Avatar billede agony2 Nybegynder
19. marts 2002 - 09:01 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

SQL UPDATE

jeg har følgende stump kode:

Set Con = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("/db/db.mdb")
Con.Open DSN

strSQL ="UPDATE users SET " &_
    "navn='"&request.form("frmNavn")&"', " &_
    "brugerN='"&request.form("frmBrugernavn" &"', " &_
    "passW='"&request.form("frmAdgangskode")&"' " &_
    "WHERE id =" & session("id") & ""

con.execute strSQL

men jeg får denne fejl:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Operation must use an updateable query.

/settings_updateuser.asp, line 15

Er det noget med mit connection object eller hvad ??
Avatar billede keysersoze Guru
19. marts 2002 - 09:03 #1
enten er databasen eller (højst sandsynligt) den mappe databasen ligger i skrivebeskyttet
Avatar billede fet321 Nybegynder
19. marts 2002 - 09:08 #2
Du skal ændre permissions på den mappe som db ligger i. Access laver jo en *.ldb fil i det dir hvor db'en ligger.
Du skal tildele rettigheder til IUSR_compnavn
Avatar billede agony2 Nybegynder
19. marts 2002 - 09:11 #3
ja det var den sku :-| men jeg får samme fejl endnu.
Avatar billede fedefifi Nybegynder
19. marts 2002 - 09:47 #4
Jeg har haft samme problem det er de rettigheder du har fået tildelt fra din udbyder. Kontakt den udbyder hvor du har din hosting, og bed dem om at oprette en mappe hvor du har alle rettigheder, eller du kan bare bede om at få tildelt rettigheder til den aktuelle db.
Avatar billede fedefifi Nybegynder
19. marts 2002 - 09:49 #5
Du skal nok ligge db'en på serveres rod, c:\inetpub\wwwroot\xxxxx og fange den med FTP. Så kan ingen downloade db'en. Men alle kan hente/skrive til/fra den.
Avatar billede fedefifi Nybegynder
19. marts 2002 - 09:59 #6
Jeg har haft samme problem det er de rettigheder du har fået tildelt fra din udbyder. Kontakt den udbyder hvor du har din hosting, og bed dem om at oprette en mappe hvor du har alle rettigheder, eller du kan bare bede om at få tildelt rettigheder til den aktuelle db.
Avatar billede fedefifi Nybegynder
19. marts 2002 - 09:59 #7
Du skal nok ligge db'en på serveres rod, c:\inetpub\wwwroot\xxxxx og fange den med FTP. Så kan ingen downloade db'en. Men alle kan hente/skrive til/fra den.
Avatar billede agony2 Nybegynder
19. marts 2002 - 10:12 #8
fedefifi << fejlen lå hos min udbyder.