Avatar billede edbrian Nybegynder
14. marts 2002 - 14:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

xml attributes og cdata selections

jeg har en xml fil som nedenstående:

<main>
<person husnur="29" vejnavn="bülowsvej" navn="j&k hansen"/>
</main>

men hvordan får jeg vist navnet i "navn" - problemet er &-tegnet, men kan jeg ikke på en eller anden måde bruge en cdata selection
Avatar billede kedde65 Praktikant
14. marts 2002 - 14:44 #1
Brug HTML kommandoen &amp; til at repræsentere & tegnet.

Kedde
Avatar billede edbrian Nybegynder
14. marts 2002 - 14:46 #2
det kan jeg ikke da jeg ikke kan styre indholdet af værdierne, kun attributnavne og tags....
Avatar billede kedde65 Praktikant
14. marts 2002 - 14:50 #3
Jo men du kan jo lave noget logig, således at du når du generer din XML så siger du hvis værdien indeholder & så skriv &amp; istedet. Hvordan får du genereret din XML?

Kedde
Avatar billede edbrian Nybegynder
14. marts 2002 - 14:53 #4
min xml-fil er et udtræk fra mainframe - ellers ville logikken passe..., men det er RET svært at skrive sig ud af i COBOL / JCL.
problemet er helt præcis at jeg laver en liste med nogle gadestykker, og ved sideskift skal jeg have vejnavnet fra forrige side med...
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2002 - 07:48 #5
Der er altså ikke så meget at gøre. Entity'en "&amp;" er lige nøjagtigt hvad du burde bruge her. Hvis du vil bruge en CDATA section, er du nødt til at lave et element (tag) istedet, altså:

<navn><![CDATA[j&k hansen]]></navn>

XML 1.0 er en temmelig veldefineret standard (som sikkert ikke bliver revideret) med meget få regler - een af dem er altså at &- og <-tegnene er *ulovlige* i attributte-værdier, og altid skal repræsenteres vha. de pre-definerede entities.

Dit reele problem er jo desværre at din mainframe/backend ikke er XML-klar endnu...

/CS
Avatar billede edbrian Nybegynder
15. marts 2002 - 08:19 #6
hvordan kan jeg så genbruge overskiften fra en tabel ved sideskift, det er det, der er meningen, og der kan være flere tabeller på en side...