Avatar billede Lasse Novice
13. marts 2002 - 02:41 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Access til parallel port

Jeg sidder og skal bruge access til min parallel port. Jeg arbejder i XP med min VC++ 6.0. Alle steder staar der at man skal bruge en driver dertil. Mange steder foreslaar de DDK fra Microsoft, men jeg har erfaret at jeg ikke kan downloade den idet den ikke er gratis. Er der nogen der ved en anden maade at komm. med parallel porten paa. Jeg skal have lavet noget saa det bliver interrupt styret. Dvs. at naar et bestemt ben paa parallel porten gaar hoejt, saa skal port vaerdien laeses og der kommer en windows message. Er der nogen der har erfaringer med dette?
Avatar billede wisen Nybegynder
13. marts 2002 - 08:18 #1
Du kan måske finde noget brugbart her : http://www.beyondlogic.org/
Avatar billede laffe Nybegynder
13. marts 2002 - 08:57 #2
Brug "CreateFile/ReadFile/WriteFile" til det.

Du kan Skrive /Læse til porten ligesom du gør det til en fil.

Slå ovenstående kommandoer op i Win32 hjælpen.
Avatar billede casperwollesen Nybegynder
13. marts 2002 - 14:43 #3
laffe, kan man også bruge det til parallel porten? Troede kun det var seriel porten, men jeg kender ikke så meget til det, så jeg skal ikke gøre mig klog på det.

Casper W.
Avatar billede laffe Nybegynder
13. marts 2002 - 23:00 #4
Det mener jeg man kan, meeeeennnnn er ikke helt sikker
Avatar billede Lasse Novice
14. marts 2002 - 00:28 #5
wisen>> intet brugbart, der er tale om win98 og nedefter, ikke winNT, XP og win2k.

laffe>> Det kraever en driver! Desvaerre! Det er helt rigtigt som casperwollesen skriver :(
Avatar billede casperwollesen Nybegynder
14. marts 2002 - 07:19 #6
gooky > Finder du en løsning på dit problem, kunne du så ikke poste det her, da det lader til det ikke er sådan lige til at omgås.

Hilsen
  Casper
Avatar billede wisen Nybegynder
14. marts 2002 - 08:12 #7
Avatar billede wisen Nybegynder
14. marts 2002 - 08:14 #8
Ved at bruge den "driver" kan du med C++'s "inp" og "outp" bruge portene...
Avatar billede professoren Nybegynder
19. marts 2002 - 18:01 #9
der findes masser af kommunikation libraries (både serielle og parallel port, modem, m.fl.) på market både til C og C++...
Avatar billede Lasse Novice
12. april 2002 - 22:46 #10
ja ja... jeg er ikke kommet videre. Har droppet det