Avatar billede jens87 Nybegynder
18. marts 2002 - 10:31 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Vise billede fra http-url...

Hej eksperter :)

Jeg er ved at lave et program, og tænkte på om man kan få VB (det er 6.0 jeg kører) til at vise et billede, hvis man fx har en internetsti (http://www.google.com/images/hp1.gif) til det, og ikke har gemt billedet på harddisken?

Ydermere kunne jeg godt tænke mig at vide, om det kan lade sig gøre at få VB til at hente et billede fra en internetsti (som ovenfor: http://www.google.com/images/hp1.gif) og lægge den ned på harddisken i en mappe og med et navn som brugeren selv kan bestemme?

På forhånd tak, Jens87
Avatar billede krukken Juniormester
18. marts 2002 - 10:33 #1
Kan du ikke bare hente billedet fra nettet, også sætte det ind?!
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
18. marts 2002 - 10:35 #2
eller lave en indbygget web-browser?
Avatar billede jens87 Nybegynder
18. marts 2002 - 10:46 #3
okay..bare glem første del...

er det ikke muligt at give VB et link til et billede, og så spørger den brugeren om hvor det skal gemmes, og hvilket navn det skal have? eller ville det være smartere at få VB til at gemme billedet i en database?

/Jens87
Avatar billede sjh Nybegynder
18. marts 2002 - 13:16 #4
gemmer ikke billedet på harddisken.

'------------------------------------ Form1 ------------------------------------
Private Type TGUID
    Data1 As Long
    Data2 As Integer
    Data3 As Integer
    Data4(0 To 7) As Byte
End Type

Private Declare Function OleLoadPicturePath Lib "oleaut32.dll" (ByVal szURLorPath As Long, ByVal punkCaller As Long, ByVal dwReserved As Long, ByVal clrReserved As OLE_COLOR, ByRef riid As TGUID, ByRef ppvRet As IPicture) As Long

Public Function LoadPicture(ByVal strFileName As String) As Picture
Dim IID  As TGUID
    With IID
        .Data1 = &H7BF80980
        .Data2 = &HBF32
        .Data3 = &H101A
        .Data4(0) = &H8B
        .Data4(1) = &HBB
        .Data4(2) = &H0
        .Data4(3) = &HAA
        .Data4(4) = &H0
        .Data4(5) = &H30
        .Data4(6) = &HC
        .Data4(7) = &HAB
    End With
On Error GoTo ERR_LINE
    OleLoadPicturePath StrPtr(strFileName), 0&, 0&, 0&, IID, LoadPicture
    Exit Function
ERR_LINE:
    Set LoadPicture = VB.LoadPicture(strFileName)
End Function

Private Sub Form_Load()
  Set Me.Picture = LoadPicture("http://www.google.com/images/hp1.gif")
End Sub
'------------------------------------ Form1 ------------------------------------
Avatar billede jens87 Nybegynder
19. april 2002 - 18:09 #5
hmmm jeg har lige set dit svar og prøver det på mandag da mit projekt ligger på skolens computere....tak :>
Avatar billede jens87 Nybegynder
29. august 2002 - 13:20 #6
jeg er ked af det, jeg kunne ikke få dit svar til at virke sjh - og så kan jeg ikke tildele dig fuld point, men noget skal du ha for hjælpen.

tak.