14. marts 2002 - 20:44
Der er
75 kommentarer
MATEMATIK -hjælp min søn.
Hej! Jeg har aldrig været god til matematik og min søn skal have lavet nogle stykker i skolen, så nu er det jer der hænger på dem: omskriv til porcent: 1. 3. 5 dele 2. oo,5 andet: 12,5% af 240kg= 1½% af 1200kr= 12*(-3)(Efter parentensen skal det være 2 i anden) 522000 m (efter talet skal der være 2 i anden)
Annonceindlæg fra Kingston Technology
14. marts 2002 - 20:45
#1
okay, det er altså ikke til at forstå!
14. marts 2002 - 20:47
#2
LOL 10 point... :)
14. marts 2002 - 20:48
#3
1 60% 2 5% 3 30 kg 4 18 kr 5. 108 (ikke minus) ga -3*-3 = 9 6 ?? omregnes til hvad??
14. marts 2002 - 20:48
#4
12,5 af 240 = 30 kg Det er det eneste jeg fatter noget af
14. marts 2002 - 20:48
#5
Jeg vil godt hjælpe dig hvis du gider at skrive det så det er til at forstå!
14. marts 2002 - 20:48
#6
og 1½ f 1200 = 18,- kan jeg også fatte
14. marts 2002 - 20:49
#7
12,5% af 240kg= 30 (240 * 12.5%) 1½% af 1200kr= 18 (1200 * 1.5%) det andet fatter jeg ikke en dyt af
14. marts 2002 - 20:49
#8
De to første forstår jeg ikke. 12,5 * 240kg / 100 = 30 Kg 1,5 * 1200 / 100 = 18 kr 12 * (-3)² = 12 * 9 = 108 522000² = 272484000000
14. marts 2002 - 20:49
#9
den sidste skulle være 272484000000 meter, hvis det er 522000 i anden
14. marts 2002 - 20:50
#10
12,5% af 240kg= 30 kg 1½% af 1200kr= 18 kr Resten er jeg ikke sikker på hvad du mener med... Prøv at skrive det igen, men på en anden måde... f.eks. er dette "to i anden": 2^2 /J
14. marts 2002 - 20:50
#11
1. 60% 2. forstår ikke helt tallet... 30 18 -144 2088000 ...tror det er noget i den stil....hvis jeg forstår rigtigt!!
14. marts 2002 - 20:50
#12
nr 6 omregnes til km (i anden
14. marts 2002 - 20:51
#13
1. 3/5 = 60% 2. 00,5 = 50 % andet: 12,5% af 240kg = 0,125*240kg = 30kg 12*(-3)^2 = 12*9 = 108 522000^2 m = 272484000000 m = 272484000 km
14. marts 2002 - 20:51
#14
...tjek hellere lige oskar
14. marts 2002 - 20:52
#15
1 3 5te dele = 3/5 = 0,60 = 60% 2. 0,05 (går jeg ud fra der skal stå = 5% (5 100 dele 0 procent betyder jo pro cent eltså pr hundred) 3. -3 i "anden" betyder tallet ganget med sig selv altså -3*-3 negatig gange negativ = plus (hvis du skylder 2oo -1 gang har du jo 200 tilgode) -3*-3 = 9 gange 12 = 108
14. marts 2002 - 20:53
#16
522000² = 272484000000 Det kan man ikke man kan ikke omregne kvardratmeter til meter!!! Det gir ikke nogen mening 522000 kvardratmeter er 522000 kvardratmeter!!
14. marts 2002 - 20:54
#17
Hvis jeg læser dine stykker ret er det 1. 60% (en 5 del er 20%, 3 derfor 60) 2. 50% andet: 12,5% af 240 kg = 30 kg hvis 11/2 er en brøk og ikke 11,2 er 11/2 % af 1200 kr. = 6600 kr. hvis du med 2 i anden blot mener i anden 12* (-3) i anden = 12* 9 =108 hvad der skal regnes i den sidste er ikke klart.
