Avatar billede firouzan Nybegynder
13. marts 2002 - 20:30 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Indkøbskurv med ASP

Jeg er igang med at lave, et indkøbskurv, men desvære kan ikke komme vidre, der er såden at jeg bruger Access databasen, for at hente data, som Der fremgår af koden. Jeg visser min poster og laver et link, man skal så kunne tilføje den valgte produkt til indkøbskurven. -kan nogen hjælpe.???

tak.

<%@ LANGUAGE="VBSCRIPT" %>
<html>
<head>
<!--#include virtual="includes/TopMenuScript.ssi" -->
<!--#include virtual="intertechclass.asp" -->
<title>Budkort siden ASP</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<BODY BGCOLOR="#666666" onload="init()">
<br>
<!--#include virtual="includes/index_tabel_start.ssi" -->

<%
  Dim rsItems
  Set rsItems = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
  rsItems.Open "BundkortF", objConnect, adOpenForwardOnly, adCmdTable
  If Not rsItems.EOF Then                    ' current user has items for sale
    Response.Write _
      "<CENTER>" &_
      "<TABLE width= ""100%"" BORDER=""0"" CELLSPACING=""1"" CELLPADDING=""1"">" & _
      "<TR>" & _
      "  <TH bgcolor=""#FFFF00"" >Produkt</TH>" & _
      "  <TH bgcolor=""#FFFF00"">Beskrivelse</TH>" & _
      "  <TH bgcolor=""#FFFF00"">Lager Status</TH>" & _
      "  <TH bgcolor=""#FFFF00"">Pris</TH>" & _
      "</TR>"
    Do While Not rsItems.EOF
      Response.Write _
        "<TR ALIGN=CENTER>" & _
        "  <TD bgcolor=""#CCCCCC""><A HREF=""bag.asp?id=" & rsItems("Produktnavn") & """>" & _
                  rsItems("Produktnavn") & "</A></TD>" & _
        "  <TD bgcolor=""#CCCCCC"">" & rsItems("Produktbeskrivelse") & "</TD>" & _
        "  <TD bgcolor=""#CCCCCC"">" & rsItems("Lagerstatus") & "</TD>" & _
        "  <TD bgcolor=""#CCCCCC"">" & rsItems("PrisPrEnhed") & "</TD>" & _

        "</TR>" &_
        "</CENTER>"
      rsItems.MoveNext
    Loop
    Response.Write "</TABLE>"
  Else                                          ' Ingen Data i databassen
    Response.Write "<CENTER><H2>Der findes ingen kategorier</H2></CENTER>"
  End If
  rsItems.close
%>

<!--#include virtual="includes/index_tabel_end.ssi" -->
</body>
</html>
Avatar billede arriva Nybegynder
13. marts 2002 - 20:42 #1
Lav det så den sætter den ind i sessions, enten en session for varenavne og skild dem ad med f.eks. , eller - eller noget... så kan du bruge Split til at lave et array af dem senere og hente dem ud på den måde, så har du en anden session hvor den skriver antal ind i på samme måde, ellers skal du lave en session for hver vare, og en antals session for hver vare... eller en session med varenavn og vareantal og bruger split så du for et array med varenavn og antal for hver enkelt vare...
Avatar billede firouzan Nybegynder
13. marts 2002 - 20:46 #2
ok, jeg er ikke med.
Avatar billede arriva Nybegynder
13. marts 2002 - 20:55 #3
Hehe :)
Hvor meget er du inde i ASP? det er ikke helt begynder at lave et shoppingsystem...
ellers se: http://www.eksperten.dk/spm/76436
Avatar billede firouzan Nybegynder
13. marts 2002 - 21:10 #4
ikke nok, men skal få det til at fungere da det er et skole projekt, det lægger på www.firouzan.dk
men der skal laves, så på et eller andet måde skal jeg laver den.
Avatar billede arriva Nybegynder
13. marts 2002 - 21:22 #5
tror du skal læse noget mere om sessions først så...
prøv at læse kapitlet om session i www.html.dk 's ASP tutorial... og læs forresten også det om arrays... så burde du være bedre kørende :)
Avatar billede coltau Juniormester
14. marts 2002 - 00:03 #6
Som arriva siger skal man kende lidt til sagen - men siden det er et skole projekt så kræves der jo ikke et færdigt system - men blot et system der viser at man har forstået og arbejdet med opgaven.

Jeg kan på baggrund af det hjælpe dig lidt på vej - måske ikke med den bedste løsning men en løsning der kan arbejdes videre med.

Din aspkode skal kalde sig selv med linket bag.asp. (koden skal hedde bag.asp) Det vil sige at varene puttes i kurven i samme kode. Det gøres efter denne linie:

  Set rsItems = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")

med disse linier:

  ' Put i kurv
  strProduktnavn = Request.QueryString("ID")
  if not IsEmpty(strProduktnavn) then
    if IsEmpty(Session(strProduktnavn)) then
      Session("Antal-" & strProduktnavn) = 1
    else
      Session("Antal-" & strProduktnavn) = Session("Antal-" & strProduktnavn) + 1
    end if

Her efter kan antallet i kurven vises i varelisten:

    Response.Write _
      "<CENTER>" &_
      "<TABLE width= ""100%"" BORDER=""0"" CELLSPACING=""1"" CELLPADDING=""1"">" & _
      "<TR>" & _
      "  <TH bgcolor=""#FFFF00"" >Produkt</TH>" & _
      "  <TH bgcolor=""#FFFF00"">Beskrivelse</TH>" & _
      "  <TH bgcolor=""#FFFF00"">Lager Status</TH>" & _
      "  <TH bgcolor=""#FFFF00"">Pris</TH>" & _
      "  <TH bgcolor=""#FFFF00"">Kurv</TH>" & _
      "</TR>"
    Do While Not rsItems.EOF
      strKurv = Session("Antal-" & rsItems("Produktnavn"))
      Response.Write _
        "<TR ALIGN=CENTER>" & _
        "  <TD bgcolor=""#CCCCCC""><A HREF=""vare.asp?id=" & rsItems("Produktnavn") & """>" & _
                  rsItems("Produktnavn") & "</A></TD>" & _
        "  <TD bgcolor=""#CCCCCC"">" & rsItems("Produktbeskrivelse") & "</TD>" & _
        "  <TD bgcolor=""#CCCCCC"">" & rsItems("Lagerstatus") & "</TD>" & _
        "  <TD bgcolor=""#CCCCCC"">" & rsItems("PrisPrEnhed") & "</TD>" & _
        "  <TD bgcolor=""#CCCCCC"">" & strKurv & "</TD>" & _
        "</TR>" &_
        "</CENTER>"
      rsItems.MoveNext
    Loop

Der er ingen der siger at det er løsningen - men jeg håber du kan få lidt ud af det.
Avatar billede firouzan Nybegynder
14. marts 2002 - 09:28 #7
tak for dit svar, jeg var gik i seng iaftes, men jeg prøver at arbejde med det nu, du skal have tak for dit svar.
Avatar billede firouzan Nybegynder
14. marts 2002 - 10:52 #8
kan ikke få det til at fungere:(
Avatar billede arriva Nybegynder
14. marts 2002 - 17:24 #9
kan du ikke bare lave en række køb knapper ud fra dine produkter også lave et javascript der pop'er op og siger at varen er tilføjet til kurven, uden den er det? Det må vel være nok til at imponere, også kan du jo koncentrere dig om at få dine produkter til at fungere i din db ;)
Avatar billede firouzan Nybegynder
15. marts 2002 - 14:03 #10
Tak men har fundt et bedre løsning.