Avatar billede jespersp Nybegynder
21. marts 2002 - 10:42 Der er 21 kommentarer og
3 løsninger

Spyware i www.dgs.dk?

Hejsa...

Kobler op med modem hjemmefra og har min Pc'er beskyttet med ZoneAlarm. Det er dog sådan, at når jeg går ind på www.dgs.dk og søger efter et eller andet, er konstant trafik på mit modem, selvom jeg ikke trykker på noget link. ZoneAlarm indikerer at der ikke er noget trafik, mens DuMeter (www.dumeter.com) viser at jeg konstant uploader ca. 3.0 kB/sec og downloader ca. 2.5 kB/sec (kan også se trafikken på modem indikatoren). Hvis jeg lukker InternetExplorer eller går over på en side som www.google.com stopper trafikken. Siderne på www.dgs.dk kan ikke vises hvis jeg sætter sikkereheden i InternetExplorer 5.5 til høj, så derfor kører jeg med mellem. -Man har jo brug for at kunne hente de oplysninger man finder på siden.

Er der nogen der kan forklare mig hvorfor www.dgs.dk har brug for at hente 3.0 kB/sec fra min PC'er mens jeg ikke laver noget?

Mvh Jesper.

Avatar billede becko Nybegynder
21. marts 2002 - 10:45 #1
Det er formodentlig, de skiftende banner reklamer, hver gang den skifter til en du ikke har i cachen, vil den sende den til dig
Avatar billede snowball Novice
21. marts 2002 - 10:45 #2
De skifter deres reklamer hvert 10. sekund, så tror du ikke bare det er det !? ;)

Snowball
Avatar billede jespersp Nybegynder
21. marts 2002 - 10:46 #3
Men den har jo ikke brug for at _Hente_ fra min PC!
Avatar billede dennisbp Nybegynder
21. marts 2002 - 10:47 #4
Dette er simpelthen pga. af bannerreklamer som TDC bruger på deres sider. På eks. Google er der ingen reklamer som skifter hele tiden. Grunden til at du både sender og henter er at modemmet altid "tjekker" de informationer som det modtager. Fejlkontrol som jeg mener det hedder.

Håber dette er svar nok.

Det har intet med spyware at gøre.
Avatar billede jespersp Nybegynder
21. marts 2002 - 10:47 #5
Siden henter mere fra min PC'er end jeg downloader fra siden!
Avatar billede becko Nybegynder
21. marts 2002 - 10:48 #6
når din pc får noeget smidt i hovedet, er den så høflig at den svarer, pakke sørrelserne kan variere
Avatar billede jespersp Nybegynder
21. marts 2002 - 10:48 #7
I hvert fald vil jeg gerne have slået det fra... Det kan ikke være rigtigt at jeg skal bruge alt min sparsomme 56k modem 'båndbredde' til at hente den slags gejl.. Hvordan slås det fra uden at siden holder op med at virke??
Avatar billede dennisbp Nybegynder
21. marts 2002 - 10:49 #8
Detter er helt normalt....Har Jubii ikke også banner reklamer som skifter af og til....prøv at gå der ind.
Avatar billede becko Nybegynder
21. marts 2002 - 10:49 #9
læs noeget=noget
Avatar billede snowball Novice
21. marts 2002 - 10:51 #10
Tror jeg ikke du kan, men så vidt jeg lige kan se, så er det kun på forsiden de reklamer er, så du kan jo bare la' være med at være på forsiden hele tiden. Du kan jo browse dig frem til de andre ting via menuen for oven !

Snowball
Avatar billede jespersp Nybegynder
21. marts 2002 - 10:59 #11
Den unødvendige trafik er der lige meget hvilken side af www.dgs.dk jeg er på! (Var inde og kigge på et kort under find nærmeste - og læsningen af kortet gik vildt langsomt pga. at jeg skulle sende 3kb/sec og modtage 2.5 kb/sec = 5.5 kb/sec trafik ialt > end min samlede 'båndbredde' =5 kb/sec - hvormeget er der så tilbage til at hente kortet ?)
Desuden kan jeg heller ikke lide at trafikken ikke bliver set af ZoneAlarm!
Avatar billede dennisbp Nybegynder
21. marts 2002 - 11:00 #12
Det er fordi det er fuldstændig legal trafik. Zonealarm vil ikke en gang blinke pga. dette. Slap du bare af.
Avatar billede jespersp Nybegynder
21. marts 2002 - 11:07 #13
Okay... men så forstår jeg ikke hvorfor der ikke bliver målt nogen nævneværdig trafik her på mit arbjede, når jeg er inde på www.dgs.dk (Bruger også DU meter her). Har fast forbindelse til internettet via en firewall/proxy server på mit arbejde. Er det denne firewall der sorterer alt den unødvendige kommunikation fra ? Jeg har sgu snart lyst til at skrive et klagebrev til teledk.. Det kan ikke være rigtigt at man skal have konstant kommunikation på 5.5 kB/sec (Har prøvet at lade den stå flere minutter - kommunikation uden stop!) bare fordi de skal have opdateret deres skod bannere.
Avatar billede dennisbp Nybegynder
21. marts 2002 - 11:09 #14
Nå ja...det er jo en gratis service...alternativet er at du ringer til 118, eller finder en anden side.....du kan se nøjagtig samme trafik på dit arbejde....det går bare lidt hurtigere.
Avatar billede kapla Nybegynder
21. marts 2002 - 11:12 #15
Du kan slå det fra med Webwasher:(http://www.webwasher.com/en/products/wwash/download_win.htm)

Tilføj http://193.88.50.70/sc-* til URL filter.
Avatar billede kapla Nybegynder
21. marts 2002 - 11:12 #16
Tilføj http://193.88.50.70/sc-* til URL filter.
Avatar billede kapla Nybegynder
21. marts 2002 - 11:13 #17
Avatar billede kapla Nybegynder
21. marts 2002 - 11:13 #18
Jeg kan ikke skrive URL'en hmm
Avatar billede kapla Nybegynder
21. marts 2002 - 11:19 #19
Avatar billede jespersp Nybegynder
21. marts 2002 - 11:20 #20
Konklusion: www.dgs.dk / www.jubii.dk sender en masse bannerreklamer til de PC'ere der surfer forbi. Har man en hurtig forbindelse vil alle reklamerne blive hentet på < 1 sek. Har man en langsom forbindelse, må man finde sig i at alt båndbredden bliver brugt i flere minutter, indtil alle bannere er hentet ned. Det største problem er, at hvis man surfer med flere vinduer åbnet betyder det, at de andre sider bliver hentet langsommere :(

Jeg prøver webwasher... og fordeler point ligeligt mellem becko snowball og dennisbp

Mvh Jesper

Case Closed...
Avatar billede jespersp Nybegynder
21. marts 2002 - 11:23 #21
DOOOOOOOOOH!!! Webwasher virker ikke til WinXP ! (HULK,SNØFT)
Avatar billede kapla Nybegynder
21. marts 2002 - 11:30 #22
HVAD!, jeg har XP og den virker fint :)
Avatar billede kapla Nybegynder
21. marts 2002 - 11:31 #23
Avatar billede hojben Novice
21. marts 2002 - 12:16 #24
Kapla0 > Gider du ik lige smide min UIN til eksperten@netwebber.dk

- jeg er ikke hjemme og har ik fået det med mig :(o)