14. marts 2002 - 20:55
#18
så er der også: 45 dm3 = cm3
14. marts 2002 - 20:57
#19
272.484.000.000 m² = 272.484 km² idet der går 1.000.000 m² på en km²
14. marts 2002 - 20:57
#20
45 Kubikdecimeter er 45 "kuber" eller klodser af 10*10*10 centimeter - en decimeter er 10 centimeter.. en kuber er altså 10*10*10= 1000 cm3 altså er svaret 45000 cm3
14. marts 2002 - 20:58
#21
Der går 1000 cm3 på 1 dm3 så svaret er 45.000 cm3
14. marts 2002 - 20:59
#22
og lige en til: beregn værdien af ab(2)+(2)a(2)b når a=2 og b=-4 :::: (2) = 2 i anden
14. marts 2002 - 20:59
#23
522 kvm = 0,522 kvkm
14. marts 2002 - 20:59
#24
hvis de 522000 m^2 skal regnes om til km^2 er det 0,522 km^2
14. marts 2002 - 21:01
#25
-40 2 i anden?
14. marts 2002 - 21:01
#26
...(2)a(2)b gir ikke mening du må ha lavet en fejl
14. marts 2002 - 21:01
#27
NB! er de 11/2 en brøk eller 11,2? hvis det første er det mit resultat du skal bruge er det 11,2 er det alle de andre.
14. marts 2002 - 21:02
#28
Dvs. (2) = 4 ? Så bliver det -160
14. marts 2002 - 21:02
#29
0,522 er resultatet på hvad?
14. marts 2002 - 21:03
#30
(2*-4*-4)+(2*2*-4) = 32+(-16)=16 men har ikke regnet med den i anden du har efter plus??
14. marts 2002 - 21:03
#31
522000 kvm = 0,522 kvkm
14. marts 2002 - 21:03
#32
beregn værdien af ab(2)+(2)a(2)b (dem med parenteser er "i anden" når a=2 og b=-4
14. marts 2002 - 21:04
#33
Så er det - 160
14. marts 2002 - 21:05
#34
en kvadratkilometer er 1000*1000 meter = 1.000.000 kvadratmeter så..522000 m(2) = 0,522 km(2)
14. marts 2002 - 21:05
#35
>> Oasen 522 m² = 0,000522 km² >> Petersen og andre ² laves ved at holde Alt-tasten nede og skrive 253 på taltastaturet i højreside. Burde de mange tillægsspørgsmål ikke have været stillet i et nyt spørgsmål???
14. marts 2002 - 21:06
#36
og nogle hurtige ligninger: 1. 9x-3=4x+2 2. 3(x+2)=9
14. marts 2002 - 21:06
#37
skriv i anden som ^2 så er det måske lettere at forklare, man kan starte med i anden efterfulgt af et tal i anden ab^2+^2a^2b giver altså ikke mening.
14. marts 2002 - 21:07
#38
oskar & johnschmidth---> Se mit indlæg 21:03:58
14. marts 2002 - 21:07
#39
hvis det er ab(2)+a(2)b(2) = (+2*-4*-4)+(+2*+2)*(-4 *-4) = +32+64=96
14. marts 2002 - 21:08
#40
1) -1 2) 1
14. marts 2002 - 21:08
#41
og dem her: 1. 0,5 km² = m² 2. 2,5m(i 3) = dm(i 3) 3. 850ml = l
14. marts 2002 - 21:09
#42
9x-3=4x+2 = 9x-4x=2+3 = 5x=5 -------x=1 3(x+2)=9 = 3x+(3*2)=9 = 3x+6=9 = 3x = 3 -----x=1
14. marts 2002 - 21:10
#43
Gider ikke mere - det er alt for forvirrende her!
14. marts 2002 - 21:10
#44
oasen --> har kigget og det er forkert. Men det hele ville nu være nemmere hvis den gode hr. Petersen havde været mere præcis med sine spørgsmål.
