Avatar billede baastrup Nybegynder
23. marts 2002 - 15:03 Der er 17 kommentarer

søge på brugrens hd!

Hej

jeg ville gerne kunne søge på brugerens hardisk og vise fx fil navne osv
hvordan gør jeg det?

jeg kunne ikke rigtig finde svaret på www.ph.ney :-(
Avatar billede limemedia Nybegynder
23. marts 2002 - 15:04 #1
På brugerens ? det kan du heldigvis ikke :))
PHP kører på serveren - du kan vise filer der ligger på serveren, ikke hos brugeren.

/ LJ
Avatar billede simonhusby Nybegynder
23. marts 2002 - 15:05 #2
Er du en lille Wannabe h4cker eller w00t?
Avatar billede jakoba Nybegynder
23. marts 2002 - 15:13 #3
Det kan du heldigvis ikke.
Men hvis du finder en måde kan du sikkert få mange penge for den fra et marketingfirma. Det hedder spyware og er lisså ulovligt som virusser.

mvh JakobA
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2002 - 15:39 #4
ph.ney = php.net?
Avatar billede baastrup Nybegynder
23. marts 2002 - 16:38 #5
nej nej nej

jeg ville lave en film liste hvor man kunne vælge en mappe og så ville den selv liste indholdet i en txt fil!

det vcvar ikke sådan ment :-(
Avatar billede jakoba Nybegynder
23. marts 2002 - 16:46 #6
Tror jeg egentlig heller ikke nogen regnede med. Det er MEGET tit der gommer gode ideer der strander på de andre konsekvenser det ville have hvis det var muligt/tilladt.

mvh JakobA
Avatar billede baastrup Nybegynder
23. marts 2002 - 16:48 #7
oki

man kan jeg ikke lave sådan at bruger selv vælger med en form fx hvor der skal hentes info fra?
Avatar billede baastrup Nybegynder
23. marts 2002 - 16:50 #8
jeg ved der er noget der hedder

<input type="file">

så kunne jeg i princippet bede brugeren om at sende hver eneste fil mod serveren som så kun tager navnet på filen!
Avatar billede jakoba Nybegynder
23. marts 2002 - 16:55 #9
næe.

Den mulighed jeg kan se er at du:
1) får et certofikat der beviser hvem du er, fx fra verisigt.
2) får brugeren til at godkende dit certifikat som et han stoler på.
3) får brugeren til at downloade et lille windows program.

så kan di kikke på hvad du vil, men metoden er næppe realistisk. bare at få et certifikat koster adskillige tusind kroner. Og mht at få folk til at give dig fri adgang til deres PC? Nåja, måske hvis du hed IBM.

mvh JakobA
Avatar billede tipsen Nybegynder
23. marts 2002 - 16:59 #10
vil du have, at man skal kunne se indholdet af en mappe på websitet eller indholdet af en mappe hos sig selv?
Avatar billede jakoba Nybegynder
23. marts 2002 - 17:04 #11
Ja men så er det også brugeren der for hver eneste fil vælger at sende den til dig.

prøv at modificere værdien i et type='file' felt med javascript. Det er forbudt.
Avatar billede baastrup Nybegynder
23. marts 2002 - 17:22 #12
det skal være på brugeres pc

det er lidt vanskeligt det der med at man skal vælge alle filerne :-(
Avatar billede beldring Nybegynder
24. marts 2002 - 20:30 #13
Det kan sagtens lade sig gøre!  -Jeg får ofte en icq-spamming, hvor den viser indholdet af min pc, og siger:
"You are in trouble, someone is watching you"  (!)
Avatar billede tipsen Nybegynder
24. marts 2002 - 20:43 #14
godt drillenummer...
Avatar billede jakoba Nybegynder
24. marts 2002 - 21:10 #15
Ja den kan vise dig det, det kan man også i de fleste browsere.
Men det er væsentlig sværere at få den til at sende det tilbage til ham der laver programmet.
Avatar billede baastrup Nybegynder
09. april 2002 - 14:11 #16
jamen kan man gøre sådan at brugeren vælger alle de filer eller blot en mappe og sender det?

også laver mit script en text fil eller opretter en række i mysql.
Avatar billede genx Nybegynder
25. maj 2002 - 11:46 #17
For mig lyder det mere som om at du har brug for en Java-applet. Denne løsning bruges bl.a af flere fotoforretninger som tilbyder online print af digitale billeder.