:49 #5
Det var jo det med " kontra '