14. marts 2002 - 21:10
#45
9x-3=4x+2 <=> 9x=4x+5 <=> 5x=5 <=> x=1 2(x+2)=9 <=> x+2=4½ <=> x=2½
14. marts 2002 - 21:11
#46
0,5 km2 = 500.000 m2 2,5 m3 = 25000 dm (10*10*10 dm pr m3) 850 ml = 0,850 l (ml = milliliter = mille er latin for 1000)
14. marts 2002 - 21:11
#47
Ja, det er det sikkert. Jeg kan ikke overskue det her *gg*
14. marts 2002 - 21:11
#48
henrik4223 du kan få et 5tal for at misforstå opgaven *LOL*
14. marts 2002 - 21:11
#49
Luk spørgsmålet.
14. marts 2002 - 21:12
#50
første ligning 9x-3=4x+2 -->9x-4x=2+3-->5x=5-->x=1 anden 3(x+2)=9-->3x+6=9-->3x=9-6-->x=1 Ja de ekstra spørgsmål må være flere point værd.
14. marts 2002 - 21:12
#51
Oasen's løsning med -1 og 1 er forkert det er +1 i begge
14. marts 2002 - 21:12
#52
ups..der skulle stå 3 istedet for 2..,men nu har johnsmidt jo allerede svaret rigtigt...;-)
14. marts 2002 - 21:12
#53
hvad så med denne: 5 (i 3) ' 2(i 3)
14. marts 2002 - 21:12
#54
Ja tak... det hører heller ikke til her!
14. marts 2002 - 21:13
#55
når jeg får flere point skal jeg nok skæne dem til nogle af jer!
14. marts 2002 - 21:14
#56
johnschmidt---> Du har helt ret. Du kan andet end at skyde ;)
14. marts 2002 - 21:16
#57
5 (i 3) ' 2(i 3) hvis ' er * så er det (5*5*5)*(2*2*2) = 125*8=1000
14. marts 2002 - 21:17
#58
har du ikke nogle flere det er sjovt! *lol* (nørd)
14. marts 2002 - 21:19
#59
tak men der er stadig et par huller: reducèr: 9x-(4+3x)= og så en der er lidt svær at forklare: øverst står der med små bogstaver 8a(i 3) så kommer der en linie og så står der 2a
14. marts 2002 - 21:23
#60
9x-(4+3x)= 9x-4-3x = 9x-3x-4 = 6x-4 = x = 1,5 8a(3) / 2a = andengradsligning??? hvor gammel er din søn det er hvis nok 9 eller 10 klasses pensum (og det er de første ikke)
14. marts 2002 - 21:27
#61
og her omskriv til decimailtal: den første: 1 - 5 den anden: 3 - 4 den tredie: 41 - 8
14. marts 2002 - 21:28
#62
den sidste blev lidt kikset: 4 1 - 8
14. marts 2002 - 21:30
#63
ok hvad er så 2+3*4???
14. marts 2002 - 21:31
#64
??
14. marts 2002 - 21:31
#65
og her omskriv til decimailtal: den første: 1 - 5 = 0,2 den anden: 3 - 4 = 0,75 4 1 - 8 = evt 0,5 (hvis det er 4*1 over 8
14. marts 2002 - 21:31
#66
seriøst hvad er 2+3*4??
14. marts 2002 - 21:33
#67
20
14. marts 2002 - 21:35
#68
denne her: (-3)*(-4)-5 =
14. marts 2002 - 21:36
#69
*LOL* Dumpet!!! det er netop ikke 20 da man i matematik skal gange før plus/minus dvs det er 2+3*4 = 2+12 = 14 og ikke 5*4 = 20!! hvad klassetrin er din søn (eller dig lol) på??
14. marts 2002 - 21:37
#70
min søn går i 6.klasse.
14. marts 2002 - 21:40
#71
(-3)*(-4)-5 = (-3*-4)-5 =12-5=7
14. marts 2002 - 21:40
#72
denne her: (-3)*(-4)-5 =
14. marts 2002 - 21:42
#73
ej undskyld!
14. marts 2002 - 22:31
#74
2+3*4 er 14 ikke 20 - man skal gange før man lægger sammen.
19. marts 2002 - 01:11
#75
Luk så det spørgsmål! Nu HAR du fået al den hjælp du skulle bruge til dit metafysik *gg*
Computerworld tilbyder specialiserede kurser i database-management