Avatar billede anden21 Nybegynder
14. marts 2002 - 20:52 Der er 9 kommentarer

bandwidth manager

Jeg har min ADSL forbindelse tilsluttet en hub, og så delt til 3 computere.
Jeg har hørt at man kan dele båndbredden således at selv om jeg surfer på den ene maskine så kan en anden maskine godt spille online spil
For når vi gør det nu så lagger det ret meget for ham der spiller online.
Avatar billede praetorian Nybegynder
14. marts 2002 - 21:01 #1
Holder mig lige til her *S*
Avatar billede xenophobia Nybegynder
14. marts 2002 - 21:04 #2
praetorian >> lige et hint: I stedet for "Jeg lytter lige med" og sådan nogle ubrugelige kommentarer, så nøjes med at tryk "udfør" - mens "E-Mail" er afkrydset - så modtager du e-mails når folk lægger indlæg. Vi er ligeglade om du lytter med ;-)
Avatar billede grinderslev Praktikant
15. marts 2002 - 00:06 #3
Skift hubben ud med en switch... det vil muligvis afhjælpe problemet...
Avatar billede anden21 Nybegynder
15. marts 2002 - 09:37 #4
ja jeg er også lige glad om "du lige lytter med"!
øhh, jeg havde forestillet mig en form for software.
Jeg ved at Sun har lavet et program til store virksomheder der gør det, men jeg her har jo kun brug for et program til 3 computere. -og ikke 250+.
Avatar billede praetorian Nybegynder
15. marts 2002 - 10:09 #5
Nogle routere fås med Bandwidth controller. Dvs at du kan bestemme at den første computer fx kun skal køre med en 128/128 linie, hvis man nu har en 2048/512 linie.
Avatar billede characterx Nybegynder
21. marts 2002 - 20:56 #6
anden21 og praetorian: Det med at surfe og spille på den samme forbindelse er MEGET avanceret at sætte op, da surferen's data pakker er en del størrer end for f.eks en CS spiller, og derved får surferen mest båndbrede til rådighed.

Det kan løses med at priotere alle pakker gemmen en gateway (f.eks en Linux/Unix PC der kører noget Software dertil). Jeg vil skyde på at i ikke lige har en ekstra computer i kan undvære til dette, og da jeg heller ikke ved hvordan man sætte en op, vil jeg ikke skrive mere, da jeg har en del lektier for :) -- Håber det var svar på dit/jeres problem.

- TNN
Avatar billede praetorian Nybegynder
21. marts 2002 - 21:00 #7
VEd at man kan få nogle routere der er istand til at gøre det uden brug af en ekstra computer.
Avatar billede jsvinther Nybegynder
16. januar 2003 - 13:00 #8
Det er ikke så svært hvis du har den rigtige router.
En standard adsl router fra cybercity eller tdc har ikke de funktioner der kræves.
Jeg mener at man skal helt op i cisco's nye 1400 Modeller for at finde routere med funktionen, CAR (Commited Acces Rate)
Hvis du har sådan en model, er det meget let at regrænse båndbredden.

En anden mulighed ville være at sætte en server op, der kan lave Qos(quality of service) Dermed kan du prioritere din traffik, sådan at din spiltraffik får højst prioritet.
Avatar billede krydset Nybegynder
04. oktober 2003 - 00:49 #9
dit problem er løst med sygate office der kan findes en demo på www.sygate.com