Avatar billede tbkra Nybegynder
25. marts 2002 - 16:26 Der er 30 kommentarer

MIKROFON

Jeg har lige købt en ny mikrofon men jeg kan ikke indspille nogen lyd... hvad skal jeg gøre???

hvis det hjælper så er mit lydkort SiS 7012 Wave...
Avatar billede simonia Nybegynder
25. marts 2002 - 16:29 #1
Check at:
1. Du har den nyeste driver til dit lydkort
2. Der er tændt for din mikrofon i lydindstillingerne
3. Stikket er plugget i det rigtige sted;)

Simonia
Avatar billede tbkra Nybegynder
25. marts 2002 - 16:32 #2
hvor kan jeg finde den nyeste driver til mit lydkort???
Avatar billede simonia Nybegynder
25. marts 2002 - 16:34 #3
enten på producentens hjemmeside eller temmeligt sandsynligt på: www.download.com
Avatar billede tbkra Nybegynder
25. marts 2002 - 16:38 #4
jeg søgte på www.downloads.com men den fandt ikke noget og jeg aner ikke producentens hjemmeside....
Avatar billede tbkra Nybegynder
25. marts 2002 - 16:38 #5
efter driver
Avatar billede simonia Nybegynder
25. marts 2002 - 16:41 #6
du skal jo ikke søge på "driver" men på navnet på dit product;))))
Avatar billede tbkra Nybegynder
25. marts 2002 - 16:45 #7
ups det prøver jeg
Avatar billede tbkra Nybegynder
25. marts 2002 - 16:48 #8
jeg har fundet en der hedder "SiS 6326 Chipset VGA Driver" skal jeg tage den kan den køre med den????
Avatar billede fetmule Nybegynder
25. marts 2002 - 16:55 #9
Nej en VGA driver er en skærm driver, hvad siger dit OS til din driver, du har selvføleig også tjekket din mixer settings ??, flueben mm. og så er det vel ikke en mic der kræver pfantom spænding (kondersator mic ) ??
Avatar billede tbkra Nybegynder
25. marts 2002 - 17:04 #10
okey hvis du prøver at oversætte det til dansk... så vil jeg prøve det.
Avatar billede simonia Nybegynder
25. marts 2002 - 17:12 #11
heh
Avatar billede fetmule Nybegynder
25. marts 2002 - 17:14 #12
Du bruger sikkert windows, prøv at tilføje nyt hardvare i dit kontrolpanel, prøv så at genstarte din pc, tjek herefter de mikser indstillinger du har i windows, man skal tit sætte et lille (v) (flueben), i mixer indstillinger under indspilning !, men det med din mic, hvis det er en kondensator mikrofon, kræver den støm fra et batteri inden i eller fra lydkortete !!
så var jeg da lidt dansk eller hvad !!
Avatar billede fetmule Nybegynder
25. marts 2002 - 17:21 #13
Jeg vil mene de fleste lydkortdrivere ligger i windows, men hvilken ver. af windows bruger du ?, og er lydkortet helt nyt på marked ??
Avatar billede tbkra Nybegynder
25. marts 2002 - 17:26 #14
min vaesion af windows er XP
og jeg ved ikke om det mit lydkort er nyt på markedet!!!!
Avatar billede fetmule Nybegynder
25. marts 2002 - 17:30 #15
jeg bruger selv xp, og har et lydkort fra 1998; soundblaster 16, det virker fint !!, så der skulle altså være en driver til dit lydkort i xp, men du har vel haft det til at virke før ??
Avatar billede nonick Nybegynder
25. marts 2002 - 17:41 #16
Prøv med dette program. Det styrer alt for vildt. Her kan du optage i flere spor. DVS.  at du f.eks kan lægge baggrundslyde på efter på har indspillet.... klart nok :)

Husk at slå microfonen til i lydinstillinger :)
Avatar billede nonick Nybegynder
25. marts 2002 - 17:42 #17
dobbeltklik på den lille, gule højtaler i taslkbaren og sæt hak i "microfon"
Avatar billede nonick Nybegynder
25. marts 2002 - 17:43 #18
Mangler linket til siden hvor du kan hente ovennævnte program :) hehe
http://audacity.sourceforge.net/latest/audacity-win.php/audacity-win.exe
Avatar billede tbkra Nybegynder
25. marts 2002 - 19:14 #19
okey vi skal lige være enige om at det altså er mikrofonen der ikke dur. så det med tilføj nyt hardvare er det ddet jeg skal????
Avatar billede tbkra Nybegynder
25. marts 2002 - 19:20 #20
NONICK = jeg skal kun bruge mikrofonen til at spille online spil...
Avatar billede tbkra Nybegynder
25. marts 2002 - 19:23 #21
okey jeg har lige prøvet at tilføje nyt hardvare men den fandt ikke noget nyt hardvare

ps. det er headset...
Avatar billede fetmule Nybegynder
25. marts 2002 - 21:48 #22
headset ??, du er sikker på hvilket stik som er mic ud ?? og lyd ind ?? på dit headset ??, så du har sat de rigtige stik i de rigtige ind/udgange på dit soundcard :-)
Avatar billede tbkra Nybegynder
25. marts 2002 - 23:54 #23
ja
Avatar billede tbkra Nybegynder
25. marts 2002 - 23:55 #24
selvfølgelig
Avatar billede simonia Nybegynder
26. marts 2002 - 10:01 #25
Hvordan kan ma afvise et svar, der er rigtigt?
Avatar billede tbkra Nybegynder
08. april 2002 - 22:03 #26
fetmule hvis du oprtter et svar så får du pointene!!!!
Avatar billede fetmule Nybegynder
09. april 2002 - 00:54 #27
bare ok !! takker
Avatar billede equal Nybegynder
11. april 2002 - 17:02 #28
Jeg havde samme problem for lidt siden!
Her var fejlene:

1. Jeg havde glemt at downloade den nyeste driver - Det gjorde jeg så.
2. Fandt ud af at stikket var smadret lidt pga dårlig kvalitet, det lavede jeg.
3. Fandt et ordentligt program der kunne indspille lyde.

Så virkede det hele som det skulle!

mvh. Equal
Avatar billede fetmule Nybegynder
21. maj 2002 - 00:29 #29
Fik du din mic til at virke ????
Avatar billede fetmule Nybegynder
13. juni 2002 - 12:27 #30
Hvad skal der ske med de 150 points ????