Avatar billede slumbie Nybegynder
16. marts 2002 - 11:58 Der er 2 kommentarer

Richtext editor

Hej,

Jeg har fundet denne editor http://webfx.eae.net/dhtml/richedit/editor.html til at redigere mit webinhold, men jeg kan ikke helt få det til at virke som jeg godt ville.

Det er meningen at jeg på side1 har et udtræk fra min database i et formfelt som her <textarea type="text" name="textfield" cols=40 rows="20" style="background: transparent;"><%=rs("textfield")%></textarea>

Og jeg ville så godt kunne lave et link over til editoren som tilsvarende åbner mit indhold af textfield.. Når jeg så laver en SAVE, skal den sende det redigeret indhold tilbage til side1's formfelt.

Nogen som forstod det?
Avatar billede slumbie Nybegynder
16. marts 2002 - 12:00 #1
Editoren gemmer med denne:
function save() {    var edit = document.all.edit;    alert(
        (edit.supportsXHTML ? "IE5+ - Using XHTML\n\n" : "IE4.x - Using HTML for body element\n\n") +
        "Send this to a hidden form and submit:\n\n" +
        (edit.getHTML())
    );    edit.focus();
}

Spm er så hvordan jeg får det indhold smid ind i formfeltet på side1
Avatar billede olebole Juniormester
16. marts 2002 - 18:43 #2
<ole>
Nej, den gemmer netop ikke med den funktion - men den alert, der pop'er op, når du trykker 'Save', fortæller dig, hvordan du skal gemme teksten  ;o)
/mvh
</bole>