Avatar billede sjh Nybegynder
13. marts 2002 - 22:05 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hvor er serveren

Hej.

Hvor kan jeg finde infomation om en url-adresse (hvor den ligger i verden)

om den ligger i danmark o.s.v.

Avatar billede sjh Nybegynder
13. marts 2002 - 22:08 #1
set Form BorderStyle til 1
Avatar billede sjh Nybegynder
13. marts 2002 - 22:10 #2
det skulle være her. :-)
Avatar billede addy Nybegynder
13. marts 2002 - 22:11 #3
søger på www.nerwork-tools.com med ip under Express Lookup og kikker på endelsen på Host name: hvis det er .dk er det i danmark o.s.v ikke super men ok, ik
Avatar billede sjh Nybegynder
13. marts 2002 - 22:17 #5
Ja, men adressen kan vel godt være dk og ligge i u.s.a
Avatar billede sjh Nybegynder
13. marts 2002 - 22:22 #6
og så ver det ikke et Domain jeg skulle bruge (infomation hvor er serveren)
Avatar billede sblar Nybegynder
13. marts 2002 - 22:24 #7
Ikke mig bekendt. endelsen ".dk " bruges vel netop til at dirigere til Danmark. Dermed står serveren vel i dk.
Avatar billede sjh Nybegynder
13. marts 2002 - 22:25 #8
ja, men kan man ikke få mere infomation om serveren?
Avatar billede addy Nybegynder
13. marts 2002 - 22:28 #9
Jeg har et .com hvor serveren stå hjemme hos mig i danmark. Det er ikke helt det samme men det som sagt ikke helt sikkert. Det er også det der er problemet ved at finde hackere på nettet. Det eneste at gøre er at finde hvem han udbyder er og ringe til dem for at slukke hans forbindelse vis nu det var en hacker.
Avatar billede sjh Nybegynder
13. marts 2002 - 22:32 #10
:-) nu skulle jeg ikke finde hackere, jeg er ved at lave et program som kan fortelle hvor man er i verden. :-)
Avatar billede sjh Nybegynder
13. marts 2002 - 22:35 #11
hvordan for man infomation som her:

(Denne person står bag IP adressen)
http://www.eksperten.dk/spm/180434
Avatar billede sblar Nybegynder
13. marts 2002 - 22:43 #12
Ved f.eks. at sende denne url får du at vide hvem der står bag dsb.dk.
Hvordan du får resultatet tilbage til dit program skal jeg ikke gøre mig klog på.
http://www.dk-hostmaster.dk/script/whois.php?domhdl=dsb.dk&lang=da
Avatar billede sjh Nybegynder
13. marts 2002 - 22:48 #13
Fedest takker. :-)
Avatar billede sblar Nybegynder
13. marts 2002 - 22:50 #14
Selv tak.
Avatar billede sjh Nybegynder
13. marts 2002 - 22:52 #15
hvad hvis det var en ip-adresse?
Avatar billede sjh Nybegynder
13. marts 2002 - 22:55 #16
har fundet ud af det.