Avatar billede webot Nybegynder
17. marts 2002 - 19:38 Der er 1 kommentar

Værdier

Hej

Jeg har denne kode (kurv til en webshop)...
Jeg skal have værdierne sendt vidre til en php mail form.

Mit problem er at hvis der er mere end 1 produkt i kurven så ved jeg ikke hvordan jeg får de andre værdier...

Jeg har haft det tik at virke med et formmail script i perl... der viste den sådan her:

Artikel: En varer1., En varer2., En varer3.

Men hvordan får jeg de værdier??? frem på min mail form i php...?

Jeg har det til at virke med en varer med dette:
$Artikel,$Antal,$Pris/stk

HJÆLP!

<SCRIPT language=JavaScript>

    // alterError - fixes a rounding bug in Netscape 2
    function alterError(value) {
        if (value<=0.99) {
            newPounds = '0';
        } else {
            newPounds = parseInt(value);
        }
        newPence = parseInt((value+.0008 - newPounds)* 100);
        if (eval(newPence) <= 9) newPence='0'+newPence;
        newString = newPounds + '.' + newPence;
        return (newString);
    }

    // showItems () - creates a table of items in the basket and
    // creates the start of a form which sets information for
    // basket items.
    function showItems() {
        index = document.cookie.indexOf("TheBasket");
        countbegin = (document.cookie.indexOf("=", index) + 1);
            countend = document.cookie.indexOf(";", index);
            if (countend == -1) {
                    countend = document.cookie.length;
            }
        fulllist = document.cookie.substring(countbegin, countend);
        totprice = 0;
                document.writeln('<FORM NAME="BUY"  action="mail.php" METHOD=POST>');
        document.writeln('<input type="hidden" name="recipient" value="EMAIL@EMAIL:DK">');

        document.writeln('<input type="hidden" name="subject" value="online bestilling">');
        document.writeln('<input type="hidden" name="redirect" value="DOMÆNE:DK">');

        document.writeln('<TABLE width="460" BORDER=0 CELLPADDING=1 CELLSPACING=1 background="filer/bagg2.gif">');

        document.writeln('<TR><TD width="240"><b><font size="2" FACE="Verdana" COLOR="#ffffff"">Artikel</font></b></TD><TD width="70"><b><font size="2" FACE="Verdana" COLOR="#ffffff"">&nbsp;Antal</font></b></TD><TD width="70"><b><font size="2" FACE="Verdana" COLOR="#ffffff"">&nbsp;&nbsp;kr/stk</font></b></TD><td width="70" align="right"><b><font size="2" FACE="Verdana" COLOR="#ffffff"">kr total</font></b></td></TR>');
        itemlist = 0;
        for (var i = 0; i <= fulllist.length; i++) {
            if (fulllist.substring(i,i+1) == '[') {
                thisitem = 1;
                itemstart = i+1;
            } else if (fulllist.substring(i,i+1) == ']') {
                itemend = i;
                thequantity = fulllist.substring(itemstart, itemend);
                itemtotal = 0;
                itemtotal = (eval(theprice*thequantity));
                temptotal = itemtotal * 100;
                totprice = totprice + itemtotal;
                itemlist=itemlist+1;
                document.write('<tr><td><FONT SIZE="2" FACE="verdana">'+theitem+'</td>');
                document.writeln('<td align=left><FONT SIZE="2" FACE="verdana">&nbsp;&nbsp;'+thequantity+'</td><td align=left><FONT SIZE="2" FACE="verdana">'+theprice+'</td><td align=right><FONT SIZE="2" FACE="verdana">&nbsp;&nbsp;&nbsp;'+alterError(itemtotal)+'</td></tr>');
                document.writeln('<INPUT TYPE="hidden" NAME="Artikel" NAME="Artikel '+itemlist+'" VALUE="'+theitem+'" SIZE="40">');
                document.writeln('<INPUT TYPE="hidden" NAME="Antal" NAME="Antal  '+itemlist+'" VALUE="'+thequantity+'" SIZE="40">');
                document.writeln('<INPUT TYPE="hidden" NAME="Pris/stk" NAME="Pris/stk '+itemlist+'" VALUE="'+theprice+'" SIZE="40">');
                document.writeln('<INPUT TYPE="hidden" NAME="Total" NAME="Total'+itemlist+'" VALUE="'+alterError(itemtotal)+'" SIZE="40">');
            } else if (fulllist.substring(i,i+1) == '|') {
                if (thisitem==1) theitem = fulllist.substring(itemstart, i);
                if (thisitem==2) theprice = fulllist.substring(itemstart, i);
                thisitem++;
                itemstart=i+1;
            }

        document.writeln('<tr><td background="filer/bagg3.gif" colspan=3><b><FONT SIZE="2" FACE="verdana" COLOR="Black">Kr. total excl. fragt*.</FONT></b></td><td align=right  background="filer/bagg3.gif"><FONT SIZE="2" FACE="verdana" COLOR="Black"><b>'+alterError(totprice)+'</b></td></tr>');
        document.writeln('<INPUT TYPE="hidden" NAME="Varer Total" VALUE="'+alterError(totprice)+'" SIZE="40">');
        document.writeln('</TABLE>');

    }

</SCRIPT>

<p align="left"><script LANGUAGE="JavaScript">
    showItems();
</script> </p>
Avatar billede w13 Novice
30. september 2008 - 17:08 #1
Lukketid? :)